• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

Modellen skall heta "Military Industries 1982 Pattern 300m Water Resistant Military Divers Watch With Date Window (Automatic)" och detta är en länk till en likadan: https://www.military-industries.com...w-automatic-ex-display-watch-under-half-price.
Bandet är ett MN elastic strap, men ett no-name jag hittade på eBay från en brittisk firma. Söker du på 'mn strap elastic' hittar du tre sådana, alla under 300kr.
Tack. Snyggaste tool klockan jag har sett på mycket länge!! :)

Tack. Snyggaste tool klockan jag har sett på mycket länge!! :)
Mil. Industries tittar nog en del lite snett på. Det är ju inget märke i "high-end"-klassen, utan får väl mer sägas vara i klassen med Invicta m.fl. Höga priser på hemsidor, men går att hitta oanvända riktigt prisvärt (ofta under tusenlappen om man letar lite).
Men det är skruvad krona, ett NH35A-verk - där iaf. min är grymt stabil i tid. Jag älskar Re-Issued-stilen av samma typ som Rolexdykarna (m.fl.) från 70-80-talet. Passar perfekt som en tool:ig slit-och-släng-klocka till grönuniformen.

All-in!
E37A7D1E-E3F5-4AC4-8007-D5ACCE969F95.jpeg

Idag hämtade jag ut ett paket från knivesandtools.com
En Böker Plus Tech Tool City 2 och en stropp. Jag har sålt av en del multiverktyg den senaste tiden och kände att det var dags för något nytt. Ett lite mer slimmat verktyg som inte har mer verktyg än vad jag vanligtvis använder. Den känns mer robust än en Victorinox och varje enskilt verktyg är tjockare än på en Victorinox. Rekommenderas för den som vill testa något annat än originalet.
5B143DA1-CA12-4438-B77E-5D690F383CD9.jpeg

Fast sliter ut jeans på löpande band.

Har någon cqc7 (hette den tror jag) någonstans, blev sugen på att leta fram den nu.

Tillbaka
Topp