• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knut Gaddpassarounden, nu har den börjat!

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har man gjort sig lite kvällsfin.
/j
image.jpeg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Knappar några rader efter en vecka med BSOK.

Till att börja med så håller jag med om mycket de föregående recensionerna har tagit upp.
Timvisaren är oproportionerlig mot axeln
Strapsen kunde varit bättre
AR hade faktiskt behövts med den svarta tavlan, på insidan i så fall.

När jag bara sett bilder höll jag med om visarna, men tänkte inte på det live.
I denna prisklass är jag enormt imponerad, svårt att se en klocka med bättre finish och straps, detaljerna och finishen på tavla, blästrade innerringen, fasade glaskanterna med mera är väldigt bra!

Lådan sa nån att den kändes billig, återigen i denna klass är den glädjeligen överraskande! Fin touch med strapverktyg också.

Den enda gången KG kändes "helrätt" var till kavaj - då kändes han verkligen dyyyyyr. Till tischa kittlade det inte bakom öronen.

Summa, skulle jag köpa en egen? Inte i dagsläget. Om Knut 2.0 har AR, ännu bättre detaljarbetet på visare och strap skulle jag gärna betala nån tusinn mera för! Men nu riktar sig denna till en annan marknad och inte till oss klockisar om vi tittar på detta ur ett affärsmässigt perspektiv. Jävligt glad över ett nytt svenskdesignat märke, bra jobbat @Knut Gadd !

Bjuder på en bild i svarven, mineralglas klarar mer än man tror!

image.jpg


Edit: Safir...
 
Senast ändrad:

Ministern

Founder
2-Faktor
Knappar några rader efter en vecka med BSOK.

Till att börja med så håller jag med om mycket de föregående recensionerna har tagit upp.
Timvisaren är oproportionerlig mot axeln
Strapsen kunde varit bättre
AR hade faktiskt behövts med den svarta tavlan, på insidan i så fall.

När jag bara sett bilder höll jag med om visarna, men tänkte inte på det live.
I denna prisklass är jag enormt imponerad, svårt att se en klocka med bättre finish och straps, detaljerna och finishen på tavla, blästrade innerringen, fasade glaskanterna med mera är väldigt bra!

Lådan sa nån att den kändes billig, återigen i denna klass är den glädjeligen överraskande! Fin touch med strapverktyg också.

Den enda gången KG kändes "helrätt" var till kavaj - då kändes han verkligen dyyyyyr. Till tischa kittlade det inte bakom öronen.

Summa, skulle jag köpa en egen? Inte i dagsläget. Om Knut 2.0 har AR, ännu bättre detaljarbetet på visare och strap och safirglas skulle jag gärna betala nån tusing mera! Men nu riktar sig denna till en annan marknad och inte till oss klockisar om vi tittar på detta ur ett affärsmässigt perspektiv. Jävligt glad över ett nytt svenskdesignat märke, bra jobbat @Knut Gadd !

Bjuder på en bild i svarven, mineralglas klarar mer än man tror!

image.jpg

Den har safirglas
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Glömde meddela i min lila recension att Knut höll tiden +-0 sekunder under loppet av 6 dagar:) Kan tänkas vara en självklarhet, men även vissa moderna quartzare drar sig lite!
 

Sverker2

Breitling
Mycket ståhej för en kinaklocka som inte kan ha kostat mer är några tior att producera. Är det här någon "marketing scam"?
 

Tärnan

Cartier
Alla i passarounden hyllar den och min känsla är att man håller den högt bara för att man fått en förmån att prova den framför att objektivt verkligen tycka till om den är bra/snygg/prisvärd? Det är verkligen få negativa inlägg? Så en fråga till er alla, vad är det som gör att ni tycker om den så mycket? Är nyfiken. Smaken är olika så man ska ha respekt för att man också tycker olika.
 

Sverker2

Breitling
Alla i passarounden hyllar den och min känsla är att man håller den högt bara för att man fått en förmån att prova den framför att objektivt verkligen tycka till om den är bra/snygg/prisvärd? Det är verkligen få negativa inlägg? Så en fråga till er alla, vad är det som gör att ni tycker om den så mycket? Är nyfiken. Smaken är olika så man ska ha respekt för att man också tycker olika.

Det är rätta takter, jag är faktiskt nyfiken på varför den här klockan hyllas av så många entusiaster som annars är pigga på att såga kreti och preti. Nu så respekterar jag folks tycke, men för fan, ett sketet Miyotaverk för tre spänn....
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Alla i passarounden hyllar den och min känsla är att man håller den högt bara för att man fått en förmån att prova den framför att objektivt verkligen tycka till om den är bra/snygg/prisvärd? Det är verkligen få negativa inlägg? Så en fråga till er alla, vad är det som gör att ni tycker om den så mycket? Är nyfiken. Smaken är olika så man ska ha respekt för att man också tycker olika.
Jag hyllade den inte, bläddra några sidor bak...
 
Jag är nybörjare på klockor mot er fantomer här inne. Var förbi och klämde på Knut Gadd idag i en affär. Det jag gillar är själva formen, finish på ytan på klockan och urtavlorna, speciellt den vita föll mig i smaken. Dock tycker jag visarna var för klena/små, sekundvisaren med bara 4 streck kändes dels lite felplacerad och dels onödig mest bara för en dressare. Vidare var bandet största besvikelsen, gillar inte alls avsmalnande band och att de är för plastiga samt för kort för en handled som arbetar utanför tullarna (förlåt.. kunde inte låta bli). Jämförde med Gant och Kevin klockorna i butiken och Knut Gadd känns mycket "roligare", mer spännande design än de tidigare nämnda och jag tycker idén har potential att bli en härlig klocka. Förslag: fimpa sekundvisaren och in med datum vid kl 3, lite robustare visare och bättre länk/läder så har jag nog svårt att motstå att äga en. Summa summarum, ja enkelt quartz-ur men i en förpackning som har potential att nå långt är mina tio cent...
 

adress

Friends of KS
Med så många " experter " och belackare i senaste inläggen - vågar man knappast nämna - att jag tycker om den. Dessutom köpt den för egna beskattade medel. Konstruktiv kretik är bra - men övriga kommentarer är bara plumpa - och ger en dålig eftersmak.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Alla i passarounden hyllar den och min känsla är att man håller den högt bara för att man fått en förmån att prova den framför att objektivt verkligen tycka till om den är bra/snygg/prisvärd? Det är verkligen få negativa inlägg? Så en fråga till er alla, vad är det som gör att ni tycker om den så mycket? Är nyfiken. Smaken är olika så man ska ha respekt för att man också tycker olika.
"Alla"? Läs min recension, tyckte jag var väldigt objektiv. Men med det sagt slog Knuten både DW och Gant på nästan samtliga punkter. Jämfört med en vintage omega eller motsvarande? Given vinnare men det är ju två helt olika klockor också.

Ta det för vad det är och vilket segment den ligger i.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Frågan är väl varför andra mediokra parfymklockor dissas och skys som pesten när den här bastarden hissas? Kanske handlar det om i vems ficka slantarna hamnar...
Alla i passarounden hyllar den och min känsla är att man håller den högt bara för att man fått en förmån att prova den framför att objektivt verkligen tycka till om den är bra/snygg/prisvärd?
Läser ni den första tråden som kom om Knut så ser ni att sågningarna var få. Många kommentarer var av typen "ser ok ut, kul med Svenskt märkte, men inget för mig." Det får väl ändå ses som bra initial-betyg från den annars smak- och märkes-konservativa KS-befolkningen?

https://klocksnack.se/threads/knut-gadd.39633/
 

Tärnan

Cartier
Läser ni den första tråden som kom om Knut så ser ni att sågningarna var få. Många kommentarer var av typen "ser ok ut, kul med Svenskt märkte, men inget för mig." Det får väl ändå ses som bra initial-betyg från den annars smak- och märkes-konservativa KS-befolkningen?

https://klocksnack.se/threads/knut-gadd.39633/
Sågningarna var få men det är inte så konstigt. Det är nog ingen som inte tycker det är kul med någon som försöker slå sig in i klockdjungeln. Jag sällar mig till den kretsen, absolut. Kul med utmaningar! Men den tråden handlade mer om en produkt som komma skall så det var få som ens hade hållt i varan? Det jag undrar nu är om det inte så att merparten av alla superlativ kommer utav att man fått låna den gratis några dagar. Lite som kändisar som går på bjudlunch, man gör vad som helst bara det är gratis. I mina ögon ser klockan inte bättre ut än många många dussinklockor därute så jag blev förvånad över alla fina ord, därav min fråga om objektivitet och nyfikenhet.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Sågningarna var få men det är inte så konstigt. Det är nog ingen som inte tycker det är kul med någon som försöker slå sig in i klockdjungeln. Jag sällar mig till den kretsen, absolut. Kul med utmaningar! Men den tråden handlade mer om en produkt som komma skall så det var få som ens hade hållt i varan? Det jag undrar nu är om det inte så att merparten av alla superlativ kommer utav att man fått låna den gratis några dagar. Lite som kändisar som går på bjudlunch, man gör vad som helst bara det är gratis. I mina ögon ser klockan inte bättre ut än många många dussinklockor därute så jag blev förvånad över alla fina ord, därav min fråga om objektivitet och nyfikenhet.
Kändisar på gratislunch säger ju självklart att de var "toppenkäk", där håller jag med dig! Jag blev faktiskt förvånad över hur den kändes när jag fick hålla i den för första gången, över förväntningarna för denna klass. Jämfört med en drös parfymklockor alltså.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag har bara positiva saker att säga om Knut Gadd klockan och då har jag ändå betalt den själv. Jag var inte så nöjd med läderarmbandet dock och böt omgående ut det mot ett 20 mm mesh som jag köpte av den trevlige @Moorflax
Det som inte föll mig i smaken var att det smalnade av för mkt mot låset, vidare var det nästan för kort även fast jag beställde den långa varianten.
Men själva klockan är jag väldigt nöjd med, den är robust samtidigt som den är tunn och elegant. Safirglaset gör den vidare tålig mot repor, vilket jag uppskattar. Carl-Johan Gadd var väldigt trevlig att ha att göra med, och uret levererades snabbt och välpaketerat.

image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    176.4 KB · Visningar: 22

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag har bara positiva saker att säga om Knut Gadd klockan och då har jag ändå betalt den själv. Jag var inte så nöjd med läderarmbandet dock och böt omgående ut det mot ett 20 mm mesh som jag köpte av den trevlige @Moorflax
Det som inte föll mig i smaken var att det smalnade av för mkt mot låset, vidare var det nästan för kort även fast jag beställde den långa varianten.
Men själva klockan är jag väldigt nöjd med, den är robust samtidigt som den är tunn och elegant. Safirglaset gör den vidare tålig mot repor, vilket jag uppskattar. Carl-Johan Gadd var väldigt trevlig att ha att göra med, och uret levererades snabbt och välpaketerat.

image.jpg
Såg ju kanon ut på mesh!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Sågningarna var få men det är inte så konstigt. Det är nog ingen som inte tycker det är kul med någon som försöker slå sig in i klockdjungeln. Jag sällar mig till den kretsen, absolut. Kul med utmaningar! Men den tråden handlade mer om en produkt som komma skall så det var få som ens hade hållt i varan? Det jag undrar nu är om det inte så att merparten av alla superlativ kommer utav att man fått låna den gratis några dagar. Lite som kändisar som går på bjudlunch, man gör vad som helst bara det är gratis. I mina ögon ser klockan inte bättre ut än många många dussinklockor därute så jag blev förvånad över alla fina ord, därav min fråga om objektivitet och nyfikenhet.
Givetvis så tenderar åsikterna bli positivare om man får något gratis - det är ju bara att läsa diverse recensioner av prylar på olika privata bloggar...

Jag kan förstås bara tala för mig själv när jag säger att jag var positivt inställd till klockan efter att ha sett den på bild - jag gillar designen. Sen var jag i butik och klämde på den och fick känslan av att den var ganska välbyggd och gedigen (med tanke på vad den kostar). Dock så är klockan för stor för mig, men min positiva inställning kvarstår. Det kan ju vara så att de som är med på passarounden hade en positiv inställning innan de anmälde sig. Jag är inte med i passarounden.
 
Topp