• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

-Kommer ni som redan har en Speedmaster Pro (ref. fram till och med 2020) att byta till den nya Speedmaster Pro 2021?

-Kommer ni som redan har en Speedmaster Pro (ref. fram till och med 2020) att byta ti

• Ja

Röster: 7 9.3%
  • Nej

Röster: 68 90.7%

• Totala väljare
    75
  • Enkät stängd .
Tror inte den kommer bli så åtråvärd, den vanliga Speedyn har ju inte flygit av hyllorna och den nya med det nya priset lär knappast göra det heller, Speedyn är för oss, dom klockintresserade, vanliga köpare vill ha vattentäta automatiska klockor och kommer fortfarande köpa SMPn eller Aqua Terra, men den nya är snygg och ser egentligen inget negativt med den förutom priset och länken, och med handen på hjärtat var den gamla länken heller inte bra, kör min på nato och skulle göra det även om jag köpte den nya, vilket jag inte kommer göra...

Nu blir 005orna osäljbara va?

Precis som den tidigare versionen går för typ 10k mindre i dagsläget för att folk "nog vill ha den nya och bättre länken" :)

Kräng medan ni fortfarande får bra med pröjs för era 005or.
Eller så behåller man sin 005. Ska man sälja bara för att du tror att priserna går ner? Behåll och njut av en trevlig klocka tycker jag.

Senast ändrad:
Nej, men skulle eventuellt kunna tänka mig köpa länken.

LByy5HG.jpg
Någon som har bild på plastvariantens lås?
Ingen logga på den om jag förstår det hela rätt!?

Jag är i alla fall tacksam att det följer med ett verktyg till 005 modellen. Använder det verktyget varje gång jag ska size:a om mina Rolex 😬

Tidigare använde jag även Panerai mejseln för kortning av länk, men fick köpa en från Bergeon efter att ha sålt Pannan.

Så... Extra tillbehör = Plus i min bok!

Tror inte den kommer bli så åtråvärd, den vanliga Speedyn har ju inte flygit av hyllorna och den nya med det nya priset lär knappast göra det heller, Speedyn är för oss, dom klockintresserade, vanliga köpare vill ha vattentäta automatiska klockor och kommer fortfarande köpa SMPn eller Aqua Terra, men den nya är snygg och ser egentligen inget negativt med den förutom priset och länken, och med handen på hjärtat var den gamla länken heller inte bra, kör min på nato och skulle göra det även om jag köpte den nya, vilket jag inte kommer göra...
Flyger någon Omega av hyllorna? Håller med om att många alltid ska ha dykarklockor för de syns, men tror också att det är ganska vanligt att killar tycker sig vara lite coola för att dom äger "månklockan". :)

Flyger någon Omega av hyllorna? Håller med om att många alltid ska ha dykarklockor för de syns, men tror också att det är ganska vanligt att killar tycker sig vara lite coola för att dom äger "månklockan". :)
Jag tror att nya SMPCn säljer riktigt riktigt bra (för den är grym, och jag ska köpa den blå i år är mitt mål iallafall), och för dom flesta så köper man en klocka som man vill ha hela tiden och då blir det nog en vattentät automatare, tror inte det är så kreddigt att ha månklockan bland den yngre generationen iallafall...

Speedy Pro (005 och 006) flyger av hyllorna. Hur det blir med nya vet jag såklart inte, men tror enda anledningen till att den inte skulle göra det i så fall är prishöjningen.

Ja, verkar underligt att du får applied logo på Safiren men där får man tyvärr blanka smålänkar men på hesalite ingen applied logga men då är hela armbandet helborstat...
25791C46-BD17-4AF5-BD45-9DA20964F68C.jpeg

Jag har bildat mig uppfattningen av att nya coax verket inte är godkänt av NASA för EVA. Därför kan man gissa att ”in 1965” är tillagt som en friskrivning från Omegas sida.

Tycker det är för stort fokus på Rolex och Omega höjer priserna bara tvärs över. Man glömmer oftast att tex AP höjde priserna igår i eu med ca 5%. Brukar göras rätt så ofta också.

Ser onekligen bra ut, en perfekt uppgradering med step-dial och en till synes jäkligt fin tapered länk. Den förra länken är så usel komfortmässigt.
Uppgraderingen av verket känns också bra men krona/pushers kanske ännu bättre?
Ska klämma när den kommer in.

Jag tycker uppgraderingen rent tekniskt och ergonomiskt är bra med nytt verk och förstorad krona.

Däremot vet jag inte om nya länken gör varken från eller till för egen del.

Personligen har jag aldrig gillat de moderna länkarna på Speedyn då de känts för "massiva" ifh till en relativt nätt vintageklocka som det faktiskt är.
Jag har därför i princip bara kört mina på läder eller nato.

Jag hade personligen t.ex hellre sett en moderniserad, men fortfarande ganska tunn, 1171-länk med ett bra lås än den man nu erbjuder.

Step dial är ju lite kul men i verkligheten är det ju knappt något som man tänker på jmfrt. med den tidigare tavlan (har ägt en 145.XXX med step dial)

Slutligen tycker jag det är lite synd att prishöjningen är såpass stor då en del av charmen har varit möjligheten att för relativt lite pengar äga en riktig ikon.

Ska dock reservera mig tills dess att jag sett den nya IRL och då särskilt nya länken :)

Varför byta upp sig när den gamla är asbra. Den gamla lådan är ju halva grejen och det nya spännet ser ju förfärligt ut!

-Jag håller med dig @MrJazze ! Det är väl ingen som köper en klocka för lådans skull 😇 Men lådan till Speedmaster .005/.006 är den mest omtalade och roliga klocklåda som man kan få sin klocka levererad i 🙌🏼

Väldigt synd att nästa generationen inte kommer få att uppleva den.

1983BB91-62CF-4882-83FF-3449B0327CD8.jpeg
DE044DE8-2B6B-47BF-8518-5FE788B44A9A.jpeg
C80B03ED-E0DA-4154-87E0-6944CA54358A.jpeg
4C5452E2-4604-400A-B77F-AC4D99ED43CC.jpeg
1F6CAD7F-610D-425A-BBB8-7E115EFE8CA7.jpeg
DA96A9BB-8B32-46A1-A86C-8181C7337D37.jpeg

Varför ser det ut som den har fautina eller vad man kallar det. Har den det eller luras bilderna? Det är skitfult på en helt ny klocka imo. (Vet att de gjort så med NTTD sjöhästen med)

Edit: menar på lumen. Har lätt att bli missförstådd idag.

Senast ändrad:
Mitt spontana är nej,

iallafall inte för att byta ut min 3752 (hesalite med sapphire) eller speedy tuesday.
Men en tredje men annan länk och stepped dial.... kanske men inte troligt. Finns mycket annat skoj för de pengarna...

Med det sagt så skulle jag nog vilja klämma på en ny om det vore min första speedy. Har personligen undvikit de senare för att de inte har taperad länk, vilket min nuvarande har.

Tillbaka
Topp