• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

-Kommer ni som redan har en Speedmaster Pro (ref. fram till och med 2020) att byta till den nya Speedmaster Pro 2021?

-Kommer ni som redan har en Speedmaster Pro (ref. fram till och med 2020) att byta ti

• Ja

Röster: 7 9.3%
  • Nej

Röster: 68 90.7%

• Totala väljare
    75
  • Enkät stängd .
Varför byta upp sig när den gamla är asbra. Den gamla lådan är ju halva grejen och det nya spännet ser ju förfärligt ut!
Håller verkligen med om spännet. Tool blev parfym.
Menar du att röda lådan är bättre? Det är ju typ den sämsta klocklådan genom tiderna. Faller i småbitar efter några år.

Den nya speedyn har kosmetiska skillnader medans urverket är i grunden en påbyggd 1861 med godis som hack-sekund, co-axial etc men frågan är om 14k extra är värt att pynta?. Jag räknar inte in de kosmetiska skillnaderna utvärtes som en motivering till prishöjningen utan det är om jag tycker urverket förtjänar ett högre pris. I min värld är det inte värt 14k extra. Sedan ett skralt utbud av tillbehören gör ju inte saken bättre. Dock gillar jag klockan med allt vad det innebär och ser fram emot att klämma på den.
När den väl hamnar hos gråis eller på andrahandsmarknaden kan jag bli motiverad.

Senast ändrad:
Varför envisas Omega med att ha en penis kl 12 på Speedmastern?!
Värre med denna färg 👀

34E7305B-BB99-4378-BC2F-CFED15A5277A.jpeg

Liten sugen på nya speedyn med safirglas, vad ska man förvänta sig få betala hos en svensk AD idag? Förr var 25% inga problem men vad gäller idag?

Liten sugen på nya speedyn med safirglas, vad ska man förvänta sig få betala hos en svensk AD idag? Förr var 25% inga problem men vad gäller idag?
Du får nok fråga din AD om du vil ha noe vettig svar på det.
Jeg vet hva jeg bruker få der jeg handler Omega, men det betyr ikke at alle butikker ville gitt samme pris eller at du får samme som jeg får der jeg handler.

Återupplivar kanske en död tråd... Men, 005:an kommer jag behålla. Nya klockan är trevlig, men anser inte att förändringarna är motiverade för att byta "upp" mig. Om jag inte skulle ägt 005:an kanske jag skulle resonerat annorlunda.

Prövade nya modellen igår på Berggrens ur i Stockholm. Riktigt fin och skön känsla i nya länken. Men gillar mer den robusta känslan i den gamla länken. Satsar på 005:an. Vill bara nämna att Berggrens hade ett grymt trevligt bemötande.

Prövade nya modellen igår på Berggrens ur i Stockholm. Riktigt fin och skön känsla i nya länken. Men gillar mer den robusta känslan i den gamla länken. Satsar på 005:an. Vill bara nämna att Berggrens hade ett grymt trevligt bemötande.
hade AD båda varianterna?

Tillbaka
Topp