• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kontakt med 0 postare på era säljesannonser.

Man får ju hoppas att det enbart handlar om dålig affärsetik där folk verkar tro att det är okej att acceptera en överenskommelse för att sedan bryta den utan anledning.
Jag skulle inte ha något problem med en avbruten affär in i det sista, men inte höra av sig alls är dålig stil, särskilt när det är tydligt att han är aktiv.
Skitsamma, finns värre saker i livet

Har också varit med om en nollpostare, @audemars0354 som påstår sig vilja köpa min guld-datejust ett specifikt datum, för att sen be om ett telefonnummer, varpå kontakten upphör direkt efter. Vet inte, men tycker det här beteendet blivit mycket vanligare sista tiden. Hoppas man inte behöver noja för att man gav ut numret...

Har också varit med om en nollpostare, @audemars0354 som påstår sig vilja köpa min guld-datejust ett specifikt datum, för att sen be om ett telefonnummer, varpå kontakten upphör direkt efter. Vet inte, men tycker det här beteendet blivit mycket vanligare sista tiden. Hoppas man inte behöver noja för att man gav ut numret...

får be om id och telefonnr innan du ger ut ditt.

Bra att de här användarna nämns i tråden då det kan vara en god idé att vara restriktiv med såna personer.

får be om id och telefonnr innan du ger ut ditt.

Är nog klokt att göra så om situationen skulle uppstå med folk som är helt oskrivna blad här. Har man inte kvalificerat sig för k&s ens är det inte för mycket begärt.
Man ska heller inte göra affärer med folk som inte beter sig normalt. Att gå under jorden utan ett ord efter att betalinfo är lämnad är inte normalt accepterat beteende.
Känns extra konstigt på ett sånt här ställe att bete sig på det sättet.

Bra att de här användarna nämns i tråden då det kan vara en god idé att vara restriktiv med såna personer.

Är nog klokt att göra så om situationen skulle uppstå med folk som är helt oskrivna blad här. Har man inte kvalificerat sig för k&s ens är det inte för mycket begärt.
Man ska heller inte göra affärer med folk som inte beter sig normalt. Att gå under jorden utan ett ord efter att betalinfo är lämnad är inte normalt accepterat beteende.
Känns extra konstigt på ett sånt här ställe att bete sig på det sättet.

håller med :)

Man skulle egentligen ha ett kontantkort till telefonen som man petar i när man är lite misstänksam. Då gör det inget om man ger ut numret.

har ju dock sällan swish till ett sådant nummer, är väl oftast då man ger ut sitt egna, när affären ska slutföras.
Precis, och har man Swish så kan man även se vem personen är i fråga. Tänkte mest om man har en dålig magkänsla men ändå vill utröna om det kan bli en affär eller inte. Verkar personen sen vettig kan man ge ut sitt Swishnummer.

Tillbaka
Topp