• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kostnad ruckning?

Hej alla glada!

Mitt första inlägg med mitt nya alias (det gamla var felstavat :))

Håller på kollar på en gammal Tissot (antimagnetique) från 40-talet som går lite efter en enklare service. Verkar tappa ca 1 min på 6h..

Jag undrar vad det skulle kosta att reglera/ rucka? Någon som kan göra detta?

Tack alla!
 

Martin Lovasz

Audemars
Det finns en liten spak på balansen som man kan flytta antingen till höger eller vänster som reglerar verket så det kan man göra själv, fast det är mycket smått och man skall bara flytta spaken ytterst lite.
 
Jaha, men det låter bra. Tack för era svar!
Man skall bara kunna öppna den först..

Vet ni vad en urmakare skulle ta för en sådan operation?
 

Martin Lovasz

Audemars
Det beror på urmakaren då en del tar betalt bara för att öppna klockan och då jag gör allt själv vet jag inte men det borde inte vara mer än ett par hundra tycker jag och då utgår jag från att urmakaren testar gången med en timegrapher.

För det gör jag.
 
Ajdå, vi får se vad som händer. Säljaren skall lämna in den för en justering då den nylien blivit servad. Sedan har jag läst att egentligen måste man bära uret innan den justeras för att veta hur pass mycket fel den går, då det ibland beror på bärarens rörelsemönster osv..

Tack i alla fall för alla svar!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
låter inte 4 minuter per dygn lite i värsta laget för att det ska räcka med att rucka? Kan du slänga upp en bild på baksidan?
 
Topp