• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krona och kronaxel till guldklocka

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tjenare.

Letar efter en krona och kronaxel till min certina enligt bild.
Är en helguldare så känner att det är dumt att skrota klockan bara för kronan saknas.
Är det lönt att göra vid den? Vad kostar en beg krona och axel?
2C51437C-B1CF-4CAA-843C-E1AB9A7C376F.jpeg
 

rogart-63

Patek
Bom kan jag kanske bistå med. Men krona är nog värre. Har du kollat med @Martin Lovasz . Osäker om det är guldkrona på dessa utan kanske en guld på stål? Guld blir ju rätt mjukt? Kanske därför det saknas?
 

Martin Lovasz

Audemars
Guldklockorna hade inte alltid Certina loggan så man skulle kunna använda en vanlig i guld som passar boetten om man vill. Tror inte jag har med Cerina logga tyvärr men skall kolla.
 

DrKlocka

Audemars
Hej,
Har en ny uppdragsaxel i förpackning. Den behöver alltså anpassas till boetten och kortas ned. Krona har jag tyvärr inte men kan säkert slaska fram en till din dammtäta boett, dock inte original. Skicka PM hur du vill göra.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Kan ha/få tag på krona (förmodligen). Har dock fullast upp i universum, så tidigast i april.
Och jag kommer att glömma bort det.
Är det aktuellt då så pma. Bild på hela klockan?
 

JohanOr

Omega
Har en nästan likadan, hade inne den på hemservice nu i höstas, kostade 2000kr. Dock var ju min komplett, han bytte inga delar. Använder den ibland, mycket trevlig!

C305DE1B-06AB-4761-B45B-83D71CB0189C.jpeg
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Kul!!
Fick svar från en ks-broder att han hade bom och krona.
Affären var utan tvekan.
Skickades till mig fort.
Men, när brevet kom fram så syns det tydligt att någon jäkel på #postnord plockat ut innehållet!! Så besviken man blir på posten. :(
Hoppas tjuven har mer nytta av det än jag hade haft.
03D95111-7DD0-4C7A-AEDD-C3291104DB8E.jpeg
 
Topp