Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har klockor för 1 till en bit över 100k och det är på inget sätt så att dyrare klockor alltid är perfekta. Det går alltid att diskutera hur bezel centrar, datum centrerar, visare nollställer osv. Visst kan man ställa krav men vart gränsen går för vad som är normalt är subjektiv.förväntar du dig inget av en klocka för 70 lax?
Jo, jag förväntar mig att det inte är en Rolex.förväntar du dig inget av en klocka för 70 lax?
Jag må då vara halvt som halvt blind. Skumt att jag inte noterat det på mina fd 10+ rolex alls. Jag brukar vara extremt petig med sådant. Nu äger jag bara en Rolex och är ivrig att åka hem och testa, men tyvärr sover jag borta med oservad Breitling från 1995 inköpt nära ny för 3500 riksdaler som inte rubbas en mm... Får bli imorgon.Känner igen det från många rolexar. Tror inte att ett litet spel/glapp är något fel på klockan.
http://ninanet.net/ap/ludwig/rolexsub.htmlThe time is set in the second crown position, which hacks. There is a bit of play in the hands when setting and pressing back the crown that I find bothersome
http://rolexreviews.blog.com/40-2/If you want to make the minute hand points EXACTLY on the given minute when the seconds hand has reached “12″ (or “60″ seconds), then you must know that there is some “play” in the hands.
Jag har noll spel både fram och tillbaka. Jag skulle iofs inte störa mig så värst om visaren rörde sig minimalt så länge klockan gick bra i övrigt med fin gångavvikelse. Men visst, det är ju en "dyr" klocka så man kanske ska förvänta sig att den inte rör sig alls.Jag har testat min 116000 som har samma urverk 3130, ganska nyservad. Jag är inte den som inte kan erkänna att jag är ute och cyklar ibland, rycker man visarna fram och tillbaka som på filmen på min så har sekunden faktiskt lite spel. Däremot – precis som Nicbex skriver ovan – så är det absolut noll spel om man ställer klockan framåt som vanligt. Jag antar det är därför jag aldrig märkt det, eller så är jag bara allmänt blind och tror jag märker allt fast jag inte gör det. Kan ju vara bra det också....ibland
Jaha ok, jag har lite spel om man ställer den bakåt men inte om man drar den framåt direkt.Jag har noll spel både fram och tillbaka. Jag skulle iofs inte störa mig så värst om visaren rörde sig minimalt så länge klockan gick bra i övrigt med fin gångavvikelse.
Kanske @ROB-1832 har nån input angående filmen i inlägget ovan? Någon annan urmakare eller expertis som ni tycker kan konsultera i tråden?
Tack för svaret!Sent svar men som andra säger ovan...inget fel/defekt. Är ett "spel" som kan te sig olika beroende på visarfriktion. Trevlig kväll