• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kronofogden kör hårt.....

paradis

Guld
Hej,var för några dagar sen ock tittade lite på nya klockor.Pratade med ägaren ock ,jag frågade hur det går ? Han sa att ruljansen hade sjunkit lite.Jag började prata om kris i ekonomi, han sa ja, ock att Kronofogden har börjat att ta klockor,mm av folk som har skulder.Vilket har gjort att många vågar inte köpa ock bära,för rädsla att bli stoppade av tex.polisen där dom på plats kan se om personen har skuld.Har man skuld,ja då åker guld,klockan ock allt av värde.Så pga. den nya lagen,så har försäljningen sjunkit.Jag minns föra sommaren på uteserveringar,så var det rätt så många killar ,som gick runt ock glänste med feta Breitling,tjocka kedjor,mm Så om man har kanske en "liten skuld" hos Kronofogden,så bör man vara lite försiktigare.......Dom måste väll ha någon Auktion för alla grejer som dom tar ? Är det någon som vet ?

BluesmanV8 skrev:
Aha!
Är det bara brottslingar som bär dyrare klockor och guld :idea:
Tänkte inte på det ;)

Det är väl inte bara brottslingar som kan har krav hos kronofogden? Eller det kanske räknas som ett brott om man inte betalar sina skulder kanske, jag vet faktiskt inte vilket?

Aron skrev:
BluesmanV8 skrev:
Aha!
Är det bara brottslingar som bär dyrare klockor och guld :idea:
Tänkte inte på det ;)

Det är väl inte bara brottslingar som kan har krav hos kronofogden? Eller det kanske räknas som ett brott om man inte betalar sina skulder kanske, jag vet faktiskt inte vilket?

Jodå alla som e hos fogden är "grova" brottslingar som skall låsas in :p

Gör man inte rätt för sig så borde man inte ha en dyr klocka. Ter sig väl ganska självklart?

Jag tror att de flesta väljer att sälja guld och dyra klockor före kronofogden knackar på. Är försäljningen gjord inom ett visst antal månader före konkursen kan konkursboet återvinna grejerna. Att vara i skuld är inget brott, men att undanhålla underlag till konkursbo tror jag är straffbart, vet inte vad brottsrubriceringen är dock.

JakobZ skrev:
paradis skrev:
Per skrev:
Gör man inte rätt för sig så borde man inte ha en dyr klocka. Ter sig väl ganska självklart?

Per,ALLA kan hamna hos Kronofogden.Du vet väll,att livet kan förändras på 1minut.....

I beg to differ.

En kreditanmärkning eller anmärkning hos KFM är inte något som vem som helst får.

Om man som företagsledare går in som borgenär för sitt eget företag kan det gå rätt snabbt. Nu har jag inga källor på det, men jag är ganska övertygad om att majoriteten av alla personliga konkurser har sin grund i en företagskonkurs där den konkursade haft personligt ansvar.

Personlig konkurs är inget som kommer som influensan, det finns ett visst beteende bakom det. Du måste ta rätt mycket risk för att hamna i personlig konkurs.

paradis skrev:
Per,ALLA kan hamna hos Kronofogden.Du vet väll,att livet kan förändras på 1minut.....

Så fan heller, de flesta normalbegåvade reder ut situationen innan det går så långt, och har sedan länge sålt guld och dyra klockor istället för att försöka gömma dem.

David skrev:
paradis skrev:

Så fan heller, de flesta normalbegåvade reder ut situationen innan det går så långt, och har sedan länge sålt guld och dyra klockor istället för att försöka gömma dem.

Håller med till fullo. Undra hur många KS-medlemmar som inte vågar flasha sina Rollar för att dom e med hos fogden :lol:

Man hamnar inte hos kronofogden utan att man gjort bort sig brutalt. Det är väl ändå en självklarhet att alla inte har råd med fordon, klockor, guld mm.

Är väl ganska enkelt.. Är man skyldig någon pengar och det gått så långt att man hamnar hos Kronofogden så är det ganska jävla respektlöst att lalla runt med en dyr klocka, fin bil eller ett par kila guld hängades på en?

Det är klart att vem som helst inte hamnar hos fogden, och att vägen dit ofta kantats av flera dåliga val.

Däremot behöver man inte skriva dem på näsan att de förtjänar det eller har sig själva att skylla.

Vill man skaffa sig högt blodtryck finns det värre saker att skälla över än att någon med skulder hos fogden har en snygg klocka.

Micke B skrev:
Jag undrar vilket parti som har flest politiker hos fogden.......

lokokololo_zps952a3fb4.jpg

Det är väldigt lätt att hamna hos fogden. Om man har en klantig brevbärare som lägger posten fel och en granne som inte lägger posten i rätt låda.
exempel bilskatten, en påminnelse och sedan fogden.
Sen om det är en skitsumma det handlar om, men man är ändå med i deras papper.

/Jonas

Tillbaka
Topp