Batalningsanmärkning och krav från kronofogden är två helt olika saker.
http://www.kronofogden.se/Betalningsanmarkning2.html
http://www.kronofogden.se/Betalningsanmarkning2.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sir_Pierre skrev:Polisen jobbar tillsammans med kronofogden osv osv numera ja.
Och det är inte bara så att dom tar dina kontanter och smycken om du har en skuld hos kronofogden.
Har du en större summa pengar på dej eller en väldans dyr klocka så händer det OFTA att dom tar det ifrån dej och sen är det upp till dej att bevisa vart du har fått pengarna ifrån när du hämtar ut det hos polisen igen.. Detta oavsett om du har skuld hos kronofogden eller inte.
Dom har verkligen blivit hårda här i Malmö.
Fryken skrev:Sir_Pierre skrev:Polisen jobbar tillsammans med kronofogden osv osv numera ja.
Och det är inte bara så att dom tar dina kontanter och smycken om du har en skuld hos kronofogden.
Har du en större summa pengar på dej eller en väldans dyr klocka så händer det OFTA att dom tar det ifrån dej och sen är det upp till dej att bevisa vart du har fått pengarna ifrån när du hämtar ut det hos polisen igen.. Detta oavsett om du har skuld hos kronofogden eller inte.
Så du menar att de snor klockan av dig oavsett skuld hos kronkalle? Jomentjena. Skaplig korrumperade snutar i Malmö isf.
Sir_Pierre skrev:Fryken skrev:Sir_Pierre skrev:Polisen jobbar tillsammans med kronofogden osv osv numera ja.
Så du menar att de snor klockan av dig oavsett skuld hos kronkalle? Jomentjena. Skaplig korrumperade snutar i Malmö isf.
Jepp, Sen får du gå till stationen efter ett par dagar och visa kvitto och hur du har haft råd med denna klocka.
rätt så piss för nån som jobbat utomlands sen 2006 och inte har nån registrerad inkomst alls i sverige sedan dess.
Per skrev:Kronofogden hugger en hel del från kriminella men det är inte Kronofogdens vanliga klientel. Det finns något projekt mellan Polisen, kronofogden, åklagarmyndigheten och försäkringskassan gällande organiserad brottslighet som plockar bilar, klockor och annat från kända kriminella som inte kan styrka var de fått sina pengar ifrån. Det drabbar nog ytterst sällan helt oskyldiga Svensson..
Gavve skrev:Sir_Pierre skrev:Fryken skrev:Sir_Pierre skrev:Polisen jobbar tillsammans med kronofogden osv osv numera ja.
Jepp, Sen får du gå till stationen efter ett par dagar och visa kvitto och hur du har haft råd med denna klocka.
rätt så piss för nån som jobbat utomlands sen 2006 och inte har nån registrerad inkomst alls i sverige sedan dess.
Haha aldrig i livet. Vad skulle vara syftet med sådant? Såtillvida inte en klocka är registrerad stulen kan det rättsligt inte ske ett skit.
Sir_Pierre skrev:Bara för att dom vill jävlas. hänt mej och 4 vänner det senaste året. så jag bara säger som det är
Per skrev:Kronofogden hugger en hel del från kriminella men det är inte Kronofogdens vanliga klientel. Det finns något projekt mellan Polisen, kronofogden, åklagarmyndigheten och försäkringskassan gällande organiserad brottslighet som plockar bilar, klockor och annat från kända kriminella som inte kan styrka var de fått sina pengar ifrån. Det drabbar nog ytterst sällan helt oskyldiga Svensson..
Inte ännu enklare att bara visa var pengarna kommer ifrån? Har man varit bosatt utomlands så har man förmodligen skattat för dem där. Inte sant?Fryken skrev:Sir_Pierre skrev:Bara för att dom vill jävlas. hänt mej och 4 vänner det senaste året. så jag bara säger som det är
Är det inte av denna anledning kanske det är dags att vända sig till JO?
Per skrev:Inte ännu enklare att bara visa var pengarna kommer ifrån? Har man varit bosatt utomlands så har man förmodligen skattat för dem där. Inte sant?Fryken skrev:Sir_Pierre skrev:Bara för att dom vill jävlas. hänt mej och 4 vänner det senaste året. så jag bara säger som det är
Är det inte av denna anledning kanske det är dags att vända sig till JO?![]()
Sir_Pierre skrev:Gavve skrev:Sir_Pierre skrev:Fryken skrev:Sir_Pierre skrev:Polisen jobbar tillsammans med kronofogden osv osv numera ja.
Haha aldrig i livet. Vad skulle vara syftet med sådant? Såtillvida inte en klocka är registrerad stulen kan det rättsligt inte ske ett skit.
Bara för att dom vill jävlas. hänt mej och 4 vänner det senaste året. så jag bara säger som det är
Och du tror på fullaste allvar att polisen hoppar på vanligt folk och norpar deras klocka och ber om en inkomstdeklaration? Om Pierre drabbats av detta så är han antingen aningens skum eller så hänger han med helt fel klientel. Om inte så har han nog haft otrolig osis för att torska så oväntat fyra gånger. Nu har väl för all del polisen i Malmö lite av ett rykte men jag tror verkligen inte att detta dagligen drabbar helt oskyldiga.Fryken skrev:Absolut. Jag jobbar utomlands nu och hade ingen inkomst i Sverige under 2012. Jag skulle dock inte acceptera att polisen helt plötsligt plingar på dörren och länsar lägenheten på ägodelar som jag sen får tillbaka när jag visar min tyska deklaration. Låter ju för fan som rena stasi-fasoner - och helt orimligt om det inte är något annat som ligger bakom aktionen.
Fryken skrev:Per skrev:Inte ännu enklare att bara visa var pengarna kommer ifrån? Har man varit bosatt utomlands så har man förmodligen skattat för dem där. Inte sant?Fryken skrev:Sir_Pierre skrev:Bara för att dom vill jävlas. hänt mej och 4 vänner det senaste året. så jag bara säger som det är
Är det inte av denna anledning kanske det är dags att vända sig till JO?![]()
Absolut. Jag jobbar utomlands nu och hade ingen inkomst i Sverige under 2012. Jag skulle dock inte acceptera att polisen helt plötsligt plingar på dörren och länsar lägenheten på ägodelar som jag sen får tillbaka när jag visar min tyska deklaration. Låter ju för fan som rena stasi-fasoner - och helt orimligt om det inte är något annat som ligger bakom aktionen.
Fryken skrev:Absolut. Jag jobbar utomlands nu och hade ingen inkomst i Sverige under 2012. Jag skulle dock inte acceptera att polisen helt plötsligt plingar på dörren och länsar lägenheten på ägodelar som jag sen får tillbaka när jag visar min tyska deklaration. Låter ju för fan som rena stasi-fasoner - och helt orimligt om det inte är något annat som ligger bakom aktionen.
Per skrev:Och du tror på fullaste allvar att polisen hoppar på vanligt folk och norpar deras klocka och ber om en inkomstdeklaration? Om Pierre drabbats av detta så är han antingen aningens skum eller så hänger han med helt fel klientel. Om inte så har han nog haft otrolig osis för att torska så oväntat fyra gånger. Nu har väl för all del polisen i Malmö lite av ett rykte men jag tror verkligen inte att detta dagligen drabbar helt oskyldiga.Fryken skrev:Absolut. Jag jobbar utomlands nu och hade ingen inkomst i Sverige under 2012. Jag skulle dock inte acceptera att polisen helt plötsligt plingar på dörren och länsar lägenheten på ägodelar som jag sen får tillbaka när jag visar min tyska deklaration. Låter ju för fan som rena stasi-fasoner - och helt orimligt om det inte är något annat som ligger bakom aktionen.
Om det nu är så så får vi väl bara leva med det. Det funkar otroligt bra mot organiserad brottslighet och om priset för att stävja detta är att någon gång kränka Svensson så tycker jag det är ett billigt pris att betala. Pack som livnär sig på andras elände ska bekämpas på alla plan.
Gavve skrev:Fryken skrev:Absolut. Jag jobbar utomlands nu och hade ingen inkomst i Sverige under 2012. Jag skulle dock inte acceptera att polisen helt plötsligt plingar på dörren och länsar lägenheten på ägodelar som jag sen får tillbaka när jag visar min tyska deklaration. Låter ju för fan som rena stasi-fasoner - och helt orimligt om det inte är något annat som ligger bakom aktionen.
De samarbetar med sveriges återförsäljare som skickar ut personuppgifter på alla som köper nytt i butik. Jag råder dig således att köpa klockan nu i veckan i falskt namn, annars haffar snuten dig snabbt som ögat på stan... ... ... de kommer att ta din motorcykel också
Näe, det är givetvis som Spencer skriver att detta berör personer som redan har span på sig
http://www.bolagsverket.se/om/oss/fler/penningtvattGavve skrev:Upplever ADs något suspekt i köparnas beteende är det nog inte omöjligt att ordningsmakten kan informeras på samma sätt. Betydligt mer befogat i sådana fall
Gavve skrev:Gavve skrev:Fryken skrev:Absolut. Jag jobbar utomlands nu och hade ingen inkomst i Sverige under 2012. Jag skulle dock inte acceptera att polisen helt plötsligt plingar på dörren och länsar lägenheten på ägodelar som jag sen får tillbaka när jag visar min tyska deklaration. Låter ju för fan som rena stasi-fasoner - och helt orimligt om det inte är något annat som ligger bakom aktionen.
De samarbetar med sveriges återförsäljare som skickar ut personuppgifter på alla som köper nytt i butik. Jag råder dig således att köpa klockan nu i veckan i falskt namn, annars haffar snuten dig snabbt som ögat på stan... ... ... de kommer att ta din motorcykel också
Näe, det är givetvis som Spencer skriver att detta berör personer som redan har span på sig
För att sprida lite substans i mitt i övrigt ironiska inlägg har det förekommit att elektronikkedjor eller betalkortsutgivarna (vet ej vilka, bara att jag råkat ut för det) informerar radiotjänst när man köper TV. Riktiga stasi-fasoner.
Upplever ADs något suspekt i köparnas beteende är det nog inte omöjligt att ordningsmakten kan informeras på samma sätt. Betydligt mer befogat i sådana fall
Gavve skrev:Fryken skrev:Absolut. Jag jobbar utomlands nu och hade ingen inkomst i Sverige under 2012. Jag skulle dock inte acceptera att polisen helt plötsligt plingar på dörren och länsar lägenheten på ägodelar som jag sen får tillbaka när jag visar min tyska deklaration. Låter ju för fan som rena stasi-fasoner - och helt orimligt om det inte är något annat som ligger bakom aktionen.
Gavve skrev:Gavve skrev:Fryken skrev:Absolut. Jag jobbar utomlands nu och hade ingen inkomst i Sverige under 2012. Jag skulle dock inte acceptera att polisen helt plötsligt plingar på dörren och länsar lägenheten på ägodelar som jag sen får tillbaka när jag visar min tyska deklaration. Låter ju för fan som rena stasi-fasoner - och helt orimligt om det inte är något annat som ligger bakom aktionen.
För att sprida lite substans i mitt i övrigt ironiska inlägg har det förekommit att elektronikkedjor eller betalkortsutgivarna (vet ej vilka, bara att jag råkat ut för det) informerar radiotjänst när man köper TV. Riktiga stasi-fasoner.
Upplever ADs något suspekt i köparnas beteende är det nog inte omöjligt att ordningsmakten kan informeras på samma sätt. Betydligt mer befogat i sådana fall
Rossi skrev:Alfgen
Säga vad man vill om saken, men du behöver fara med sanningen som Björn Ranelid. All post är inte alls rekad, definitivt inte inkssokrav och brev med delgivningskvitton.
jakob.dala skrev:Rossi skrev:Alfgen
Säga vad man vill om saken, men du behöver fara med sanningen som Björn Ranelid. All post är inte alls rekad, definitivt inte inkssokrav och brev med delgivningskvitton.
Hoppsan ; )
Rossi skrev:Alfgen