Otroligt vad fin den är trots att det händer en hel del på tavlan, boetten är så slimmat läcker...Bidrar till tråden med denna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otroligt vad fin den är trots att det händer en hel del på tavlan, boetten är så slimmat läcker...Bidrar till tråden med denna
70-talstråden har fått en välförtjänt bump, så varför inte visa upp lite fler sextiotalare också?
Den här gamla movadon skulle jag kunna posta bilder på varenda dag. I mina ögon är det den vackraste klocka jag någonsin haft. Logo, typsnitt och visare väger alltid tungt för mig, och här känns allt både snyggt och lagom udda. Att de små visarna är blånerade och att det sitter en mikroskopisk movadologo mitt i glaset (syns på bild 2) är härliga detaljer. En udda grej är att jag har sett modellen med fyra olika kronografsekunder. Mitt ex har samma vita variant som zeniths systermodell a277.
Låt den tavlan vara Niklas. Kanonfin 105.003!
Manuell valjoux 72-baserad kronograf från 1968 med skruvad krona...Ve å fasa!
Ja precis! Har ju bara Cosmograph-text. Pfff...
Skämt åsido älskar jag mattheten i tavlan. Hade nog kunnat stirra mig blind på den.
"Bara Cosmograph-text?"
Räknas inte "Daytona" kl 6?
Nejnej den ska ju vara röd och stor!
Stämmer din instagram att du bytt ut bezeln?
Fast den texten hittar man på 6263/5...Då är det vanligtvis 70-80tals kronografer vi pratar om
Har bytt till en MK1 6241 bezel men har såklart kvar stålringen. Bytte även till ett kupat superdome T21 glas. Gör enorm skillnad.
PMa om du är i Gbg och vill ha en lunch någonstans i stan så jag kan dreggla ner din Daytona/Royal Oak.
Edit: Var mer ironisk om big red. Det var ett skämt för att hitta ett fel på en annars i princip perfekt klocka jag verkligen vill äga
Det är den rädslan som håller mig från flippandet...
Kom på att jag felaktigt lagt denna i 70-talstråden när det är här den hör hemma, Baylor med Landeron 149:
Fantastiskt skick på den, Kettil! Den looken är en av mna favoriter när det kommer till kronografer, missade en treregisters Baylor i helgen och hoppas nu den gick till JS...Här är en just inkommen annan variant; samma boett och verk . En Paul Raynard (by Baylor). Det verkar finnas en uppsjö av märken som släppt den här trevliga modellen …
Edit: Verket är märkt Baylor Watch co.
Förstår vad du föll för, gillar den! inte så vass på kalibrar men visst ser det där ut som ett venus 17X? Glad överraskning iaf!
Fick hem den här Le Cheminant chronon idag. Blev förtjust i det lite större minutregistret och den i övrigt sparsmakade tavlan. Härjat skick, patina säger vi. Fanns ingen bild på urverket, så jag väntade mig ett i värsta fall plundrat landeron 51, men det här visade sig istället.
Någon som vet vad det är? Står inget under balansen. Kommer iaf att behöva en ny axel till kronosekunden.
Grattis! Tuff! Spanade själv lite på denna tuffing, och var lite småsugen, i alla fall när den låg på dryga 3k för någon dag sedan http://www.ebay.com/itm/181764073955?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
Fick hem den här Le Cheminant chronon idag. Blev förtjust i det lite större minutregistret och den i övrigt sparsmakade tavlan. Härjat skick, patina säger vi. Fanns ingen bild på urverket, så jag väntade mig ett i värsta fall plundrat landeron 51, men det här visade sig istället.
Någon som vet vad det är? Står inget under balansen. Kommer iaf att behöva en ny axel till kronosekunden.
Ja, lyckades även identifiera urverket efter ett tak. Är ett Landeron 39. Det höll även på att ge mig lösningen på den trasiga kronosekundaxeln. Motsvarande axel från ett Landeron 51 passat rakt av, tyvärr var axeln 0,5mm kortare ut mot tavlan, så visaren gick inte att trycka fast. Får börja jaga delar. Kommer tyvärr inte var det enda som behöver bytas, balansen är i dåligt skick, men rör sig korta stunder iaf.Förstår vad du föll för, gillar den! inte så vass på kalibrar men visst ser det där ut som ett venus 17X? Glad överraskning iaf!
Den var fräck! Alla balla klockor borde kosta kring en tretusing tycker jag...Grattis! Tuff! Spanade själv lite på denna tuffing, och var lite småsugen, i alla fall när den låg på dryga 3k för någon dag sedan http://www.ebay.com/itm/181764073955?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT