• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronografer från 70-talet

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg

Sportar min brors Heuer idag.
 

JohanHLM

Rolex
Trodde jag skulle kunna knipa denna eftersom jag hade högsta budet men någon i salen knep den 100 kr över mitt bud. Hade för mig att det gick att buda online medan auktionen påhick i salen men icke :( .Grämer mig att jag inte la ett högre bud från början men det är kanske någon lycklig själ här som knep den?
Screenshot_2015-12-05-17-52-23.png


Hade högsta bud på ett par fina Omegorna också innan budgivningen började i salen men jag fick åtminstone med mig en annan Certina som "tröstpris", dock ingen 70-tal chrono :(
Screenshot_2015-12-05-17-59-16.png
 
Déesse kronograf. Osäker på om denna är tillverkad under 70-talet, känns äldre på något sätt. Misstänker att den är tillverkad i samband med den lite sportiga bilen Citroën DS (Déesse) som tillverkades mellan 1955-1975. Såg en bild på en logga från Citroën som stämmer överens med texten på kronografen. Någon som vet mer än jag? Är jag ute och cyklar när jag jämför klockan med bilen?
image.jpeg

image.jpeg
 
Déesse kronograf. Osäker på om denna är tillverkad under 70-talet, känns äldre på något sätt. Misstänker att den är tillverkad i samband med den lite sportiga bilen Citroën DS (Déesse) som tillverkades mellan 1955-1975. Såg en bild på en logga från Citroën som stämmer överens med texten på kronografen. Någon som vet mer än jag? Är jag ute och cyklar när jag jämför klockan med bilen?
image.jpeg

image.jpeg
Hoppas att det ej är FÖR mycket OT. Men, här är en bild på bilen.
Någon som vet om koppling finns till eventuell klocktillverkning?
image.jpeg
 

Brunleif

Panerai
Den klockan som har ett namn som börjar med Lord i första inlägget. Är det någon som vet var man kan tänkas få tag på en sådan?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hoppas att det ej är FÖR mycket OT. Men, här är en bild på bilen.
Någon som vet om koppling finns till eventuell klocktillverkning?
image.jpeg
"När jag var en pytteliten pys, högst en tvärhand stor" hade min granne en Citroën padda...
Guldstjärna till den som kan svara på ur vilken låt jag tog beskrivningen av mig själv från :)
Edit: ja utan att leta reda på svaret på Google alltså.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Hitta denna på Degeberga samlarmarknad förra veckan mycket stål
image.jpeg
Kanonfin! Jag har sett några såna genom åren men de har ofta varit i tråkigare skick. Sitter ett Valjoux 7734 inuti som tiltats 45 grader och fått en specialanpassad datumskiva.

Hör gärna av dig om du tröttnar på den! :)
 
Topp