Thomas Wang
Basic
Her er nogle av mine 70'er ure.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym uppställning!Her er nogle av mine 70'er ure.
Gillar länken!Kan inte låta bli att posta en bild på min nyligen införskaffade Vantage. Första men säkerligen inte den sista 70-tals kronografen.
Skit naijs!Kan inte låta bli att posta en bild på min nyligen införskaffade Vantage. Första men säkerligen inte den sista 70-tals kronografen.
Den är riktigt nice. Vad ligger en sån på egentligen.Även kollat in Seiko 6138-8020.
Den här är en stor kandidat. Precis den designen jag gillar på boetten och tavlan. Ser kanonsnygg ut på ett nato. Sen blir det inget hål i plånboken heller. Sen har man ju sina klockrötter i Seiko.
40mm vad jag vet?
Lite osäker. Men omkring 300-500 USD verkar det som.Den är riktigt nice. Vad ligger en sån på egentligen.
Snygg och riktigt cool länkKan inte låta bli att posta en bild på min nyligen införskaffade Vantage. Första men säkerligen inte den sista 70-tals kronografen.
Tack! En rasslig historia som fyndades på bukten. Tycker själv att den gör sig rätt fint till kronografen.Snygg och riktigt cool länk
Kan inte låta bli att posta en bild på min nyligen införskaffade Vantage. Första men säkerligen inte den sista 70-tals kronografen.
Är det gmt på sub dial kl 9?
Dag/natt-indikator, dvs kopplad till timvisaren
Tack Det är en länk från Stelux.Juste. Ser ut som en Speidel "Coffin" länk. Är den märkt?
köpte i dagarna denna omega 176.007 med ny tavla å visare, mycket nöjd
1341 17 jew, lemania 1040 22 jewOmega cal 1040. Litet kuriosa är att verket är samma som Lemnaia 1341(samma cal som i din Tissot @MariaE ). Lemania tog fram verket och lär ha givit Omega ensamrätt att nyttja dag/natt funktionen...
Den är riktigt nice. Vad ligger en sån på egentligen.
1341 17 jew, lemania 1040 22 jew
Superfin! Kan dock inte hjälpa dig med mer info.Nu har jag råkat köpa mig en Zenith cal 146HP 1962 i 18k guld. Har vi någon Zenith expert här? Den är ju 60-talare så det är fel tråd men tänkte att ni har överseende
Får hoppas det klickade hem den på auktion. Blev en spontangrej, kollade inte ens marknadsvärdet. Någon som har koll på det?Superfin! Kan dock inte hjälpa dig med mer info.
Nu har jag råkat köpa mig en Zenith cal 146HP 1962 i 18k guld. Har vi någon Zenith expert här? Den är ju 60-talare så det är fel tråd men tänkte att ni har överseende
Okej. Vad står HP och DP för då? Hängde inte med på vad du menade här: (P= plat (fr.)= platt)Sorry, men det där är inte en 146HP vilket är ett tri-compax verk. Den kan dock ha ett 146D, vilken har 45 min register...
mvh
Edit: Kan kanske ha benämningen 146DP (P= plat (fr.)= platt)
Okej. Vad står HP och DP för då? Hängde inte med på vad du menade här: (P= plat (fr.)= platt)
Ser att det är fel krona också. Något man kan få tag på någonstans?
Aha, tack för info!Bokstäverna H och D tillhör verksbeteckningarna (3 respektive 2 subdials). P är en tilläggsbeteckning som avser att verket är av tunnare version. Det franska "plat" betyder platt på svenska.
Aha, tack för info!
Du har ingen aning vart man kan få tag på en krona?Efter att ha googlat fick jag ändra mig. Jag hittade ingenstans att verket är tunnare. Se ovan