• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronografer från 70-talet

Viking

Cartier
Läcker i stål verkligen. Jag har bara en i guld och det är en 70-talare med ett Val 730 verk.

BrietlingWakmann003_zps3cb3c67c.jpg

Wak3_zps6edd64d4.jpg

Wakmann1.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
EricMcG skrev:
Tack! Det ska vara en Valjoux 73x iaf. Så då kanske klockan kvalificerar in sig i tråden :)
Jag gillar den mycket, haft den på läderband med bestämde mig för att pröva en länk, gillar "sliverlooken" den fick då.
Med svart band såg klockan lite mindre ut pga tavlan.
Den kvalar in i vilket fall som helst, så snygg kronoraf får dispens...:)
Länken är snygg till, får de att kännas aningen modernare men inte så det stör, fin!
Viking skrev:
Läcker i stål verkligen. Jag har bara en i guld och det är en 70-talare med ett Val 730 verk.
Vilka snygga verk, nästan i klass med Omegas 321-kaliber när det gäller ögonfröjd. Den är snygg med guldboett också, det jag gillar speciellt är dess nedsänkta småtavlor....mmmumma!
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Snyggt med guld och helvit tavla. Jag har sett många variationer på klockan faktiskt i boken "1001 klockor" så finns den med som silver och helvit har jag för mig. Typ sidan 280 nått. För ni har väl boken? ;)

Även sett variationer på knapparna på vänster sida, vissa sticker ut en bit, mina är mer "infällda".

Länken gjorde att det fick en liten modernare look, jag letade runt lite men hittade inte så många länkar på 20mm.
Har ett svart läderband med vita sömmar liggande också, ska pröva det när jag tröttnat på länken.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är lite sorg här...båda mina Heuerkronos är bortflippade och nu sitter jag här och trånar efter nytt... :(

Nån som har en fin att flippa till mig?

Japp, det här är en förtäckt WTB! :mrgreen:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Denke skrev:
Det är lite sorg här...båda mina Heuerkronos är bortflippade och nu sitter jag här och trånar efter nytt... :(

Nån som har en fin att flippa till mig?

Japp, det här är en förtäckt WTB! :mrgreen:

Vi har ju kommit överens om att du måste rådfråga mig innan du får göra några klockaffärer!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Denke skrev:
Det är lite sorg här...båda mina Heuerkronos är bortflippade och nu sitter jag här och trånar efter nytt... :(

Nån som har en fin att flippa till mig?

Japp, det här är en förtäckt WTB! :mrgreen:

Vi har ju kommit överens om att du måste rådfråga mig innan du får göra några klockaffärer!

Fan, trodde jag kunde flyga under radar här på vintage-forumet... :mrgreen:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Denke skrev:
Spencer66 skrev:
Denke skrev:
Det är lite sorg här...båda mina Heuerkronos är bortflippade och nu sitter jag här och trånar efter nytt... :(

Nån som har en fin att flippa till mig?

Japp, det här är en förtäckt WTB! :mrgreen:

Vi har ju kommit överens om att du måste rådfråga mig innan du får göra några klockaffärer!

Fan, trodde jag kunde flyga under radar här på vintage-forumet... :mrgreen:

Gäller att ha örnperspektiv!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Denke skrev:
Det är lite sorg här...båda mina Heuerkronos är bortflippade och nu sitter jag här och trånar efter nytt... :(

Nån som har en fin att flippa till mig?

Japp, det här är en förtäckt WTB! :mrgreen:
Vi kan ordna det, Denke...du kan ju inte bara köra finkronograf i form av El Primero. :lol:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ariste skrev:
Denke skrev:
Det är lite sorg här...båda mina Heuerkronos är bortflippade och nu sitter jag här och trånar efter nytt... :(

Nån som har en fin att flippa till mig?

Japp, det här är en förtäckt WTB! :mrgreen:
Vi kan ordna det, Denke...du kan ju inte bara köra finkronograf i form av El Primero. :lol:

Let's have lunch! :cool:
 

Ariste

Audemars
2-Faktor

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ariste skrev:
Denke skrev:
Ariste skrev:
Denke skrev:
Det är lite sorg här...båda mina Heuerkronos är bortflippade och nu sitter jag här och trånar efter nytt... :(

Nån som har en fin att flippa till mig?

Japp, det här är en förtäckt WTB! :mrgreen:
Vi kan ordna det, Denke...du kan ju inte bara köra finkronograf i form av El Primero. :lol:

Let's have lunch! :cool:
Kronografväskan är packad... :)
Hey, får jag va med? :) ...Starjewels sitter på...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Burdus och fläskig, Valjoux 7736 tickandes i den tunga stålboetten - ett bytesfynd i toppskick, välkommen!

IMG_6545_zps0fa01f0c.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: Sv: Kronografer från 70-talet

Camo00 skrev:
Ariste skrev:
Burdus och fläskig, Valjoux 7736 tickandes i den tunga stålboetten - ett bytesfynd i toppskick, välkommen!
Helt suverän, precis i min smak!! Hör av Dig om Du vill sälja den nån gång!! :)
Jag ska ha dig i åtanke men har en annan intressent med förstatjing, den lär ryka snart då den efter en tids testande känns lite för stor min smak. Verkligen toppskick på den och jag gillar utseendet, men storleken...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
@Ariste! Har du någon bild på Bulova pepsin? Den fastnade jag för senast! Stort tack för titten och pratstunden då förresten!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
theargonaut skrev:
@Ariste! Har du någon bild på Bulova pepsin? Den fastnade jag för senast! Stort tack för titten och pratstunden då förresten!
Tack själv, din Tudor lämnade efter sig en trevlig eftersmak...:)

Här kommer lite bilder på pepsi + choklad on flex:

IMG_6604_zpsc57fc3d9.jpg


IMG_6603_zpsd57da78d.jpg


IMG_6602_zps7f237c77.jpg


IMG_6601_zps24cd59a4.jpg


IMG_6600_zpsa411271f.jpg


IMG_6599_zps6cf256e1.jpg


IMG_6597_zps09b4ea96.jpg


IMG_6596_zps7dd7ab0b.jpg


IMG_6595_zpsb795f78b.jpg


IMG_6591_zps96fc8eb0.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ariste skrev:
theargonaut skrev:
@Ariste! Har du någon bild på Bulova pepsin? Den fastnade jag för senast! Stort tack för titten och pratstunden då förresten!
Tack själv, din Tudor lämnade efter sig en trevlig eftersmak...:)

Här kommer lite bilder på pepsi + choklad on flex:

IMG_6604_zpsc57fc3d9.jpg

I rolexliturgin är väl röd/blå=pepsi o röd/svart=coke? ;-)

Men jäkla kool diver-chrono!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
Ariste skrev:
theargonaut skrev:
@Ariste! Har du någon bild på Bulova pepsin? Den fastnade jag för senast! Stort tack för titten och pratstunden då förresten!
Tack själv, din Tudor lämnade efter sig en trevlig eftersmak...:)

Här kommer lite bilder på pepsi + choklad on flex:

IMG_6604_zpsc57fc3d9.jpg

I rolexliturgin är väl röd/blå=pepsi o röd/svart=coke? ;-)

Men jäkla kool diver-chrono!
Ja, men den är blå, om jag inte minns helt fel? Såg du inte den, eller försvann du @NiklasArvid, upp i det blå, då han började prata om en Speedy ck2915 ;) Tack för senast till dig också btw, mycket trevligt initiativ!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ariste skrev:
theargonaut skrev:
@Ariste! Har du någon bild på Bulova pepsin? Den fastnade jag för senast! Stort tack för titten och pratstunden då förresten!
Tack själv, din Tudor lämnade efter sig en trevlig eftersmak...:)

Här kommer lite bilder på pepsi + choklad on flex:
Tack för bilderna, men flexlänken måste bytas mot något annat, tropic eller vad som helst! Det förtjänar den :)

Klart du ska testa en Flinga :) Skulle matcha perfekt till din DD ju.
 
Topp