Bingoraalf skrev:Nu har man slagit till på en 70-talskronograf en tissot seastar navigator NOS från en tysk handlare. Sitter och spårar paketet as we speak bilder kommer förhoppningvis innan veckoslutet
Grattis! Bildbevis till helgen tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bingoraalf skrev:Nu har man slagit till på en 70-talskronograf en tissot seastar navigator NOS från en tysk handlare. Sitter och spårar paketet as we speak bilder kommer förhoppningvis innan veckoslutet
Grattis, ser fram mot bilder......sitter det Lemania-verk i?Bingoraalf skrev:Nu har man slagit till på en 70-talskronograf en tissot seastar navigator NOS från en tysk handlare. Sitter och spårar paketet as we speak bilder kommer förhoppningvis innan veckoslutet
Precis, hur kan du?TomasBc skrev:Hur kan man tänka sig vilja bli av med ett sådant exemplar!?
Ariste skrev:Grattis, ser fram mot bilder......sitter det Lemania-verk i?Bingoraalf skrev:Nu har man slagit till på en 70-talskronograf en tissot seastar navigator NOS från en tysk handlare. Sitter och spårar paketet as we speak bilder kommer förhoppningvis innan veckoslutet
Slitstarkt verk...jag håller tummarna för att den hinner till dig innan helgen...Bingoraalf skrev:Ariste skrev:Grattis, ser fram mot bilder......sitter det Lemania-verk i?Bingoraalf skrev:Nu har man slagit till på en 70-talskronograf en tissot seastar navigator NOS från en tysk handlare. Sitter och spårar paketet as we speak bilder kommer förhoppningvis innan veckoslutet
Tissot 2070, aka valjoux 7734
Den är i hamburg idag... Hoppas den hinner hit på fredag
Bingoraalf skrev:Vet inte riktigt band jag ska ha till den så ett inslitet skönt kängurunato från singular gör jobbet bra änsålänge.
TomasBc skrev:Bingoraalf skrev:Vet inte riktigt band jag ska ha till den så ett inslitet skönt kängurunato från singular gör jobbet bra änsålänge.
Grattis till klockan, ser grymt ut!
Jag ger min röst till Singulars "Racing Stora Choklad"!
http://www.singularstraps.se/shop/racin ... lad-20-22/
Grattis, härligt när Posten sköter sig! Den där kronografen förstår jag tt du är nöjd med, snygg boett och tavla, makalöst skick. Svart eller brunt racing blir mumma...Bingoraalf skrev:Posten skötte sig förvånansvärt väl och klockan tog sig från Nürnberg till Malmö på 2 dagar och här kommer en första pic:
Vet inte riktigt band jag ska ha till den så ett inslitet skönt kängurunato från singular gör jobbet bra änsålänge.
Allting fungerar prima på den och där finns inte en skråma, den är verkligen NOS. Kronografen nollställer kanon och jag mätte avvikelsen till -5.5 sekunder/dag, vilket kan jämföras mot min Explorer 2 från början av 2012 som går +5.
Är riktigt imponerad av den, går bra, känns bra, SER bra ut allt till det facila priset av 4000kr och då fick jag ett års garanti
Bingoraalf skrev:Posten skötte sig förvånansvärt väl och klockan tog sig från Nürnberg till Malmö på 2 dagar och här kommer en första pic:
Vet inte riktigt band jag ska ha till den så ett inslitet skönt kängurunato från singular gör jobbet bra änsålänge.
Allting fungerar prima på den och där finns inte en skråma, den är verkligen NOS. Kronografen nollställer kanon och jag mätte avvikelsen till -5.5 sekunder/dag, vilket kan jämföras mot min Explorer 2 från början av 2012 som går +5.
Är riktigt imponerad av den, går bra, känns bra, SER bra ut allt till det facila priset av 4000kr och då fick jag ett års garanti
Ariste skrev:En till Wittnauer ha hittat hem, är svag för den röda vridringen och formen i sin helhet...plus coola visare:
Stämmer bra det, har påbörjat en faktainsamling kring hur det låg till med relationerna mellan Longines, Wittnauer, LeCoultre och VC, får se om jag avslutar med inlägg någon gång.Kettil skrev:Ariste skrev:En till Wittnauer ha hittat hem, är svag för den röda vridringen och formen i sin helhet...plus coola visare:
Juste alltså! Vad jag förstått är Wittnauer samma hus som/"pre-" Longines , Var riktigt sugen på en 14 k 40-talare som låg på tratten helt nyss. Men lade band på mig (synd att den hade gravyr)
Vackert, visst är både Tissoten och Heuern dina?Rock_N_Ron skrev:Läger upp denna bild på en triss i 70-talskronografer i den här tråden oxå. Nästan som ett julkort...
(tagen på GTG´n i tisdags)
Ariste skrev:Vackert, visst är både Tissoten och Heuern dina?Rock_N_Ron skrev:Läger upp denna bild på en triss i 70-talskronografer i den här tråden oxå. Nästan som ett julkort...
Den är cool, om Pax vet jag inget men det ploppade upp många "märken" på 70-talet som varken tillverkade eller monterade sina klockor...merely branded dials. Men lika coola för det...Rock_N_Ron skrev:Ariste skrev:Vackert, visst är både Tissoten och Heuern dina?Rock_N_Ron skrev:Läger upp denna bild på en triss i 70-talskronografer i den här tråden oxå. Nästan som ett julkort...
Jo, det stämmer.
Och Pax:en är TomasBc´s. Den är bara så j-la cool... Vet du nå´t om Pax som märke, Ariste?!?
Tissoten fick föresten en liten justering av den trevliga urmakaren Jonas på Rob Engström dagen efter & går nu precis som den ska!
Välkommen, Mattan! Snygg Croton, jag avgudar den där stilen på kronograf...Mattan skrev:Min Croton(Nivada)-71:a
Mattan skrev:Rolig tråd och många grymt fina kronografer, köpsuget ökar igen:-(
Riktigt tuff! Är tavlan original sådär?Ariste skrev:Slutet från 60-talet, den får dispens:
Yes, den ser ut att vara orörd. Hittade en liknande kronograf på Ebay men då med Sandoz-loggan, inte ovanligt under den tiden._jonte skrev:Riktigt tuff! Är tavlan original sådär?Ariste skrev:Slutet från 60-talet, den får dispens:
EricMcG skrev:Jag är lite osäker på om denna är 60 eller 70-tal faktiskt. Tror att den är mer åt 60. Någon som vet mer?
(Wakmann triple date)
Nice piece, den där är fantastisk och påminner en hel del om Vikings Enicar Sherpa Graph http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?f=7&t=296&p=42785#p42785. Vet du vad det sitter för verk i din? Vad jag har sett verkar de från 60-talet ha Valjoux 723 medan de från 70-talet kör Valjoux 730...grymma är de vilket som!EricMcG skrev:Jag är lite osäker på om denna är 60 eller 70-tal faktiskt. Tror att den är mer åt 60. Någon som vet mer? (Wakmann triple date)
Ariste skrev:Nice piece, den där är fantastisk och påminner en hel del om Vikings Enicar Sherpa Graph http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?f=7&t=296&p=42785#p42785. Vet du vad det sitter för verk i din? Vad jag har sett verkar de från 60-talet ha Valjoux 723 medan de från 70-talet kör Valjoux 730...grymma är de vilket som!