• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krons webbshop, erfarenheter?

petke

Breitling
Hej, såg på prisjakt att Krons.se har Sub C 114060 på lager och till gamla priset. Det står på deras hemsida att de är AD.
I deras webbshop kommer jag hela vägen till att knappa in mina kort uppgifter. Men tänker då att det kan inte stämma, att få den från svensk AD till gamla priset....?

Någon som har erfarenhet av dem?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Jag tror inte ditt köp kommer att gå igenom om du försöker betala med kort.

Bild.png
 

petke

Breitling
Jag tror inte ditt köp kommer att gå igenom om du försöker betala med kort.

Bild.png

Jo jag vet att de inte får och har sett meddelandet om det. Men om jag går via prisjakt så kan jag gå vidare och betala. Jag undrar bara om Krons verkligen är AD som det står, innan jag vågar testa.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Jo jag vet att de inte får och har sett meddelandet om det. Men om jag går via prisjakt så kan jag gå vidare och betala. Jag undrar bara om Krons verkligen är AD som det står, innan jag vågar testa.
De är verkligen AD, ja. Att du ens får möjligheten att betala med kort måste vara nåt fel i kodningen, din order kommer definitivt att cancelleras.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
De är verkligen AD, ja. Att du ens får möjligheten att betala med kort måste vara nåt fel i kodningen, din order kommer definitivt att cancelleras.
Tror tvärtom att Krons försöker dölja att man faktiskt kan beställa via nätet.

Den här länken får du via Prisjakt: http://www.krons.se/submariner-114060-p-36334.html
Den här länken får du via deras meny: http://www.krons.se/submariner-114060-p-36334.html?cPath=3029_3031
(Skillnaden är parametern cPatch)

Sidan gör alltså skillnad på hur du kom in på produkten, via menyn eller direkt/Prisjakt.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Tror tvärtom att Krons försöker dölja att man faktiskt kan beställa via nätet.

Den här länken får du via Prisjakt: http://www.krons.se/submariner-114060-p-36334.html
Den här länken får du via deras meny: http://www.krons.se/submariner-114060-p-36334.html?cPath=3029_3031
(Skillnaden är parametern cPatch)

Sidan gör alltså skillnad på hur du kom in på produkten, via menyn eller direkt/Prisjakt.
Jag tror fortfarande inte att ordern kommer att gå igenom. Med tanke på Rolex ställningstagande angående kortbeställningar på nätet skulle Krons nog få en hel del problem som AD om de tillät detta. Skulle jag ha fel är det bara att lägga en order och hoppas på det bästa...
 

petke

Breitling
Då kommer han få svaret att priset är höjt, såklart... han vill ju försöka hustla till sig det gamla priset.

Tja, vet inte om det är det jag gör, tycker snarare att det är butiken som gör fel om det som står i webbshopen inte stämmer...
Jag kan ju tycka att om det i en seriös webbshop står att en vara finns i lager och den går att beställa och betala så förväntar jag ju som kund att jag får varan inom ett par dagar. Men läser man kommentarerna här så ska jag nog inte förvänta mig det.
Jag har i alla fall beställt, betalat och fått orderbekräftelse (datorgenererad, antar jag).
Om det nu är något som är fel så förväntar jag mig ett telefonsamtal eller mail från säljaren snarast. De har trots allt fått 63.300:- från mig.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tja, vet inte om det är det jag gör, tycker snarare att det är butiken som gör fel om det som står i webbshopen inte stämmer...
Jag kan ju tycka att om det i en seriös webbshop står att en vara finns i lager och den går att beställa och betala så förväntar jag ju som kund att jag får varan inom ett par dagar. Men läser man kommentarerna här så ska jag nog inte förvänta mig det.
Jag har i alla fall beställt, betalat och fått orderbekräftelse (datorgenererad, antar jag).
Om det nu är något som är fel så förväntar jag mig ett telefonsamtal eller mail från säljaren snarast. De har trots allt fått 63.300:- från mig.
Friskt vågat! Ingen minns en fegis. :)
 
Kände att jag behövde förklara med detta.
En del av Krons märken kan köpas över nätet men andra måste köpas i butik. Betalningen går genom men man måste fysiskt hämta upp klockan i butiken misstänker jag, då det är fullt möjligt att göra en banköverföring och sedan åka och hämta klockan.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Kände att jag behövde förklara med detta.
En del av Krons märken kan köpas över nätet men andra måste köpas i butik. Betalningen går genom men man måste fysiskt hämta upp klockan i butiken misstänker jag, då det är fullt möjligt att göra en banköverföring och sedan åka och hämta klockan.
Då borde ju han få gamla priset i alla fall
 

petke

Breitling
För mig är det självklart att han ska få den för utsatt pris oavsett när beställningen blev lagd. Har Krons missat att uppdatera priset i webbshoppen så borde dom stå för mellanskillnaden.
För mig var det också självklart. När jag har beställt andra varor på nätet så har alltid det som står gällt, även om det har varit fel. Beställde t.ex. en ugn för 10.000:- i somras. Butiken kontaktade mig och erbjöd en bättre som kostat 14.000:- för samma pris på grund av att deras saldo varit fel. Generellt upplever jag att seriösa nätbutiker är väldigt måna om sina kunder. Men jag har förstått att Rolex inte är som andra företag, så jag kan inte påstå att jag hade några stora förväntningar.
Hur som helst så har jag nu fått svar från Krons där de informerar om att de inte får sälja via nätet, den är 3000:- dyrare än jag betalat och det är 1månads väntetid. Pengarna har jag också fått tillbaka. Jag är inte förvånad, man hade kanske trott att man skulle försökt leverera ändå, hade det varit något annat än en Rolex AD det handlat om så är jag övertygad om att de fixat det kunden beställt. Jag menar har man skickat en orderbekräftelse så bör man leverera...
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Vi får väl hoppas att Krons ser över och justerar sin hemsida i alla fall, du är förmodligen inte den enda som lagt en order på detta sätt.
 

Aquastar

Omega
De har nog upptäckt felet på webshoppen, nu står det
"Detta varumärke tillåter inte försäljning direkt på webben. Vid intresse kontakta oss så anpassar vi en lösning för Dig!"
 

Nic

Rolex
2-Faktor
De har nog upptäckt felet på webshoppen, nu står det
"Detta varumärke tillåter inte försäljning direkt på webben. Vid intresse kontakta oss så anpassar vi en lösning för Dig!"
Detta meddelande fanns tidigare med som du kan se av min skärmdump tidigare i tråden. Problemet är fortfarande kvar när man länkas vidare från Prisjakt.se.
 
Topp