• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krons webbshop, erfarenheter?

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tja, i grund är det väl osäkerhet.
En dyr vara som finns mycket förfalskninger av och säljs av någon okänd via nätet som jag inte kan konfrontera om något blir fel, känns läskigt.
Okej! Det får man respektera. Men med lite undersökningar på C24 och här på KS är det rätt lätt att avgöra vilka som är seriösa.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Av ren nyfikenhet, exakt vad menar du när du skriver att de går bra att köpa via nätet?
Att du inte behöver besöka butiken. Det går bra att göra köpet via nätet (Trusted Checkout eller mail och banköverföring).
Rätt säker på att ingen av dem där är AD utan gråhandlare?
Det stämmer säkert men Rolex erbjuder samma garanti oavsett hur klockan köps.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Att du inte behöver besöka butiken. Det går bra att göra köpet via nätet (Trusted Checkout eller mail och banköverföring).
Det stämmer säkert men Rolex erbjuder samma garanti oavsett hur klockan köps.
Vad har det med saken att göra? AD tillåts inte att sälja Rolex via internet punkt.
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Fast, om jag förstått allt rätt, så visste ju köparen att det var något som inte riktigt stod helt rätt till med priset och dessutom hittade hen en glitch i tekniken som släppte igenom köpet. Då blir det väl lite märkligt att Kroons ska kompensera för att chansningen (även om den grundade sig i en miss från Krons) inte gick hem?

Jag tycker inte bara det är en ynka glitch att priset är fel, köpet går igenom orderbekräftelse kommer. Köparen visste att det inte stod rätt till men så hade det inte behövt vara, någon kunde helt enkelt trott att det bara var att klicka och köpa (Som jag tycker det borde funka för fler klockmärken). Skulle hävda att det är vilseledande och det bör enligt min mening kompenseras av butiken.
 
Topp