• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS Adrenaline Junkies

TheTaleTeller

Diamant
Friends Of KS
2-Faktor
Du vaknar upp på morgonen, dricker ditt morgonkaffe och går till jobbet. Dagen passerar och det är dags att gå och lägga sig igen... Man lever sitt liv och kan väldigt enkelt hamna i en loop, men jag likt många andra lever för de dagliga kickarna. Om det så är känslan av att sitta i slut förhandlingen av en stor affär, se en skräckfilm på bio eller slänga sig utför ett stup så är de vid dem tillfällena man känner sig som mest levande. Är du en av oss?

Jag tänkte samla KS alla "Thrillseekers" i en tråd där vi bland annat kan:
- Dela med oss av våra upplevelser
- Tipsa andra om liknande aktiviteter
- posta bilder på galenskaper, adrenalinfrämjande och extremsport
- Visa upp våra klockor i samband med aktiviteten
- Recensera och rekommendera
- Osv.

Jag tycks mig ha sökt med ljus & lykta efter liknande tråd, har jag missat något ber jag om ursäkt på förhand!
Jag hoppas att detta kan bidra till att fler får uppleva denna pulshöjande och endorfin sprutande känsla!

"It's ironic how you feel most alive when your heart skips a few beats"

// TheTaleTeller

Jag kickstartar med ett par bilder från min senaste resa :)

15 000ft med Oxymask, Lake Taupo, New Zealand
FB_IMG_1478253215415.jpg

The Nevis Bungy, Queenstown, New Zealand - 134m
FB_IMG_1478253231542.jpg

haha, om det gav dig ett adrenalinpåslag så absolut ;) Har hört att han ska vara en skön lirare. Var stötte du på honom?!
det är sjukt nog syrrans chef, så stötte på honom när vi grillade med syrran och hennes kille. Jävligt skön lirare. Bjöd han på beska droppar också, som han inte riktigt tyckte var roligt:P

Han ar skoj på det sättet också att man kunde snacka om allt möjligt med honom, han kändes extremt ödmjuk för att vara en sån "stor" person ändå. Och så sa han "yeeeeeeaaah" och skrattade jävligt mycket. :D

det är sjukt nog syrrans chef, så stötte på honom när vi grillade med syrran och hennes kille. Jävligt skön lirare. Bjöd han på beska droppar också, som han inte riktigt tyckte var roligt:p

Han ar skoj på det sättet också att man kunde snacka om allt möjligt med honom, han kändes extremt ödmjuk för att vara en sån "stor" person ändå. Och så sa han "yeeeeeeaaah" och skrattade jävligt mycket. :D

Hahahaha standard, beska droppar... Ett nödvändigt ont!

Coolt, ja han har som sagt ett rykte om sig att vara jävligt skön! Kul att få höra att det är bekräftat!
Tänker att det skulle vara en farlig kille att supa med, med tanke på hans karriär och uppfinningsrikedom. :P

Härlig tråd! Själv hoppade jag från 15 000 feet i Sevilla, Spanien för ca 1 månad sedan, första gången jag hoppade fallskärm och vill definitivt göra det igen, 60 sekunder fritt fall är awesome. Har ännu inte provat på bungy-jump men kan tänka mig att det är en riktigt skön känsla!

Annars är det väl klättringen på fritiden där jag får mina "vardagliga" adrenalinkickar. Ska också lära mig rida nästa helg, 3-dagars ridläger, och har aldrig suttit på en häst förut så tänker att det kan nog få igång pulsen lite, kul när man blir urtvingad ur sin comfort-zone.
G0152823.JPG

Härlig tråd! Själv hoppade jag från 15 000 feet i Sevilla, Spanien för ca 1 månad sedan, första gången jag hoppade fallskärm och vill definitivt göra det igen, 60 sekunder fritt fall är awesome. Har ännu inte provat på bungy-jump men kan tänka mig att det är en riktigt skön känsla!

Annars är det väl klättringen på fritiden där jag får mina "vardagliga" adrenalinkickar. Ska också lära mig rida nästa helg, 3-dagars ridläger, och har aldrig suttit på en häst förut så tänker att det kan nog få igång pulsen lite, kul när man blir urtvingad ur sin comfort-zone.
G0152823.JPG
Härligt!! Ja 60sek är inte att leka med, det är en av de längre minuterna i mitt liv :D Ja det är duktigt beroendeframkallande. Bungy rekommenderas starkt och jag kan meddela att det är en helt annan känsla än ett tandem hopp för nu måste du ta klivet själv :P Det är betydligt enklare att bara hänga på.

var och under vilka omständigheter klättrar du? :) Min senaste "klättring" var Kebnekaise i Augusti, men det räknas väl knappt som "klättring" utan mer en relativt brant backe :P

Haha ett tips är att se till att pungen ligger rätt i sadeln, det kan bli en riktigt otrevlig tur annars :P Typ som att slå ner för kraftigt med framhjulet efter en wheelie.

Härligt!! Ja 60sek är inte att leka med, det är en av de längre minuterna i mitt liv :D Ja det är duktigt beroendeframkallande. Bungy rekommenderas starkt och jag kan meddela att det är en helt annan känsla än ett tandem hopp för nu måste du ta klivet själv :p Det är betydligt enklare att bara hänga på.

var och under vilka omständigheter klättrar du? :) Min senaste "klättring" var Kebnekaise i Augusti, men det räknas väl knappt som "klättring" utan mer en relativt brant backe :p

Haha ett tips är att se till att pungen ligger rätt i sadeln, det kan bli en riktigt otrevlig tur annars :p Typ som att slå ner för kraftigt med framhjulet efter en wheelie.
Härligt! Kan tänka mig att det är en helt annan känsla, känns som det är läskigare då man är närmare marken och känns mer "verkligt" på något sätt, om du förstår vad jag menar :)

Bor i Göteborgsområdet så på sommaren klättrar jag utomhus där, sportklättring, nu på vintern så är det inomhus som gäller, inte lika mycket kickar men desto bättre träning ;)

Haha ska tänka på det! Vill ju inte att kronjuvelerna ska ta stryk :D

Det är i Chamonix, aiguille du midi. Det var sjukt obehagligt att bara stå på glaset. Blev en solobestigning av Mont Blanc, kanske mindre smart och relativt hög risk. Alla andra däruppe var så kittade.. :sorry:
image.jpeg
Aha okej, coolt!

Men du, så häftigt!! Jag är också sugen att sticka upp där en sväng. Pointers? haha hög risk och inte så smart... Igenkänningsfaktorn är hög :D

Härligt! Kan tänka mig att det är en helt annan känsla, känns som det är läskigare då man är närmare marken och känns mer "verkligt" på något sätt, om du förstår vad jag menar :)

Bor i Göteborgsområdet så på sommaren klättrar jag utomhus där, sportklättring, nu på vintern så är det inomhus som gäller, inte lika mycket kickar men desto bättre träning ;)

Haha ska tänka på det! Vill ju inte att kronjuvelerna ska ta stryk :D

Ja det är ju det, mycket värre än fallskärm. Jag förstår precis och det är just så de är. Ju närmare marken man kommer desto mer obehagligt är det, fallskärm är så högt upp att det inte alls känns på samma sätt.

Aha okej, snyggt! Klättring är fantastiskt bra träning, sjukt kul är det också!

Det lär de göra oavsett, men lite förtänksamhet är sjukt nyttigt just i det scenariot haha. :p

Bump för fan!! :D

Är här ingen vettig människa som kickat sig själv den sista tiden?? Släpat upp sin Explorer på Mount Everest, starkt men ståndaktigt motsatt sig sin bättre hälft eller liknande?? :p

15A14EE4-5D3B-49CB-8E32-5610F7DA9CDC.jpeg

Bidrar med den trimmade snöplogen!!

F1874F1E-3850-4B3B-A3CC-4D9F7EA6B7E9.jpeg

Prova att köra så våldsamt så att käääääringen flyger av, extremt adrenalinfrämjande att skamset åka tillbaka och försöka hämta upp henne....

4ECDB936-975F-44BC-B3BE-98F510313EA4.jpeg

Skidor när man för övrigt alltid åker snowboard...

481ABB5C-BA33-43AB-B9C6-3413E007972A.jpeg

Bilden säger allt, tur man var varm efter skidorna!

1D7822EC-4695-41D7-BE3F-16EAC4520D93.jpeg

@MMickelsson Vad säger du om adrenalin?

Själv är jag en soffpotatis nu för tiden. När jag var yngre (och dummare) körde jag R-hoj på väg mycket. Rätt dumt, fast kul!
Ska skaffa banhoj och försöka hinna åka och köra då minsta ongen blivit större. Hyfsat samma adrenalin, men lite mindre dödsrisk...

Inga bilder tyvärr men kört fallskärm i Australien, bungee i Nya Zeeland och en handfull ”jätte gungor” i NZ.

Bungee var ju bara ångest på snöre, men rätt häftigt när man studsar efteråt. Fallskärm var riktigt riktigt härligt, men favoriten är ändå alla varianter utav jätte gungor. Inte typen när man sitter i bur utan med sele. Några sekunders fritt fall och en jäkla åktur! Kan rekommenderas :)

Tillbaka
Topp