• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Awards?

galácticon

Patek
2-Faktor
Hur tycker ni att vi ska ta oss an detta? Min tanke är att redan nu fastställa ett gäng kategorier och när hösten kommer så får ni nominera till dessa.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Hur tycker ni att vi ska ta oss an detta? Min tanke är att redan nu fastställa ett gäng kategorier och när hösten kommer så får ni nominera till dessa.
Låter toppen. Jag tycker du borde köra ett rätt odemokratiskt race annars kommer du få ett härke att tillgodose alla åsikter om kategorier. Kör nomineringar i PM tycker ja, så att tråden (/trådarna) inte urartar.

Grymt att du tar dig an detta!
 

Linkan

Rolex
Årets popcorntråd:D
IMG_0430.GIF
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Detta är grymt! De bästa trådarna har väl dock redan valts ut tror jag? Jag vill gärna att följande ska utses:
*Årets flippare
*Årets samling
*Årets forumentré
 

Hawk100

Rolex
Detta borde bli en årlig tradition, med prisutdelning tex på julfesten. För att göra det extra spännande borde max tre kategorier vara återkommande från år till år och resten nya kategorier varje år. Jämför tex med guldbollen. Hur spännande är det att få höra att Zlatan vunnit den för 148:e året i rad.....
Samma sak om kategorin flest KS inlägg skulle vara återkommande kategori. Yonsson, yonsson, yonsson,yon...... Ja ni fattar. Eller populäraste klockmärke: Rolex, Rolex, Rol....
Men med nya kreativa kategorier varje år kan det kanske bli lika spännande att få höra vilka kategorierna är som att få höra vilka vinnarna blir....... Tex: Årets mest kreativa produkttestare?? (Jabla & Urkvinnan?)
Årets mest spännande svenska klocka?? (Kronaby?)
Årets mest poetiska inlägg??
Årets bästa klockbild??
Årets värsta sågning???
Årets särskrivare??
Årets......
 

AE41500

Panerai
Här på KS har vi alltid en mängd åsikter, diskussioner och polls. Jag tycker att det vore kul att årligen (eller halvårsvis) samla några av dessa i "KS Awards", där man utnämner "Årets X". Möjligheten finns ju att blanda högt och lågt; "Årets AD", "Årets roligaste tråd", "Årets flitigaste KS:are", etc. The sky is the limit, såklart men för att undvika utmaningar med översvämning kanske man ska hålla det till några begränsade kategorier.

Vad säger ni? Och kanske viktigast, vad säger forumledningen? Ping @Denke , @daviden och @Ministern
Låter som ett helskoj förslag! Men en fråga som infinner sig är hur en poll bland så extremt många inlägg ska kunna avgöras som det bästa...!? Troligtvis behövs en jury (ex.vis. admins...) som sovrar och väljer ut x st. kandidattrådar för slutlig poll.
Kör på! Ett symbolisk förstapris kanske inte heller vore helt fel :rolleyes:
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det är ganska lätt att snabbt förstå att en demokratisk process snabbt kommer att spåra ur. Jag kommer därför (med forumledningens goda minne) att välja ut ett antal kategorier och sedan är det röstning via PM som gäller. Först fria förslag på nominerade och sedan blir det tre slutkandidater i varje kategori. Bra förslag @kmgustafsson !

Min tanke är att efter sommaren presentera kategorierna, så att man kan ha dessa i tankarna under hösten, och därefter presentera nominerade i varje kategori. Har börjat inse att det är ett projekt storlek XXL men om det blir bra kan det bli riktigt bra. Uppskattar all hjälp jag får för att ro hem det här :)
 

Maro

Audemars
Den här tråden kan komma att kunna bli nominerad till årets kasta skit tråd om den fortsätter. Vilket hade varit kul självklart
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Det är ganska lätt att snabbt förstå att en demokratisk process snabbt kommer att spåra ur. Jag kommer därför (med forumledningens goda minne) att välja ut ett antal kategorier och sedan är det röstning via PM som gäller. Först fria förslag på nominerade och sedan blir det tre slutkandidater i varje kategori. Bra förslag @kmgustafsson !

Min tanke är att efter sommaren presentera kategorierna, så att man kan ha dessa i tankarna under hösten, och därefter presentera nominerade i varje kategori. Har börjat inse att det är ett projekt storlek XXL men om det blir bra kan det bli riktigt bra. Uppskattar all hjälp jag får för att ro hem det här :)
Tips, kör polls i en öppen tråd för ditt välmående, om du inte vill sortera ut och göra stapeldiagram av hundra pms dvs ;)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Med tanke på reaktionerna över Lindströms satir (tänk Charlie Hebdo i Frankrike och hur upprörda en del minst sagt blev) så vill jag härmed meddela att om det blir en KS Awards skänker jag gärna några priser. Jag vill dock med ännu en Lindström utfärda en varning beträffande min trendkänslighet :D
En kandidat som är genuint "äkta" och har humor är Affe. Men jag väntar med att nominera tills det blir allvar av det hela.....
Trendkänslig.jpg
"Tänk Charlie Hebdo i Frankrike" - är du på riktigt eller? Jag antar att du inte bott under en sten utan har koll på vad som hände. Det du skriver är dumt på en nivå som inte går att bemöta. Jag är TS här och jag ber dig att antingen hålla dig OT eller bege dig långt härifrån. Tack.
 
Topp