• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Awards?

niclashill

Cartier
"Årets bubbla" måste vara den på nya SD:n i varje fall. "Årets postning": den med tre nya daytonor - en stål, en guld, en platina - var inte att leka med. Har för mig det var i år.
 

UncleBear

Panerai
KS Awords för kombon Troll och Pajas är väl inget hedersutnämnande som någon eftersträvar? Eller...
IMG_0212.jpg
 

Bernardo01

Cartier
Spännande :) man kunde kanske bestämt ett datum för att utnämna årets vinnare. Så att det inte blir årets vinnare 5 gånger per år. Helt plötsligt blir det månadens vinnare... ja ni förstår.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
@Denke Finns det något sätt för mig som TS att ta bort inlägg eller rensa OT? Har bett @Joakim C att hålla sig OT men det verkar inte sjunka in. Är ganska osugen på att den här tråden ska spåra ur.

På KS kan du inte "äga" en tråd även om du startar den. Vi får hoppas och önska att medlemmar inte spårar och beter sig illa. Är det så i förlängningen dvs. att någon bryter mot regelverket så kan inlägg raderas. Förhoppningsvis slipper vi onödiga inlägg och till dem räknar jag även de som driver utnämningar som årets troll osv.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
På KS kan du inte "äga" en tråd även om du startar den. Vi får hoppas och önska att medlemmar inte spårar och beter sig illa. Är det så i förläggningen dvs. att någon bryter mot regelverket så kan inlägg raderas. Förhoppningsvis slipper vi onödiga inlägg och till dem räknar jag även de som driver utnämningar som årets troll osv.
Detta vet jag egentligen men frågan är öppen. En uppmaning istället då: kom igen bröder, nu håller vi oss OT och gör vårt bästa för att göra KS Awards till något positivt.
 
Årets KS-flippare
Årets tech guru
Årets bästa bild
Årets fetaste köp (klocka)
Årets resereportage
Fyll på med kategorier och nomineringar. Som tidigare nämnt så, med kanske något enstaka undantag, tänkt vara kategorier där flera olika medlemmar kan kvala, inte en kategori bestämd efter en enskild medlems insats/beteende!
Kul initiativ! :)
 

Psykel

Patek
Årets filantrop (för fin gest/gärning)
Årets makeover/renovering/mod
Årets raritet/enhörning - kan både finnas en modern och en vintagekategori
Årets forumprofil
Årets goodguy - för bästa säljaren
Kanske allmänna kategorier för klockor, typ årets budgetur, årets lyxur, för klockor som lanserats under året?
 

demondave

Rolex
Årets köp. Då menar jag inte årets dyraste klocka, utan mer premiera det udda, eller köp som förklaras med en utförlig historia. Gärna med en lång och komplicerad jakthistoria. Eller bara udda :D

En kategori som ställer riktigt höga krav på presentationen av köpet, för mer genomarbetade och fylliga paketöppningstrådar av klockorna som gör forumet extra intressant.


Årets enda. Well, finns det två på forumet är det omedelbums diskning :)


Årets folkbildare. Som föreslagits av flera, för att lyfta fram dom där underbart nördiga inläggen som breddar kunskapen på forumet.
 
Topp