• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS egna kalender 2015

Galaxy

Rolex
Lägger upp några bidrag. Inte KS finaste klockor, men tidsenliga bakgrunder i alla fall. :)
IMG_4353.JPG

IMG_4484.JPG

IMG_4503.JPG

IMG_4126.JPG


Och när vi ändå är inne på jultemat...
IMG_4149.JPG
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Kul med en kalender. Finns ju gott om fantastiska klockor här.
Får man önska bilder på specifika modeller i bild tråden?
 

Onelund

Rolex
Bump

Alla ni som skriver att ni ska ha en har fel, ni ska ha flera, tänk på vart överskottet går.

Tar ett par dagar till innan tråden för publicering av kandidaterna startas, håller på att styra upp det hela.

Är ff på jakt efter någon som har sinne för design av det hela.
 
Efter lite diskuterande med ledningen på KS så har jag fått tillåtelse att dra igång ett kalenderprojekt. Kravet från ledningen för att få släppa den är att den ska bli "grym som fan" samt att överskottet går till BCF.

Upplägget är som så att ni fotograferar era dinkor i lämpliga miljöer (eller olämpliga ping Nexus) och postar detta i en tråd som kommer senare. När detta är klart låses bildtråden och istället kommer en poll startas där forumet får rösta fram de 12+1 bästa bilderna, en för varje månad samt en för omslag. Tidlinje för detta kommer senare. Men tanken är att ha den klar lagom till jul.

Nästa fas är tillverkandet av en kalender samt försäljning av denna, överskottet kommer gå till Barncancerfonden såklart.

Det jag vill med denna tråd är att göra er uppmärksamma på projektet samt om någon är sugen att hjälpa till med design/layout samt jaga fram det bästa tryckeriet för kalendern är ni välkomna med ideér.

Glada tillrop samt annat tas gärna mot.

Varför hgar jag inte sett denna tråd innan? jag försökte dra igång samma med ledningen men de svarade aldrig efter de sagt att de hade något i görningen -,- Kul att det händer! :D
 
Kan tänka mig hjälpa till med design och liknande om det behövs! Tycker det vore bra om vi ställer lite "fotokrav" på bilderna, t.ex. urtavla måste vara i fokus och visarna bör stå på 10.10/22.10 för att det ska bli så bra som möjligt!
 

Onelund

Rolex
Kan tänka mig hjälpa till med design och liknande om det behövs! Tycker det vore bra om vi ställer lite "fotokrav" på bilderna, t.ex. urtavla måste vara i fokus och visarna bör stå på 10.10/22.10 för att det ska bli så bra som möjligt!

Vi kan ta det via PM, designen är viktig, om vi inte får ledningen att godkänna kalendern får vi inte släppa den med KSloggan.

Att visarna måste stå på ett specifikt klockslag tror jag inte på, går att få bra bilder ändå, finns många bevis på det allaredan :)
 

SSL

Audemars
Kan tänka mig hjälpa till med design och liknande om det behövs! Tycker det vore bra om vi ställer lite "fotokrav" på bilderna, t.ex. urtavla måste vara i fokus och visarna bör stå på 10.10/22.10 för att det ska bli så bra som möjligt!

Tycker det är rätt tråkigt med krav. Låt dom bästa bilderna vinna bara, oavsett vilken tid dom är tagna.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kan tänka mig hjälpa till med design och liknande om det behövs! Tycker det vore bra om vi ställer lite "fotokrav" på bilderna, t.ex. urtavla måste vara i fokus och visarna bör stå på 10.10/22.10 för att det ska bli så bra som möjligt!

Dum idé, en bra bild är en bra bild så skit i krav och se vad som kommer in. Bättre med kreativa bidrag än några löjliga regler. Sedan att det självklar är vissa krav på bilderna men varför begränsa sig till dumma teknikaliteter?
 
Topp