Llesurk:s Intryck av
Sjöö Sandström Skydiver ”KS klockan 2019”
Då var min trevliga vecka över!
Har burit denna klocka nästan oavbrutet sedan jag fick den förra måndagen.
Har föga förvånat mer eller mindre alltid en klocka på mig, jag skiftar klocka ett par gånger i veckan men det är inget som mig veterligen uppmärksammats på jobbet, förutom en kunnig medarbetare som har koll på läget.
Men direkt på morgonmötet på tisdagsmorgon så sågs Sjöö Sandströms klockan med den gula tavlan av kollegor som annars aldrig brukar lägga märke till någon klocka alls, och samtalet om klockan var igång och den gick runt bland personalen. Detta hände fler gånger under veckan. Trevligt.
Att den är stor och gul har nog ingen missat. Men storleken och tyngden gör sig bara påmind en kort stund. Den gula tavlan växer på en, mer än vad jag trott. Detta är så klart mina personliga åsikter. Men tror fler skulle dela de om de bar klockan ett par dagar.
Jag tvingade på klockan på min sambo som alltid blir lika nöjd över att pröva mina klockor, jag tyckte den klädde henne bra på ett schysst sätt trots att den är stor. Grabben som snart är 14 hade den på sig en heldag och han tyckte att den var riktigt bra trots storleken.
Kvalitén på klockan känns gedigen, framförallt sprintarna till armbandet, de var hårda!! Funktioner känns rimliga och bra.
Det som tidigare skribenter skrivit och påtalat är att kronan sitter hårt. Vet inte om den behöver användas mer eller om den behöver justeras, det lär kanske märkas. Men hade önskat bättre från tillverkaren där.
Jag är tämligen svag för lumen och hur det lyser, hade hoppas på lite starkare och tydligare lumen. Nu finns det belysning i klockan så jag kan förstå att man inte valt att lägga mer vikt vid lumen, men jag hade trots det önskat lite mer, det är ingen Dressklocka utan förr en funktions klocka. En rätt snygg sådan.
Jag kunde inte se något märke på klockans boett, trots olika brukare av klockan. Det känns positivt! Men nu har inte jabla haft den ännu så vi får se hur den kommer att se ut...
Det var mina tankar och funderingar kring klockan. Här kommer lite (mycket) bilder!!