• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Secret Santa 2019 - Den enda tråden

Nilas

Patek
2-Faktor
Men hej, look at the bright side! Det var åtminstone INTE en clone:D

c700x420.jpg
Efter dom två senaste årens bottenskrap så är jag inte förvånad alls om det kommer nästa år.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Vi kanske bör utveckla reglerna nästa år, till exempel:
1. Man får INTE återanvända saker som man fick själv förra året. Tyckte du inte om klappen, varför skulle någon annan?
2. Man får INTE skicka något man redan la upp på säljavdelning som "skänkes".
3. Åtminstone 1 nyinförskaffade klapp som stämmer med mottagares profil/historik för ett bestämt minimivärde.
4. Ett personligt lapp skulle uppskattas, men inte reglerat.

Då skulle jag vilja tillägga under punkt 5 att om man skickar en kukstaty, ett foto på kungen (förra året) eller saker som är trasiga så är man rökt när det gäller trevliga saker som Secret santa eller liknande roliga händelser samt stort avsändarporträtt med dumstrut på.
Så tragiskt är det.

Hur svårt är det att titta vad någon har postat för klockor?

Typ
"Aha, kolla han har en Rolex! Jag köper en rolexpryl för några hundra och skickar med lite godis."
Eller:
"Hmm, han har ett bilintresse och kör en blå BMW 3-serie. Jag köper en blå leksaksbmw och en bok om BMWs historia."

Nu får man liksom natoband som inte passar klockorna man äger, varken i färg eller storlek.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
2933D3EA-B7F2-4233-BF86-1DE4AE3662FE.jpeg


Döm om min förvåning när jag fick paket och det var adresserat hemliga tomten. Har helt förträngt att jag är med så någon paketlös kommer få en försenad klapp. Jag skyller på skilsmässa, fuck my life.
Jahapp. Vad har jag fått då?
En kukstaty, en digital casio, en analog 30mm någonting, svårt att avläsa fabrikatet genom glaset. Tur att hela urverket och tavlan sitter lös i boetten. Kanske kan jag skruva den till en klar del av glaset. Ett Nato som inte passar klockorna samt ett paket med pappersflaggor. God jul tillbaka tomten! :D
Seriöst? o_O
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
2933D3EA-B7F2-4233-BF86-1DE4AE3662FE.jpeg


Döm om min förvåning när jag fick paket och det var adresserat hemliga tomten. Har helt förträngt att jag är med så någon paketlös kommer få en försenad klapp. Jag skyller på skilsmässa, fuck my life.
Jahapp. Vad har jag fått då?
En kukstaty, en digital casio, en analog 30mm någonting, svårt att avläsa fabrikatet genom glaset. Tur att hela urverket och tavlan sitter lös i boetten. Kanske kan jag skruva den till en klar del av glaset. Ett Nato som inte passar klockorna samt ett paket med pappersflaggor. God jul tillbaka tomten! :D
Haha, kul ju :D
 

xmb216bc

Panerai
2933D3EA-B7F2-4233-BF86-1DE4AE3662FE.jpeg


Döm om min förvåning när jag fick paket och det var adresserat hemliga tomten. Har helt förträngt att jag är med så någon paketlös kommer få en försenad klapp. Jag skyller på skilsmässa, fuck my life.
Jahapp. Vad har jag fått då?
En kukstaty, en digital casio, en analog 30mm någonting, svårt att avläsa fabrikatet genom glaset. Tur att hela urverket och tavlan sitter lös i boetten. Kanske kan jag skruva den till en klar del av glaset. Ett Nato som inte passar klockorna samt ett paket med pappersflaggor. God jul tillbaka tomten! :D
Kan det vara från samma TOMTE som skickade bilden på knugen till någon, förra julen.
 

M.B.

Cartier
kung ju. Den hade jag lätt använt. Resultatet kan ju bli en uppskattad gåva ;)

Jo, men jag syftade på en färdig produkt, lär dock inte hända här på en Secret Santa...
Inte för att vi härinne är för mogna för det, utan för att man måste anstränga sig och ge processen tid, vilken flesta Santas kan/vill tydligen inte:rolleyes::hilarious:

tenor.gif
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tycker också det är tråkigt att folk som ändå ska skicka skit väljer att delta, och att det görs alldeles för lite research bland många medlemmar. Visst kan det vara svårt när man får en lågpostare på halsen - men man får ju göra sitt bästa (och sitt bästa är i regel inte att skramla fram tre stycken 24mm natos till någon som tydligt samlar vintage, exempelvis). Att försöka reglera det förtar dock lite av det roliga med leken, kan jag tycka! Men sådana som skickat skräp/inte skickats alls, borde stängas av från framtida omgångar.

F.ö. tillåter Postens ”Skicka lätt” paket på upp till 1kg att skickas spårbart, utan att man behöver skriva ut sin adress - allt som behövs är ett giltigt postnummer, behöver inte ens vara ditt eget. Kostar 63 SEK.

edit: och med det sagt har min Tomte gjort föredömlig research, varit mycket generös och allmänt fantastisk. Bär min Vostok i skrivande stund, och har i princip burit den i nästintill två veckor i streck. :)
 
Senast ändrad:

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag har fått mitt och sett mitt öppnas, så jag är gärna på igen. Och tjusningen är ju lite att man inte vet vad som dyker upp, kan jag tycka. Har varit med flera år, och fått lite blandad kompott. Nästa år borde det dock vara obligatoriskt att skicka spårbart.

@Jonaz kan ju iaf skryta med att han fick årets hittills... konstigaste klapp. Ska bli kul att gissa vad han kommer skicka :)
 
Senast ändrad:

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Trist att inte alla blir nöjda såklart. Men om alla skulle bli det av 52 deltagare så skulle jag bli mycket förvånad i sanningens namn.
Jag själv och min KS´are vart nöjda iaf så jag verkar ha klarat mig bra i detta lotteri.
Kör nog nästa år oxå. :)
Jag var mer än nöjd måste jag säga. Tror den jag skickade till var hyfsat nöjd.
Kan ju kanske vara svårt för de som inte varit med tidigare att veta vad man ska skicka och till vilket värde.
Men va fan det är ju en kul grej hursomhelst. Gå inte runt och var bittra, se till och vara lika snäll som jag varit, så får ni lika fina klappar som mig nästa år ;)

God fortsättning/ Tomten
 

lofgreno

Audemars
Jag var mer än nöjd måste jag säga. Tror den jag skickade till var hyfsat nöjd.
Kan ju kanske vara svårt för de som inte varit med tidigare att veta vad man ska skicka och till vilket värde.
Men va fan det är ju en kul grej hursomhelst. Gå inte runt och var bittra, se till och vara lika snäll som jag varit, så får ni lika fina klappar som mig nästa år ;)
God fortsättning/ Tomten
Helt rätt inställning! God fortsättning på dig! :)
 

Jonaz

Rolex
Jag har fått mitt och sett mitt öppnas, så jag är gärna på igen. Och tjusningen är ju lite att man inte vet vad som dyker upp, kan jag tycka. Har varit med flera år, och fått lite blandad kompott. Nästa år borde det dock vara obligatoriskt att skicka spårbart.

@Jonaz kan ju iaf skryta med att han fick årets hittills... konstigaste klapp. Ska bli kul att gissa vad han kommer skicka :)

jag kom över en kukstaty häromdagen, den kan åka med som bonus.... :D
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Året då en fick en "f*ttöppnare" va ändå det sjukaste och mest oklara ever.
Låter nästan som att det är samma pajas som skickar bottenskrapet varje år. Är inte humorbefriad själv men man får ju välja sina stunder. Synd om mottagarna kan jag tyckas.
Pajasen kunde ju hängt sin klocka runt kukstatyn istället och lagt ut bild i "Dagens klocka" så hade vi fått se hur kul det hade blivit.
 
Topp