• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS Secret Santa 2019 - Den enda tråden

Med tanke på att jag fick mer i år när jag INTE var med än NÄR jag var med, så är iaf Kungen nöjd
0854A741-1C87-4EA4-9578-5CFC09423572.jpeg
9C7DFFC6-CF31-4B8B-9FFC-4A9A95B83952.jpeg

Så här i brist på annat dagen efter nyår så har jag gjort en ovetenskaplig sammanställning av utfallet av årets Secret Santa.

Totalt antal Secret Santas: 52 st
Antal publicerade paketöppningar: 40 st (77%)
Antal deltagare som inte hintat om mottaget paket: 12 st (23%)

De personer som inte verkar ha fått paket i år är:
@Makkanxd
@Strindberg
@Pastorn
@maeestroo
@thewallin
@burner
@Jonaz
@Nero13
@Ola G
@Kristofer Hall
@Raste
@plundberg

Frågan som vi aldrig kommer få svar på är om ovanstående herrars Secret Santa de facto har skickat något paket öht. Eller om det är så att PostNord hatar KS och har initierat en framgångsrik riktad attack mot paket som misstänks vara kopplat till KS på något sätt och på så sätt lyckats krossa 23% av Secret Santas paket.

Senast ändrad:
Frågan som vi aldrig kommer få svar på är om ovanstående herrars Secret Santa de facto har skickat något paket öht. Eller om det är så att PostNord hatar KS och har initierat en framgångsrik riktad attack mot paket som misstänks vara kopplat till KS på något sätt och på så sätt lyckats krossa 23% av Secret Santas paket.
Bra sammanställning! Tråkigt att så många verkar ha blivit utan paket i år men för att undvika sura miner inför framtida års secret Santa kanske det kan vara en idé att kräva att man skickar spårbart? Det kostar inte många kronor extra, ibland är det till och med billigare än vanligt porto och då har man åtminstone koll på var paketen befinner sig och kan verifiera att de verkligen har skickats. Man kan dessutom fortfarande använda sig av ett alias om man inte vill röja sin egen identitet.

Det känns tråkigt att man ska behöva införa något dylikt men samtidigt verkar det märkligt att närmare 25% av paketen inte har kommit fram oavsett vad det nu beror på.

Så här i brist på annat dagen efter nyår så har jag gjort en ovetenskaplig sammanställning av utfallet av årets Secret Santa.

@NRE
@Strindberg
@Pastorn
@maeestroo
@thewallin
@burner
@Jonaz
@Nero13
@Ola G
@Kristofer Hall
@Raste
@plundberg

Inget paket i år! Men nästa år kanske o_O
:D

@NRE
@Strindberg
@Pastorn
@maeestroo
@thewallin
@burner
@Jonaz
@Nero13
@Ola G
@Kristofer Hall
@Raste
@plundberg

20191220_145222.jpg
Julskum och naton i olika färger och storlekar. Andra har helt klart varit snällare i år :D

Jag har fått men bilden verkade ha försvunnit nu när jag kollade. Jaja, bilden uppe igen, fortfarande värdelös julklapp dock :D

20191230_181527.jpg
Tro det eller ej så började året bra, på morgonen låg dessa i brevlådan, tomten hade inte glömt bort mig...
20191230_181707.jpg

Och i paketet gömde sig en massa olika saker, tydligen hade jag inte varit helt dum i år.. Riktigt kul bok, tack Tomten!

Tyvärr har mitt paket ännu inte öppnats... Kanske får skicka ett extra paket...:)

Bilagor

• 20191230_181707.jpg
    20191230_181707.jpg
    295.8 KB · Visningar: 4
2933D3EA-B7F2-4233-BF86-1DE4AE3662FE.jpeg

Döm om min förvåning när jag fick paket och det var adresserat hemliga tomten. Har helt förträngt att jag är med så någon paketlös kommer få en försenad klapp. Jag skyller på skilsmässa, fuck my life.
Jahapp. Vad har jag fått då?
En kukstaty, en digital casio, en analog 30mm någonting, svårt att avläsa fabrikatet genom glaset. Tur att hela urverket och tavlan sitter lös i boetten. Kanske kan jag skruva den till en klar del av glaset. Ett Nato som inte passar klockorna samt ett paket med pappersflaggor. God jul tillbaka tomten! :D

Döm om min förvåning när jag fick paket och det var adresserat hemliga tomten. Har helt förträngt att jag är med så någon paketlös kommer få en försenad klapp. Jag skyller på skilsmässa, fuck my life.
En kukstaty, en digital casio, en analog 30mm någonting, svårt att avläsa fabrikatet genom glaset. Tur att hela urverket och tavlan sitter lös i boetten. Kanske kan jag skruva den till en klar del av glaset. Ett Nato som inte passar klockorna samt ett paket med pappersflaggor. God jul tillbaka tomten! :D

Gött att skicka en casio head only, fine ifall något annat hade varit vettigt men vafan... :D

Fattar inte varför man ställer upp på det här om man bara skickar skit :dead:.
Visst, alla har kanske inte ekonmin att ge bort dyra fina grejer, som vissa faktiskt otroligt nog gör :heart: Men något bättre än en kukstaty och trasiga klockor borde man kunna hitta på? Jag skulle iaf känna mig som en påse skit om jag själv skickar iväg struntsaker, och sen kanske får nått fint själv. Än värre är de som inte skickar något alls. Skämmes!

Vi kanske bör utveckla reglerna nästa år, till exempel:
1. Man får INTE återanvända saker som man fick själv förra året. Tyckte du inte om klappen, varför skulle någon annan?
2. Man får INTE skicka något man redan la upp på säljavdelning som "skänkes".
3. Åtminstone 1 nyinförskaffade klapp som stämmer med mottagares profil/historik för ett bestämt minimivärde.
4. Ett personligt lapp skulle uppskattas, men inte reglerat.

När man ser detta kanske man ska vara glad det inte dykt upp något än, men börjar ge upp hoppet

Vi kanske bör utveckla reglerna nästa år, till exempel:
1. Man får INTE återanvända saker som man fick själv förra året. Tyckte du inte om klappen, varför skulle någon annan?
2. Man får INTE skicka något man redan la upp på säljavdelning som "skänkes".
3. Åtminstone 1 nyinförskaffade klapp som stämmer med mottagares profil/historik för ett bestämt minimivärde.
4. Ett personligt lapp skulle uppskattas, men inte reglerat.
Då skulle jag vilja tillägga under punkt 5 att om man skickar en kukstaty, ett foto på kungen (förra året) eller saker som är trasiga så är man rökt när det gäller trevliga saker som Secret santa eller liknande roliga händelser samt stort avsändarporträtt med dumstrut på.
Så tragiskt är det.

Då skulle jag vilja tillägga under punkt 5 att om man skickar en kukstaty, ett foto på kungen (förra året) eller saker som är trasiga så är man rökt när det gäller trevliga saker som Secret santa eller liknande roliga händelser samt stort avsändarporträtt med dumstrut på.
Så tragiskt är det.

Men hej, look at the bright side! Det var åtminstone INTE en clone:D

c700x420.jpg

Tillbaka
Topp