Med tanke på att jag fick mer i år när jag INTE var med än NÄR jag var med, så är iaf Kungen nöjd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är mycket möjligt...Eller så har du helt enkelt varit ett arsel hela året
Är det något Tomten alltid haft problem med på är det asholes. Finns det någon snäll Plundberg här?Eller så har du helt enkelt varit ett arsel hela året
Även den rättrådige kan bli ratad. Döm dig inte för hårt. Tomten har kanske inte alltid rätt.Jag har inte fått något, men jag har faktiskt betett mig rätt illa under året, så det är inte helt orimligt.
Vill minnas att det blev 54st, ska kolla imorgon. Väldigt tråkigt att så många inte fåttNågon som inte fått ännu? Hur många var det i år @Raste ?
Jag var inte med men fick kanske förr- förra årets present nu, det är ju ändå posthor vi har att göra medVill minnas att det blev 54st, ska kolla imorgon. Väldigt tråkigt att så många inte fått
Det gör mig på något sätt sjukt imponeradJag var inte med men fick kanske förr- förra årets present nu, det är ju ändå posthor vi har att göra med
Bra sammanställning! Tråkigt att så många verkar ha blivit utan paket i år men för att undvika sura miner inför framtida års secret Santa kanske det kan vara en idé att kräva att man skickar spårbart? Det kostar inte många kronor extra, ibland är det till och med billigare än vanligt porto och då har man åtminstone koll på var paketen befinner sig och kan verifiera att de verkligen har skickats. Man kan dessutom fortfarande använda sig av ett alias om man inte vill röja sin egen identitet.Frågan som vi aldrig kommer få svar på är om ovanstående herrars Secret Santa de facto har skickat något paket öht. Eller om det är så att PostNord hatar KS och har initierat en framgångsrik riktad attack mot paket som misstänks vara kopplat till KS på något sätt och på så sätt lyckats krossa 23% av Secret Santas paket.
Så här i brist på annat dagen efter nyår så har jag gjort en ovetenskaplig sammanställning av utfallet av årets Secret Santa.
Totalt antal Secret Santas: 52 st
Antal publicerade paketöppningar: 40 st (77%)
Antal deltagare som inte hintat om mottaget paket: 12 st (23%)
De personer som inte verkar ha fått paket i år är:
@NRE
@Strindberg
@Pastorn
@maeestroo
@thewallin
@burner
@Jonaz
@Nero13
@Ola G
@Kristofer Hall
@Raste
@plundberg
Frågan som vi aldrig kommer få svar på är om ovanstående herrars Secret Santa de facto har skickat något paket öht. Eller om det är så att PostNord hatar KS och har initierat en framgångsrik riktad attack mot paket som misstänks vara kopplat till KS på något sätt och på så sätt lyckats krossa 23% av Secret Santas paket.
Inget paket i år! Men nästa år kanske
Så här i brist på annat dagen efter nyår så har jag gjort en ovetenskaplig sammanställning av utfallet av årets Secret Santa.
Totalt antal Secret Santas: 52 st
Antal publicerade paketöppningar: 40 st (77%)
Antal deltagare som inte hintat om mottaget paket: 12 st (23%)
De personer som inte verkar ha fått paket i år är:
@NRE
@Strindberg
@Pastorn
@maeestroo
@thewallin
@burner
@Jonaz
@Nero13
@Ola G
@Kristofer Hall
@Raste
@plundberg
Frågan som vi aldrig kommer få svar på är om ovanstående herrars Secret Santa de facto har skickat något paket öht. Eller om det är så att PostNord hatar KS och har initierat en framgångsrik riktad attack mot paket som misstänks vara kopplat till KS på något sätt och på så sätt lyckats krossa 23% av Secret Santas paket.
Julskum och naton i olika färger och storlekar. Andra har helt klart varit snällare i år
Jag har fått mitt. Stort tack till tomten har helt glömt bort att skriva i tråden.Fått men inte sett mitt än.
@thewallin har fått - var på plats vid leveransen vid GTG i Malmö. Tomten vet om detta också, då det var ett personligt överräckande, ish.
Döm om min förvåning när jag fick paket och det var adresserat hemliga tomten. Har helt förträngt att jag är med så någon paketlös kommer få en försenad klapp. Jag skyller på skilsmässa, fuck my life.
Jahapp. Vad har jag fått då?
En kukstaty, en digital casio, en analog 30mm någonting, svårt att avläsa fabrikatet genom glaset. Tur att hela urverket och tavlan sitter lös i boetten. Kanske kan jag skruva den till en klar del av glaset. Ett Nato som inte passar klockorna samt ett paket med pappersflaggor. God jul tillbaka tomten!
Gött att skicka en casio head only, fine ifall något annat hade varit vettigt men vafan...
Döm om min förvåning när jag fick paket och det var adresserat hemliga tomten. Har helt förträngt att jag är med så någon paketlös kommer få en försenad klapp. Jag skyller på skilsmässa, fuck my life.
Jahapp. Vad har jag fått då?
En kukstaty, en digital casio, en analog 30mm någonting, svårt att avläsa fabrikatet genom glaset. Tur att hela urverket och tavlan sitter lös i boetten. Kanske kan jag skruva den till en klar del av glaset. Ett Nato som inte passar klockorna samt ett paket med pappersflaggor. God jul tillbaka tomten!
Då skulle jag vilja tillägga under punkt 5 att om man skickar en kukstaty, ett foto på kungen (förra året) eller saker som är trasiga så är man rökt när det gäller trevliga saker som Secret santa eller liknande roliga händelser samt stort avsändarporträtt med dumstrut på.Vi kanske bör utveckla reglerna nästa år, till exempel:
1. Man får INTE återanvända saker som man fick själv förra året. Tyckte du inte om klappen, varför skulle någon annan?
2. Man får INTE skicka något man redan la upp på säljavdelning som "skänkes".
3. Åtminstone 1 nyinförskaffade klapp som stämmer med mottagares profil/historik för ett bestämt minimivärde.
4. Ett personligt lapp skulle uppskattas, men inte reglerat.
Då skulle jag vilja tillägga under punkt 5 att om man skickar en kukstaty, ett foto på kungen (förra året) eller saker som är trasiga så är man rökt när det gäller trevliga saker som Secret santa eller liknande roliga händelser samt stort avsändarporträtt med dumstrut på.
Så tragiskt är det.