• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS Snåldrake - Den eviga passarounden.

Snåldraken får vara med på nyårsgaläj.

Höger arm
20231231_194206.jpg

Vänster arm, Kleynod ifrån Ukraina.
20231231_194200.jpg

Fickan
20231231_194924.jpg

20231231_194926.jpg

Senast ändrad:
Det funkar!

Väntar dock på en ny snåldrake då den befintliga gick sönder vid bandbyte!
Har dock en likadan nos på g ifrån Italien som jag hoppas är på väg...
Vilken sorti, men vad bra uppstyrt att den får en ersättare 😍 Kan man få se spillrorna av den gamla? Inte i kontrollsyfte men som ett sista adjö 😅🌹 Du får beskriva utförligt i loggboken

Senast ändrad:
Det kom paket! Inte från Italien utan ifrån Tyskland (beställt lite för mucket det senaste så blandat ihop).

Paketöppning...
20240122_132451.jpg

20240122_132548.jpg

20240122_132610.jpg

Helt armband utan sprickor vid hålen. Skyddsplast kvar på glaset.
20240122_132650.jpg

Så, vem skall ha dennu? Skall jag skicka till USA?

Bara jag som upplevt Snåldraken som förvånansvärt högljudd? Min fru klagar 😄
IMG_2328.jpeg

Lyssnade på orginalet.

Tickar rätt högt tror jag men som tur är har Gyllene tider förstört min hörsel såpass att jag inte hör tickandet på armavstånd!

Hade en annan mekanisk på mig en kväll som både frun och dottern klagade att den lät högt (satt i soffan, de någon meter samt kanske 2m bort), hörde den inte själv men tyckte det lät högt när jag satte den mot örat (jämfört med andra). Den där låter nog mer än snåldraken dock!

Fler kanske har bättre input?

Man kanske borde skaffa en moraklocka och dra upp om de klagar att den man har på armen låter för mycket?

Lyssnade på orginalet.

Tickar rätt högt tror jag men som tur är har Gyllene tider förstört min hörsel såpass att jag inte hör tickandet på armavstånd!

Hade en annan mekanisk på mig en kväll som både frun och dottern klagade att den lät högt (satt i soffan, de någon meter samt kanske 2m bort), hörde den inte själv men tyckte det lät högt när jag satte den mot örat (jämfört med andra). Den där låter nog mer än snåldraken dock!

Fler kanske har bättre input?

Man kanske borde skaffa en moraklocka och dra upp om de klagar att den man har på armen låter för mycket?
Jag la den på nattduksbordet första kvällen och min fru undrade vad det var som tickade 😁 Tänker väl inte på det men ibland dyker ljudet upp när man minst anar det

Jag la den på nattduksbordet första kvällen och min fru undrade vad det var som tickade 😁 Tänker väl inte på det men ibland dyker ljudet upp när man minst anar det

Aha, jo att lägga klockan på något sådant kan ju förstärka ljudet med!

Halv off topic, min mest högljudda klocka.
En Kristall ifrån Sovjet. Står oftast ouppdragen då den låter rätt mycket 😁. Skall nog dra upp den och sätta på soffbordet nästa gång de klagar hemma 😆
20230814_150004.jpg

Tillbaka
Topp