Yup. Men åsikterna måste ju grundas i något annat än bara "arga gamers" eller vad folk brukar påstå...Det är demokrati. Inget annat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yup. Men åsikterna måste ju grundas i något annat än bara "arga gamers" eller vad folk brukar påstå...Det är demokrati. Inget annat.
Yup. Men åsikterna måste ju grundas i något annat än bara "arga gamers" eller vad folk brukar påstå...
Demokrati.
Vore det inte vettigt med ett allmänbildningskrav för att få rösta? Obligatorisk genomläsning av partiprogram (med läsförståelsekontrollfrågor) känns väl som ett fullständigt rimligt minimikravkrav.Ska man skola folket innan de blir röstberättigade menar du?
Jag vet inte. Jag skulle nog kanske dock gärna se att det krävs x antal timmar(år) förvärvsarbete innan man blir röstberättigad. Kanske. Eller jag vet inte.Ska man skola folket innan de blir röstberättigade menar du?
Vore det inte vettigt med ett allmänbildningskrav för att få rösta? Obligatorisk genomläsning av partiprogram (med läsförståelsekontrollfrågor) känns väl som ett fullständigt rimligt minimikravkrav.
#elitist
Att Trump själv verkar vara knasig är ju en sak, men en stor del av problematiken är att valmanifestet som trots allt är framtaget av en stor organisation innehåller så mycket knas.Men självklart känns det inte helt angenämt om man har lyssnat bara på en bråkdel av vad han har öst ur sig under valrörelsen. Hans impulsiva sida tror jag dock spelar mindre roll när det exempelvis gäller kärnvapendiskussionen...
Jag vet inte. Jag skulle nog kanske dock gärna se att det krävs x antal timmar(år) förvärvsarbete innan man blir röstberättigad. Kanske. Eller jag vet inte.
Nä, egentligen inte. Jag är inte insatt i politik speciellt mycket alls, röstar blankt här i Sverige pga det. Dock tycker jag att frågan är intressant, varför SD, Fremskrittspartiet, Front National, Brexit och Trump etc får så mycket stöd av människor, västvärlden över. Är det typ internet-generationens ökade..."hat" som gör det, eller varför har det fullkomligen exploderat på sistonde?Och vem gynnar ett sådant krav? Ingen bra idé enligt min mening.
Nä, egentligen inte. Jag är inte insatt i politik speciellt mycket alls, röstar blankt här i Sverige pga det. Dock tycker jag att frågan är intressant, varför SD, Fremskrittspartiet, Front National, Brexit och Trump etc får så mycket stöd av människor, västvärlden över. Är det typ internet-generationens ökade..."hat" som gör det, eller varför har det fullkomligen exploderat på sistonde?
+1Demokrati.
Att Trump själv verkar vara knasig är ju en sak, men en stor del av problematiken är att valmanifestet som trots allt är framtaget av en stor organisation innehåller så mycket knas.
En intressant aspekt av resultatet är att alla på mitt kontor blev över morgonmackan med kaffe helt plötsligt USA-kännare och politikproffs, samt såklart att förnedringen av Trumps väljare tog oanade höjder. Jag tror att man kan dra lärdom att man inte kan förolämpa folk till att rösta som man själv vill.
En intressant aspekt av resultatet är att alla på mitt kontor blev över morgonmackan med kaffe helt plötsligt USA-kännare och politikproffs, samt såklart att förnedringen av Trumps väljare tog oanade höjder. Jag tror att man kan dra lärdom att man inte kan förolämpa folk till att rösta som man själv vill.
I det stora hela är det väldigt tydligt att vi går samma sak till mötes i Sverige.. Samma sak ser vi i Tyskland, Frankrike och övriga delar av EU och världen.. Det handlar om att staten inte längre förmår att göra det invånarna förväntar sig. Fokus ligger på genusdagis och ideologiskt renläriga museer, när människor upplever att medierna är emot dem och för de som de är satta att granska, då får man problem.
http://www.gp.se/ledare/teodorescu-förnekelse-skapar-farliga-politiker-1.3942350
Det sägs att det här tillfället var anledningen till att Trump bestämde sig på allvar för att kandidera:
https://www.facebook.com/businessinsider/videos/1005790912830574/?hc_ref=PAGES_TIMELINE
Jag tror också att det är väldigt väldigt dumt att idiotförklara stora delar av befolkningen. Vi ser ju samma sak här: "De som röstar SD är outbildade, korkade vita män..".
Jag pratade med ett gäng Amerikaner när jag var ute och reste för ett gäng veckor sen. Samtliga beskrev det du säger ovan - att politisk korrekthet och en media som driver utvecklingen åt det hållet är anledningen till varför man vill se en förändring. (Detta var i samtliga fall välbärgade högutbildade Amerikaner ska tilläggas).
Det sägs att det här tillfället var anledningen till att Trump bestämde sig på allvar för att kandidera:
https://www.facebook.com/businessinsider/videos/1005790912830574/?hc_ref=PAGES_TIMELINE
Jag tror också att det är väldigt väldigt dumt att idiotförklara stora delar av befolkningen. Vi ser ju samma sak här: "De som röstar SD är outbildade, korkade vita män..".
Inte ett dugg. Snarare tvärtom.Vi har en svetsare från SKF i vårt land...är det bättre?