• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora morgon valvaka USA

Vem vinner valet i USA?

• Trump

Röster: 48 88.9%
  • Clinton

Röster: 6 11.1%

• Totala väljare
    54
  • Enkät stängd .
Nja mest att Trump verkar vara en aning impulsiv och aningen instabil och nu sitter han snart med nyckeln till väldens största arsenal av kärnvapen är väl inte något som jag ser fram emot
Du har blivit hjärntvättad av media. Varför skulle trump gå loco nu när han blivit president? Han är en erfaren och berest affärsman som vad jag vet inte lider av några psykiska sjukdomar.
Visst han lär ju se över samtliga handelsavtal till USAs fördel som kommer göra att en viss osäkerhet kommer finnas närmaste åren, men något kärnvapenkrig lär inte ske.
Sen är ju vissa av hans uttalande helt åt skogen, men jag tror att det hela var en del av hans kampanjstrategi och det visade sig att gå vägen för honom också.

Nja mest att Trump verkar vara en aning impulsiv och aningen instabil och nu sitter han snart med nyckeln till väldens största arsenal av kärnvapen är väl inte något som jag ser fram emot

För att göra något väldigt komplicerat enkelt så funkar det så att Sectretary of Defence kan vägra att utföra en order av presidenten (POTUS) i fråga om kärnvapen och sammankalla kongressen och senaten och begära att presidenten anses olämplig (vilket de kan göra om han får för sig att bomba nåt land på tveksamma grunder). Det här kallas "the two man rule" och där den andra personen alltså är Ashton Baldwin Carter, en Harvard professor i internationella relationer och vetenskap (science) (utsedd av Barack Obama).

Det har hänt tidigare under Nixon eran att detta vägrats och sannolikheten att Trump skulle A) nuke:a ett annat land B) att SoD skulle tillåta det är minimala.

Utöver detta finns ett "must notify" protokoll i frågan om kärnvapen som involverar Speaker of the House (Paul Ryan, Republikan), President Pro Temp of the Senate (Orrin Hatch, republikan), Majority/Minority Leaders från både demokraterna och republikanerna i houses of Congress, och ledarna för samtliga utskott som är kopplade till krig (Dvs: Appropriations, Defense, Intelligence, Energy). Antagligen inkluderar detta fler personer som skall underrättas i fråga om detta ska bli aktuella. Med andra ord, Trump kan inte bara bli förbannad på Nordkorea och bestämma sig för att bomba. Det finns en jävla massa led som ska informeras och som har möjlighet att sätta stopp för ett sånt scenario.

Här är ett bra exempel på hur media försöker smeta ner Trumps valseger och skrämma folk att tro att nu kommer ryssen i kombination med att USA goes white när man namedroppar Putin och Le Pen. Överst på webben och självklart delar Trump och Putin bild. Tveksamt om man gjorde en liknande vinkling när Putin ringde och gratulerade Obama efter hans valseger.

Screenshot_2016-11-09-11-55-37.png

Förmodligen inte världens bästa president. Men, vi har lätt att slå oss för bröstet här i världens bästa land. När SD bildades 1988 var det ett nazistparti med medlemmar från bl.a. Bevara Sverige Svenskt, Vitt Ariskt Motstånd och NordiskaRiksPartiet. Nu är de tredje största partiet i riksdagen, ett parti med rasist- och nazisiströtter.
Precis som moderater, socialdemokrater, centerpartister mfl har mycket smutsigt i sin historia. Rasbiologi, lobotomeringar, steriliseringar mm mm.

Vår käre statsminister gick med i SSU/Socialdemokraterna när de fortfarande utfördes tvångssteriliseringar och homosexualitet ansågs vara en sjukdom.

Här är ett bra exempel på hur media försöker smeta ner Trumps valseger och skrämma folk att tro att nu kommer ryssen i kombination med att USA goes white när man namedroppar Putin och Le Pen. Överst på webben och självklart delar Trump och Putin bild. Tveksamt om man gjorde en liknande vinkling när Putin ringde och gratulerade Obama efter hans valseger.

Folk som hämtar sina nyheter från Expressen, Aftonbladet, SVT etc brukar generellt inte ha så bra koll på läget i världen.

Man måste vara väldigt korkad för att inte förstå att valets utgång är en direkt produkt av medias och politikers allmänna vilja att vänstervrida, manipulera och HEN-ifiera världens befolkning.

Tyvärr fungerar det inte när det väl gäller. Det ser vi på Brexit, USAs presidentval, SD som ökar som inget annat parti gjort tidigare.

Folk är less på detta jävla trams och dessa korkade människor som saknar egen vilja och förmågan att tänka självständigt.

Men vaddå svensk media är väl objektiv? :rolleyes:

Det sägs att det här tillfället var anledningen till att Trump bestämde sig på allvar för att kandidera:
https://www.facebook.com/businessinsider/videos/1005790912830574/?hc_ref=PAGES_TIMELINE

Jag tror också att det är väldigt väldigt dumt att idiotförklara stora delar av befolkningen. Vi ser ju samma sak här: "De som röstar SD är outbildade, korkade vita män..".

Jag pratade med ett gäng Amerikaner när jag var ute och reste för ett gäng veckor sen. Samtliga beskrev det du säger ovan - att politisk korrekthet och en media som driver utvecklingen åt det hållet är anledningen till varför man vill se en förändring. (Detta var i samtliga fall välbärgade högutbildade Amerikaner ska tilläggas).

Kan bara hålla med i detta ovan!
Smutskastningen är ju en sak som oftast inte delar utan sammansvetsar.
Detta förekommer ju i fler länder! Varför synar sig inte andra politikerna sig själv i sömmarna i stället och ställer sig fråga, vad gör "dom" rätt och vi fel ?
Varför vinner andra partiet röster medans vi förlorar? Detta gör inte andra politiker, för man är så förblindad av att ens "egna" politik är överlägsen enligt dom själva.. Vad folket och människorna vill bli sekundärt!

Fyller i ovan med, mina amerikanska kusiner säger samma sak, man är så trött på lögner från politikerna i eliten att man vill se förändring, i detta bestod det av Trump för han passade inte in i modellen som perfekt politiker.

Precis som moderater, socialdemokrater, centerpartister mfl har mycket smutsigt i sin historia. Rasbiologi, lobotomeringar, steriliseringar mm mm.

Vår käre statsminister gick med i SSU/Socialdemokraterna när de fortfarande utfördes tvångssteriliseringar och homosexualitet ansågs vara en sjukdom.
Bra att du fattar precis vad jag var ute efter i mitt inlägg!

Mitt i prick, superbra jämförelese! Att jämföra en ung Löven med de (några grovt kriminella även med dåtidens lagar/värderingar) nazistiska aktivister som var med och startade SD är verkligen på pricken. Touche!

Men vaddå svensk media är väl objektiv? :rolleyes:

Föraktet mot vanliga människor når nya höjder i media! Alltid lika kul att se folk gråta ut för folket i en "demokrati" inte röstar "rätt"!

Förövrigt tror jag Hillary hade startat WW3 innan hon klappar ihop!

Om ni har någon i er närrhet som "höll" på Clinton så testa att ställa denna fråga.
- Nämn två konkreta saker Clinton ville förändra ?

Till dags datum har jag inte fått ett enda svar, utan mest " men Trump är dum "

Jag läser mest svensk press och enligt min åsikt så har valet handlat 90% om hur dum Trump är och 5 procent om vad Trump vill göra samt 5 % att Clinton är en kvinna. ( Raljerande jag vet, men för att poängen ska gå fram )

Lagstifta om rätt till betald föräldraledighet.
Stänga vinstdrivande fängelser.
Göra högskola billigare/gratis.
Förbättra sjukförsäkringen och röra sig mot "singel payer healthcare"

Var så god, fyra konkreta saker som visserligen inte påverkar världspolitiken särskilt mycket.

Lagstifta om rätt till betald föräldraledighet.
Stänga vinstdrivande fängelser.
Göra högskola billigare/gratis.
Förbättra sjukförsäkringen och röra sig mot "singel payer healthcare"

Var så god, fyra konkreta saker som visserligen inte påverkar världspolitiken särskilt mycket.
Utan att googla.

Googlade inte, utan har följt valet.

Hon har fler policys men då måste jag googla för att säkerställa att de verkligen är hennes :p

Min allmäna kommentar om detta val är att det annars handlat oerhört lite om verkliga policys utan mest om smutskastning och/eller konspirationsteorier åt båda hållen.

Följt valet på CNN. Växlade över till SVT för en stund sedan och har redan hört "vita arga män" fyra-fem gånger på en halvtimme om Trumps röstande. Svensk media är rätt pinsam. Tack och lov finns CNN, BBC m fl. Växlar tillbaka.

Bra att du fattar precis vad jag var ute efter i mitt inlägg!
Mitt i prick, superbra jämförelese! Att jämföra en ung Löven med de (några grovt kriminella även med dåtidens lagar/värderingar) nazistiska aktivister som var med och startade SD är verkligen på pricken. Touche!
Du kör olika måttstockar beroende på vem det är. Att dagens SD-folk ska hållas ansvariga för 30 år gamla saker är lika självklart som att Steffe inte ska göra det för saker som hände för 40 år sedan (tvångssterilisering försvann 1975 har jag för mig).

Tiderna förändras och så även partierna :)

Tillbaka
Topp