Watchwatcher85
Silver
Hej allihopa
Någon vänlig själ som vill splitta denna?

Någon vänlig själ som vill splitta denna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får delvis ta tillbaka ovanstående då det damp ned en räkning från Fedex idag.Märket är inte det allra enklaste att inhandla vad avser ÅF inom EU, jag köpte den här: https://saintecellier.com/
Kan varmt rekommendera att handla därifrån, mycket trevligt bemötande och leverans sker mha FedEx med godsdeklaration som inte medför några extra kostnader trots att det skickas från UK.
Efter en lite lugnare period har jag nu alltså tappat det totalt, igen.
Incoming:
Balmain - Ebene
Lanvin - Arpege extrait
Ensar - Iris Noir (pure parfum) (av KS-kompis!)
Ensar - Iris noir edp
Roja - Harrod's aoud
Roja - Oligarch
MDCI - Invision barbare (min tog slut)
Boadicea - Blue Sapphire (back up, min börjar ta slut)
Så sjukt taggad på detta. Så sjukt otaggad på min fru's reaktion![]()
Du har glömt iaf två flaskor på den incoming listan.Efter en lite lugnare period har jag nu alltså tappat det totalt, igen.
Incoming:
Balmain - Ebene
Lanvin - Arpege extrait
Ensar - Iris Noir (pure parfum) (av KS-kompis!)
Ensar - Iris noir edp
Roja - Harrod's aoud
Roja - Oligarch
MDCI - Invision barbare (min tog slut)
Boadicea - Blue Sapphire (back up, min börjar ta slut)
Så sjukt taggad på detta. Så sjukt otaggad på min fru's reaktion![]()
MDCI - IB saknar jag som tusan, otrolig doft.
Ensar var lite oväntat... För mig att du bashat EO, vilket fått mig att tänka att just de ovan kanske ändå inte är ngt för mig.
Men samtidigt har de kittlat en hel del eftersom de har Iris i namnet![]()
Vad tyckte du?Köpte en Bon Parfumeur 701, mest för att jag brev nyfiken på eucalyptus-doften.
![]()
Den passar mig bra men den hade gärna fått dofta ännu mer eucalyptus. Tycker nog att den är maskulin och manlig, diskret och tillbakadragen utan att vara feg. Den doftar lite mer än de andra jag har nu så den blir bra i samlingen. Sen passar den nog bäst just nu under den ljusa årstiden. Jag köpte den utan att provdofta så det blev en bra chansning.Vad tyckte du?
Den passar mig bra men den hade gärna fått dofta ännu mer eucalyptus. Tycker nog att den är maskulin och manlig, diskret och tillbakadragen utan att vara feg. Den doftar lite mer än de andra jag har nu så den blir bra i samlingen. Sen passar den nog bäst just nu under den ljusa årstiden. Jag köpte den utan att provdofta så det blev en bra chansning.
Ha ha, jo jag har ju sett i tråden att det är vanligt förekommande.Blind buy är en livsstil! Älskar!![]()
Ha ha, jo jag har ju sett i tråden att det är vanligt förekommande.Jag brukar vara väldigt kritiskt sinnad då min erfarenhet är att de flesta parfymer inte doftar gott 20 minuter efter att de är påsprejade. Kvar är ofta en doft som inte fanns från början, men så kan man inte alltid leva.
Jag gillar oftast toppnoter men många gånger har basnoten någonting som jag inte tycker luktar gott. Vad det är har jag inte listat ut, men att det är så här gjort att de flesta parfymer går bort när det gått en stund. Jag har aldrig känt att den doften jag inte gillar finns i början. Jag känner den bara i slutet. 701 luktar gott rakt igenom så något är det som inte finns med här som jag brukar reagera på.Låter som du föredrar toppnoter (jag är tvärt om, mest hjärta och basnoter som tickar mina boxar).
Kolla efter citrustunga dofter isf.
Två varumärken som båda riktar sig till ryska oligarker (eller folk som vill uppfattas som sådana). Känns väl ändå on brand.![]()
Hmmm… tillåt mig att vara skeptisk men blir gärna överbevisad![]()