• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
IMG_8965.jpeg

Såja!

Första intrycket: Inte lika offensive som jag var redo på, snarare väldigt rund och charmig. Inte speciellt ”supermanlig”, lutar snarare åt unisex.

I helheten tänker jag på honung + bourbon (en tom sådan flaska som stått i solljus ett tag, eller ett fat kanske?) när jag känner doften. Ingen fekal, eller högt talande oud. Tobak och mossan känner jag inte direkt tyvärr.

Ett gillar/meh vid första test tyvärr, önskade något mer vågat. Som sagt, endast första test - ska köra på den kommande veckan och ser om jag kommer överens med den :cool:

IMG_4115.jpeg

Ett par dagar senare: Helnöjd, magiskt fin!

Upptäckte samma sak, duschtvål, schampo, diskmedel och tillslut skrubb med tandkräm 😂😂

Helt sjukt. Skiten sitter fortfarande. Får viffar av det där syntetiska helvetet fortfarande.

Haha, vad pratar vi för noter? Animalisk bajsbomb?

Vad menar du? Hade det varit en animalisk bajsbomb hade det ju varit magiskt. Snarare en oud layrat med synteter i massor som skulle få Orto Parisi gröna av avund. Helt obegriplig komposition. Oud:en är i sig inte dålig men parat med resten av skräpet är den direkt hemsk.

Helt sjukt. Skiten sitter fortfarande. Får viffar av det där syntetiska helvetet fortfarande.

Vad menar du? Hade det varit en animalisk bajsbomb hade det ju varit magiskt. Snarare en oud layrat med synteter i massor som skulle få Orto Parisi gröna av avund. Helt obegriplig komposition. Oud:en är i sig inte dålig men parat med resten av skräpet är den direkt hemsk.
Helt säker på att jag känt den där doften som jag försökte skrubba bort förut men kan inte pinpointa exakt vilken det är jag försökt skrubba av mig med samma frenesi tidigare. Bra var den iaf inte... Men dagen till ära bärs Oud Extrata.

What??? Låter inte som någon annan Jinx jag doftat på. Sjukt!

Börjar bli mer och mer intresserad av dessa skunkiga dofter ni pratar om… Verkar ju vara ett träsk i sig :p

Men för att bryta temat lite, så gav jag La Riserva, Acqua di Parmas nya ”amped up” klassiska blåa dofter, ett försök. Dock har jag endast testat Fico Di Amalfi hittills - och ja, den är betydligt mer amped up. Suttit på jobbet i 8 timmar och luktat fikon, en klar uppgradering från originalet. Mer rundad, lite mer cloying kanske, än originalet också.

Verkar som att AdP hajjat skiten och insett att en timme eller två inte räcker prestandamässigt - dels med dessa släpp och Buongiorno. Colonia Il Profumo däremot, undantag.

Hoppas på att Perris tänker likadant!

Även :

BUC-30.jpg

Innehåller REJÄLT med synteter. Framförallt en massiv mängd hedione. MEN den är så bra gjord att den framstår som naturligare än den är. Måste nästan fråga Arthur vad fanken han stoppad i Basic Ghalia.
Absolut men där har du ju aldehyderna som spelar en huvudroll och de kommer ju alltid vara syntetiska. Likaså hedione som ”old school” syntet så det funkar ju. Blir ju Chanel 5, 19 samt YSL, Dior & Guerlain från 60-tal över det 😊

Ska bli spännande att testa den där sen 😁

Absolut men där har du ju aldehyderna som spelar en huvudroll och de kommer ju alltid vara syntetiska. Likaså hedione som ”old school” syntet så det funkar ju. Blir ju Chanel 5, 19 samt YSL, Dior & Guerlain från 60-tal över det 😊

Ska bli spännande att testa den där sen 😁

Surrade med Arthur,

Tydligen gör han oftast parfymerna syntetiskt först och sen bygger han dem naturligt. Så Basic Ghalia är Ghalia - J fast syntetisk. Det enda i BG som är naturligt är oud och musk. Det förklarar saken. Det är arbetshypotesen och Ghalia J (som är grym) är den naturliga versionen!

Han hälsar också att han fyller på inventory varje lördag nu framåt. J musk, Honeysuckle (den måste jag ha), Ghalia -J osv. Även nån ”suprise release”.

😊👌

Då blir det köp! Äntligen är longevity fixad!
”built around molecules reminiscent of ambrocenide — to dominate.”

”So how does this fragrance maintain its freshness through the heart? Through the use of hedione” ”centered around ambrettolide”

Apropå tidigare diskussion 😁 Utifrån notlistan är jag skeptisk men delar av texten låter ju rätt lovande. Det är ju dock från en person som hyllat Aoud Extraordinaire ser jag.

Senast ändrad:
Finns ingen doft jag tycker är så mycker @S.L som denna, tror jag. Håller du med?
Benägen att instämma. Hittills i resan är denna så nära en signaturdoft som jag har kommit.

Ska förresten försöka hämta ut paketet från dig senare idag. Då blir det två till Darren Alan dofter till samlingen. 🙂

Benägen att instämma. Hittills i resan är denna så nära en signaturdoft som jag har kommit.

Ska förresten försöka hämta ut paketet från dig senare idag. Då blir det två till Darren Alan dofter till samlingen. 🙂

Cool! Var försiktig med chypre samplet bara. Ascool doft men projicerar rätt ordentligt!

• Like
Reactions: S.L
Tillbaka
Topp