• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Påfyllning av en Hall of Famer. 👌🏻

IMG_4372.jpeg

Mycket bra! Rockar den i stort sett varje vecka på kontoret.

Dagens blir en cheapie.
IMG_7804.jpeg

Senast ändrad:
Dagens:

Batch från 2012 (har jag för mig) - betydligt mer pissig av sig än nyare, men jävligt grym prestanda och doft.
Testade Buongiorno häromdagen. Varit nära att blindköpa den tidigare men kan konstatera att det nog var tur att det inte blivit av. Fattar att den är rätt populär men det klickade inte. Lite för söt för min smak och jag upplevde en syntetisk vibb/bas som växte sig påtagligare efter hand genom drydown. En gammal pissig klassisk Colonia spöar den alla dagar i veckan för min del iaf.

Testade Buongiorno häromdagen. Varit nära att blindköpa den tidigare men kan konstatera att det nog var tur att det inte blivit av. Fattar att den är rätt populär men det klickade inte. Lite för söt för min smak och jag upplevde en syntetisk vibb/bas som växte sig påtagligare efter hand genom drydown. En gammal pissig klassisk Colonia spöar den alla dagar i veckan för min del iaf.

Där ser man, den nya Mirto di Panarea är av något samma stuk så den kan du nog också skippa isåfall, och Torino21 såklart.

@Stevo : vet du vilken denna är? Aldrig sett den förut….
F0CB11CC-C7B7-4D91-A276-AC185B429E86.jpeg

Edit: verkar inte vara Dior…
Har aldrig hört talats om Rouge Gourmand.
Den ser inte äkta heller med tanke på korken som inte är räfflad.
Men jag vet att det har släppts några Priveen som aldrig nådde marknaden utan bara delades ut till vissa utvalda under speciella tillfällen.
Denna tror jag dock inte är en sådan, men jag kan ha fel.

Har aldrig hört talats om Rouge Gourmand.
Den ser inte äkta heller med tanke på korken som inte är räfflad.
Men jag vet att det har släppts några Priveen som aldrig nådde marknaden utan bara delades ut till vissa utvalda under speciella tillfällen.
Denna tror jag dock inte är en sådan, men jag kan ha fel.

Var på en middag här på Sardinien och som ofta kommer mitt parfymintresse upp som diskussionsämne. Väldigt många som blir fascinerade och förvånade 😁

Hur som så hade en i sällskapet en bild på en flaska hon försökt hitta som skulle vara Dior (den ovan).

Jag gav mig fan på att ta reda på vad det var för nån…

Kolla detta:

Var på en middag här på Sardinien och som ofta kommer mitt parfymintresse upp som diskussionsämne. Väldigt många som blir fascinerade och förvånade 😁

Hur som så hade en i sällskapet en bild på en flaska hon försökt hitta som skulle vara Dior (den ovan).

Jag gav mig fan på att ta reda på vad det var för nån…

Kolla detta:

Där ser man att det helt klart inte är en Dior utan något annat märke som kopierar Diors Privee design format.
Skulle misstänka att just denna är en kopia på Rouge Trafalgar som bland annat är min frus absoluta nr 1 parfym.

Tillbaka
Topp