• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
10751.jpg

Den såg riktigt spännande ut

Bästa stället att köpa ifrån? :)
EN är riktigt bra:

EN är riktigt bra:
@MisterStefan +1 på EN, köpte Bonded där och har handlat mycket annat från dom också.
Aldrig något strul och fin kundservice.
Finns en ruta där du kan skriva önskemål gällande de prover du alltid får med leveransen.

Äsch! Får åka dit själv helt enkelt! 😁
Eller så blind köper du den och lägger en beställning. Ingen kommer ihåg en fegis 🤣
Skämt åsido...
Nu vet jag inte vilken exakt du var intresserad av. Hittar 2 olika.
L'Iris De Fath L'eau De Parfum & L’Iris De Fath – Extrait de Parfum
Den sistnämnda vill man kanske inte blindköpa. Den är dyyr. 1470€ för 30ml 😨

Aja.
Är hemma nu igen och det slutade med att jag kom hem med 3 parfymer.
Serge Lutens - Cuir Mauresque (10/10p), LV - Pacific Chill & sedan en Dior - Cheval Blanc Paris 200ml.
Den sistnämnda finns endast att köpa hos Diors Cheval Blanc Spa hotell.
Det tog emot att köpa Cheval Blancen efter Diors minskning av flaskstorlekarna för samma summa pengar (var ju 250ml förut).
Har ju blivit lite anti Dior efter deras shrinkflation och jag bojkottar Dior mer eller mindre efter detta.
Men just denna gång fick jag slå till eftersom parfymen skulle frugan få.

Fick fundera ordentligt, doften har Manuel Cross stämpel över sig men känns modern. Ingen publikfriande sötma utan en torr tobaksdoft med mossa i bakgrunden. Whisky finns bara en precis i början. Ganska linjär doft som sitter många timmar men projekterar måttligt. Bra och trevlig doft men ingen wow.
Tack!
Jag älskar mycket från Manuel/RP men klickade inte med Absolue de Mousse. Tror nästa incoming från huset blir Mousse Illuminee (@Tjabo lurade av mig min i ett svagt ögonblick) eller kanske L’homme M. Lacroix.

Unisex, väldigt trevlig söt freshie rakt igenom. Fruktig med päron som dominerar i starten, blandad med blommiga noter och en träig bas som sitter i ordentligt, +8h på mig. Snäppet för feminin för mig, men gillar man fruktiga lite sötare grejer så absolut.
Bra beskrivning. Hade en sample av denna men varken jag eller frun kom överens med den så den fick gå till hennes mamma, där den passade perfekt. Vad nu det ger för ytterligare information vet jag inte men så blev det :)

Eller så blind köper du den och lägger en beställning. Ingen kommer ihåg en fegis 🤣
Skämt åsido...
Nu vet jag inte vilken exakt du var intresserad av. Hittar 2 olika.
L'Iris De Fath L'eau De Parfum & L’Iris De Fath – Extrait de Parfum
Den sistnämnda vill man kanske inte blindköpa. Den är dyyr. 1470€ för 30ml 😨

Aja.
Är hemma nu igen och det slutade med att jag kom hem med 3 parfymer.
Serge Lutens - Cuir Mauresque (10/10p), LV - Pacific Chill & sedan en Dior - Cheval Blanc Paris 200ml.
Den sistnämnda finns endast att köpa hos Diors Cheval Blanc Spa hotell.
Det tog emot att köpa Cheval Blancen efter Diors minskning av flaskstorlekarna för samma summa pengar (var ju 250ml förut).
Har ju blivit lite anti Dior efter deras shrinkflation och jag bojkottar Dior mer eller mindre efter detta.
Men just denna gång fick jag slå till eftersom parfymen skulle frugan få.

Har doftat på den dyra versionen en gång. Har en bekant som har den (eller han har faktiskt bägge). Men det var edp:n jag var ute efter.

Men cheval blanc måste jag ha också. Får bli nästa besök i Paris.

Ang. Dior så behandlar jag dem som Roja. Köper inget nytt, bara gammalt. I Rojas fall ingenting efter 2021. I Diors fall - ingenting under Kurkdjian. Den nya Dior homme parfum är ju ett lågvattenmärke av sällan skådat slag. Fy fan så usel den är.

Har doftat på den dyra versionen en gång. Har en bekant som har den (eller han har faktiskt bägge). Men det var edp:n jag var ute efter.

Men cheval blanc måste jag ha också. Får bli nästa besök i Paris.

Ang. Dior så behandlar jag dem som Roja. Köper inget nytt, bara gammalt. I Rojas fall ingenting efter 2021. I Diors fall - ingenting under Kurkdjian. Den nya Dior homme parfum är ju ett lågvattenmärke av sällan skådat slag. Fy fan så usel den är.
Helt rätt där med Kurkdjan släppen.
Cheval Blanc är faktist helt otroligt fin. Påminner jättemycket om Dioramour. Visst, båda är väldigt "damiga/tjejiga", men det struntar jag blankt i.

Cheval Blanc är faktist helt otroligt fin. Påminner jättemycket om Dioramour. Visst, båda är väldigt "damiga/tjejiga", men det struntar jag blankt i.
Samma här, Dior dog med intåget av Kurkdjian. Dioramour är otrolig, skulle inte ha ngt problem att bära den själv. Men så är jag också en tillräcklig iris-torsk för att ge ena dottern det som andranamn 😂

Samma här, Dior dog med intåget av Kurkdjian. Dioramour är otrolig, skulle inte ha ngt problem att bära den själv. Men så är jag också en tillräcklig iris-torsk för att ge ena dottern det som andranamn 😂

Vi tre som kör feminina dofter alltså! Jag gillar ju rejält blommiga saker. Iris i synnerhet är ju en av mina rejäla svagheter! 😍

Utan tvekan den bästa från huset.
Har en flaska aventus och erolfa i hyllan sedan tidigare, samt testat ett gäng andra från huset. Men just denna har undgått mig. Drog iväg ett par spray på en strip för flera år sedan, men slutade med att jag kastade den direkt i tunnan då jag blev bortskrämd av öppningen. Men fasen alltså, skulle bara ha väntat 5-10min så hade det varit en annan historia. Nu seglar den upp på en topp 3 plats hos mig.

Tillbaka
Topp