• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Samarbete KS x Tradera

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
KS x Tradera inleder samarbete.


Klocksnack har nu funnits i över 10år och blivit en viktigt plats för alla oss som älskar klockor. Nu börjar det återigen bli dags en uppdatering!

Under åren har det varit mycket frågor om auktioner, säkra betalningar och frakter. Därför kommer vi börja samarbeta med Tradera, för att leverera säkra lösningar inom dess områden.

Klocksnacks köp och sälj kommer få ett syskon, en helt egen KS brandad tradera butik där man som medlem på KS kan lägga ut sina klockor och tillbehör för att nå en större publik än bara på KS. Och så klart dra fördel av alla Traderas fördelar med smidiga betalningar, frakter och möjlighet till att sälja på auktion.

Men lugn, Köp och Sälj på KS försvinner inte. Det fortsätter leva precis som innan. Med Tradera ombord får ni nu helt enkelt utökade försäljningsmöjligheter.

Och det kommer vara gratis att annonsera på KS x Tradera året ut!

Annonsen skapar du via knappen Sälj på KS x Tradera under Köp & sälj delen av KS.
Använder du länken så kommer annonsen automatiskt fylla i kampanjkoden KLOCKSNACK för att annonsen ska synas i KS x Tradera utbudet och vara gratis under resten av 2022.
Startar man annonsen från Tradera direkt behöver kampanjkoden fyllas i manuellt.


Länk till FAQ: https://info.tradera.com/klocksnack...e&utm_medium=referral&utm_campaign=klocksnack

Vänligen,
Leben, Hook & Tradera
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Jag må va va dålig på Tradera men fattar inte riktigt. Råkade ha en klocka på Tradera till försäljning nu så knappade in KLOCKSNACK som kampanjkod vilket gick bra. Men begriper inte hur man hittar KS-butiken på Tradera?
 

manekin

Omega
Annonserar du via KS x Tradera syns de i KS shoppen på Tradera där bara klockor annonserade av KS medlemmar visas.
Så fördelen är att man kan backtracka säljarens säljhistorik (om man blir medlem öå KS) och har tillgång till GoodGuy / BadGuy tråden?
Eventuellt att man visar på att KS finns i andra kanaler och attraherar mer medlemmar?
Jag kanske är trög men jag ser inte meningen alls, någon annan som förstår?
 

Axid

Omega
Så fördelen är att man kan backtracka säljarens säljhistorik (om man blir medlem öå KS) och har tillgång till GoodGuy / BadGuy tråden?
Eventuellt att man visar på att KS finns i andra kanaler och attraherar mer medlemmar?
Jag kanske är trög men jag ser inte meningen alls, någon annan som förstår?
Nej jag är med dig, ser inte fördelarna. Att det inte finns mellanhänder tycker jag varit positivt. GG-trådar är en tillräcklig säkerhet som gör att man slipper oseriöst folk. Svårt att se att det inte blir dyrare, framförallt för köpare men även ev även säljare.
 

Nordlund

Omega
2-Faktor
Känns spontant inte riktigt som vi på KS är den målgrupp som vill köpa och sälja på tradera..därav att vi köper och säljer här. Som andra skriver är GG-tråden tillräckligt trygg för att köpa och sälja även på distans. Tror tyvärr inte på det här samarbetet, men så länge köp och sälj kommer fungera likadant här så ser jag väl ingen direkt nackdel.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Känns spontant inte riktigt som vi på KS är den målgrupp som vill köpa och sälja på tradera..därav att vi köper och säljer här. Som andra skriver är GG-tråden tillräckligt trygg för att köpa och sälja även på distans. Tror tyvärr inte på det här samarbetet, men så länge köp och sälj kommer fungera likadant här så ser jag väl ingen direkt nackdel.
Det är ett jättebra komplement för de som vill gå ut bredare än forumet. Jag antar också att det är en jättebra lösning för de säljare som vill köra auktion till högstbjudande istället för att sätta ett fast pris.
 

Olpes

Cartier
Det är ett jättebra komplement för de som vill gå ut bredare än forumet. Jag antar också att det är en jättebra lösning för de säljare som vill köra auktion till högstbjudande istället för att sätta ett fast pris.
Antar att man tänker att de som velat gå ut bredare än på forumet alltid kunnat göra det, och de som vill köra auktion till högstbjudande alltid kunnat göra det. Tradera har ju funnits även innan samarbetet.

Är fördelen att man nu kan se annonser på Tradera postade av KS medlemmar, och på så sätt känna sig tryggare med sitt köp?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Antar att man tänker att de som velat gå ut bredare än på forumet alltid kunnat göra det, och de som vill köra auktion till högstbjudande alltid kunnat göra det. Tradera har ju funnits även innan samarbetet.

Är fördelen att man nu kan se annonser på Tradera postade av KS medlemmar, och på så sätt känna sig tryggare med sitt köp?
Det finns definitivt de som annonserat saker till högstbjudande. Något som inte är tillåtet här men är på Tradera. Uppsidan med samarbetet är väl att Klocksnack står bakom lösningen och skänker både uppmärksamhet och trovärdighet till lösningen.

Garanterad trygghet finns varken här eller på Tradera. GG-trådar i all ära men hur många negativa upplevelser har tagits upp? På alla mina år på forumet så kan jag minnas att max en handfull negativa affärer luftats. Man löser hellre problem privat istället för att riskera att se ut som en problemmakare.
 

Korvid

Omega
Alltid kul att saker utvecklas. Speciellt om det kan utvecklas utan att ta bort något från det som redan fungerar bra. Antar att forumet får någon kickback, vilket också är bra.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ser det som att KS x Tradera endast är ett komplement vilket är bra. Det är alltså upp till var och en att lägga upp där.
Sedan kan jag uppleva andra fördelar med att köra endast via KS. Men det är ju upp till mig. :)

Fråga till @hook eller @Leben om jag te x vill lägga upp en annons via KS med ett "KS pris" och ett annat till högstbjudande på Tradera kommer detta vara tillåtet? Just nu inte aktuellt för min del men kan tänka mig om att det kommer att bli diskussion där medlemar har dubbla annonser med olika prissättning (speciellt om säljaren börjar smygändra priset på KS när hen ser att Tradera buden går upp).
 
Topp