• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kungliga Huvudstaden från Sumpan

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Missade denna totalt igår!! Trode det var en fråga om hur man tog sig till stan från Sumpan? Fan man ska läsa ALLT!
Stort grattis till denna, känns lite speciellt att man var med den kväll då "gnistan" tändes!!

Eller..hur menade jag nu?!..;-)
 

JesperO

Rolex
Stort grattis... måste se live.. gillar borstningen men ser lite bred ut.
Jäkla kul med ett svenskt märke som man inte behöver skämmas över. Grym väg att gå.
Vad listar stålisarna på?
Hade gärna sett lite baksida också...
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Stort grattis... måste se live.. gillar borstningen men ser lite bred ut.
Jäkla kul med ett svenskt märke som man inte behöver skämmas över. Grym väg att gå.
Vad listar stålisarna på?
Hade gärna sett lite baksida också...

Tror stålarna ligger på 62,7k. Kommer lite baksidor ikväll.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Liiiite svårt för texten "STOCKHOLM", men annars ser den ju grym ut på dina bilder. Har inte blivit övertygad av tidigare bilder. Hade även förträngt stt den var så pass limiterad vilket är riktigt nice. LE på riktigt!
 

TicTack

Cartier
Jag tror du måste köpa ett nytt band till den där. Får corniche-vibbar med det som sitter på....

Jag tycker armbandets passar bra som det är.

Jag tycker också designen av klockan känns ganska självklar, vilket brukar vara tecken på att designen är lyckad.

Men var har SS hämtat inspiration?

* Vad gäller den borstade boettringen (utan skruv) kommer jag tänka på Patek Nautilus / Aquanaut. Men finns det någon ren dressklocka som denna som har platt borstad boettring tidigare?

* Vad gäller indexen som sitter väldigt fint, med en gnutta trapetsform. Vilka andra liknande klockor har detta, något från JLC? Omega AT? Är det helt nytt?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt kul att du gjorde slag i saken och klippte en! Hyfsat avis... Jag vill ha en grå.... :)

Stort grattis till forumets första och ett coolt köp! :)
 
Topp