Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur blir höjden med ett lädernato? Tänker på att skx är ganska hög redan från början? Något du reflekterat över? Förövrigt riktigt snyggt!Jag sportar nästan alltid min 007:a på ett mocka-nato:
![]()
Den blir ju lite högre förstås men inte så att det stör tycker jag. Men å andra sidan så har jag ju inte ett yrke där jag klär mig i skjorta så att skjortärmarna fastnar på klockan. Har man det då kanske det blir lite värre.Hur blir höjden med ett lädernato? Tänker på att skx är ganska hög redan från början? Något du reflekterat över? Förövrigt riktigt snyggt!
Okej, en bild vore trevligt!?Den blir ju lite högre förstås men inte så att det stör tycker jag. Men å andra sidan så har jag ju inte ett yrke där jag klär mig i skjorta så att skjortärmarna fastnar på klockan. Har man det då kanske det blir lite värre.
Riktigt fint! Ser "rough"ut..Gör ett eget, det gjorde jag![]()
Mvh
Försökte faktiskt fota men det var svårt.. Men ok, jag gör ett försök till.Okej, en bild vore trevligt!?det är sant, som sagt en snygg kombo!
Släng ut en bild på det sen..Det där ser ju schysst ut! Det får nog bli något liknande! Tack![]()
Det bandet är köpt härifrån . http://www.bandrbands.com/Hej
Söker efter ett läderband liknande det på bilden till en Seiko Skx007.
Tacksam för tips o förslag.
Dock ett annat ur på bilden.
TackarRiktigt fint! Ser "rough"ut..
Kanske vore kul att göra.. Lätt? Svårt? Vilka verktyg krävs? Var köpte du metalldelarna? Kan du inte lägga ut en bild till där man ser hela bandet..![]()
![]()
TackarJa man kan säga att det har blivit ganska patinerat med med tiden. Lite pill är det ju alltid när man gör något första gången men jag tycker att gick smidigt. Besök www.slojd-detaljer.se och www.tjaderlader.se Där finner du det söker. Ska även finnas en bra tråd här där man kan läsa vad man behöver och hur man går till väga.
Mvh
Hade min på ett skinnato ett tag, det var ingen höjdare i min ögon. Köpte sen en William Jean Superoyster som aldrig lämnat klockan sedan dess, inget som slår det.Hur blir höjden med ett lädernato? Tänker på att skx är ganska hög redan från början? Något du reflekterat över? Förövrigt riktigt snyggt!
Tack för tipset! Håller med dig om att ett oyster är svårslaget! Vad fick du betala?Hade min på ett skinnato ett tag, det var ingen höjdare i min ögon. Köpte sen en William Jean Superoyster som aldrig lämnat klockan sedan dess, inget som slår det.
http://forums.watchuseek.com/f281/review-william-jeans-super-oyster-type-ii-bracelet-340714.html