• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderband till en Seiko SKX007

jasko80

Omega
Hej
Söker efter ett läderband liknande det på bilden till en Seiko Skx007.
Tacksam för tips o förslag.

Dock ett annat ur på bilden.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    128 KB · Visningar: 325
Hur blir höjden med ett lädernato? Tänker på att skx är ganska hög redan från början? Något du reflekterat över? Förövrigt riktigt snyggt!
Den blir ju lite högre förstås men inte så att det stör tycker jag. Men å andra sidan så har jag ju inte ett yrke där jag klär mig i skjorta så att skjortärmarna fastnar på klockan. Har man det då kanske det blir lite värre.
 

Obeedoobe

Friends of KS
image.jpeg
Riktigt fint! Ser "rough"ut.. :pirate:
Kanske vore kul att göra.. Lätt? Svårt? Vilka verktyg krävs? Var köpte du metalldelarna? Kan du inte lägga ut en bild till där man ser hela bandet..:)
Tackar:) Ja man kan säga att det har blivit ganska patinerat med med tiden. Lite pill är det ju alltid när man gör något första gången men jag tycker att gick smidigt. Besök www.slojd-detaljer.se och www.tjaderlader.se Där finner du det söker. Ska även finnas en bra tråd här där man kan läsa vad man behöver och hur man går till väga.

Mvh
 
image.jpeg

Tackar:) Ja man kan säga att det har blivit ganska patinerat med med tiden. Lite pill är det ju alltid när man gör något första gången men jag tycker att gick smidigt. Besök www.slojd-detaljer.se och www.tjaderlader.se Där finner du det söker. Ska även finnas en bra tråd här där man kan läsa vad man behöver och hur man går till väga.

Mvh

Tack för bild, det var jäkligt tufft! Bra tips också, ska googla runt lite på det där sen när alla barn har somnat.. :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Topp