• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2015 - ingen återvändo >>

Galaxy

Rolex
Om jag bestämmer mig för att inte plugga efter gymnasiet, och istället jobba ett år, någon av följande:
Rolex1803PaperBox-3.jpg

2014-12-04 12.40.33.jpg

005-3.jpg

iwc-portofino-collection-1.jpg

8097058308_11b460c7e1_b.jpg

00048-0001.jpg

ml_image.2992828.jpg

p1010711.jpg


Om jag pluggar vidare direkt istället...
ingenting.jpg



Valet känns självklart... :D
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
2015 vill jag testa någon av dessa.

Daytona

2_II.jpg


Royal Oak 15300st

1663133_1473850862844708_614959380_n.jpg


Rolex helguld och då troligtvis DD

rlx180381.JPG


Vi får se vad året har att erbjuda. Kanske hinner testa alla tre vem vet :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Borde lova att inte köpa någon klocka i år med tanke på hur många jag har köp (och även sålt) under 2014. Men tveksamt om jag kan stå fast vid det löftet.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Alldeles oavsett blir det en kronograf, mest troligt en speedy men är lite svag för pandadials så det kan bli en Tudor, Zenith, Heuer också. Skulle det av någon outgrundlig anledning landa lite extra pengar i plånboken så blir det en Daytona.

Sen ska jag ta tag i det egna skruvandet också och måste hitta några bra nybörjarur (tips?!)
Kan även bli någon kul moddning av en seikodykare också.
 

Bosse

Friends of KS
2 ting är klart för 2015:

- Minst en Grand Seiko till skall inhandlas, vilken är lite oklart i nuläget
- Fortsätta att VVR *)

//Bosse

*) = Våga Vägra Rolex
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Mitt klocklöfte är att försöka hitta en dressare som jag gillar och inte är alltför dyr. Tror dock att detta är omöjligt :-(
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Mitt löfte är: massa fina klockor in, och lika många (ungefär) mindre fina klockor ut. Jag har som mål att ha färre och färre klockor i rotation tills jag har hittat min "perfekta" låda med 6 klockor (kvarts-beaters räknas inte in). Just nu har jag 2 keepers, 3 möjliga flippers, och en mental lucka i lådan. Gissar spontant på att det blir en beggad JLC och en beggad AP in i lådan, samt kanske en AD-Rolex (möjlig keeper) under året. Den som lever får se.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
har ändrat mig, det blir antingen en Longines Legend Diver, Omega Speedy Pro eller en Tudor Black Bay :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Inga nya klockor förutom om Makon går sönder (lär inte hända) eller jag är på plats som tillåter köp av RO i butik. (Lite jobbigt då en bekant skall jobba i Brasilien under året vilket då ger tillgång till BDM sortimentet :p )

Redan brutit löftet, Makon inte sönder men ändå har en OSD inhandlats :bag:
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
jubile länk till DJ:n står högst upp på lova listan. Nån mer klocka vet jag inte just nu. rätt nöjd över de inköp som gjordes okt-jan. :)
 
Topp