• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2025!

Dumt att lova massa som spricker nästan direkt..
Så här kör vi!
1: max tre "flipp" klockor i lådan, (ärvegods/presenter och dyl räknas så klart inte)
2: köp inte massa skit band hela tiden som jag ALDRIG använder.
3: Mer choklad&klocka bilder, äter på tok för lite choklad.

Fortsätter mina försök att gå mot ”färre men värre”, dvs minskat antal, höjd nivå. Typ två Tudor ut en Rolex in (om samtalet kommer). Men jag är kluven. Det är kul med många att variera sig med. Lagom är bäst, men vad är lagom? Utredningen fortsätter.

Fortsätter mina försök att gå mot ”färre men värre”, dvs minskat antal, höjd nivå. Typ två Tudor ut en Rolex in (om samtalet kommer). Men jag är kluven. Det är kul med många att variera sig med. Lagom är bäst, men vad är lagom? Utredningen fortsätter.
Antalet lagom pendlar för mig mellan 1-6 dinkor fram och tillbaka.

Jag har två klockor som jag gått och dragit ut på, men som jag ska köpa 2025.

1) En Christopher Ward Twelve 38mm i en icke-sommar färg. Jag är nästan säker på att en sådan kommer men vet inte när. Alternativt en Nevada F77 med datum om de släpper ett matchande gummiband.

IMG_0763.jpeg

IMG_0764.jpeg

2) En CWC SBS med lasergravyr. Jag vet precis hur den ska se ut men varit lite för lat/upptagen för att ta tag i det.
IMG_0765.jpeg

Funderade lite över detta. Jag har sagt till mig själv många ggr att nu får det vara bra med inköp för ett tag. Som en konsekvens av det blir jag lika tillfreds varje gång jag oköper en klocka. Men det blir likväl stadigt fler i samlingen.

Dock har jag kommit till ett läge där det inte lockar lika mycket att köpa fler, så kanske ändå att det kan funka att hålla igen. Men noll lär det inte bli. Och en i halvåret lär jag heller inte klara. Men ska vi säga en i kvartalet? Så max 4 st in på hela året. Undrar om det kommer att gå... 😂

Funderade lite över detta. Jag har sagt till mig själv många ggr att nu får det vara bra med inköp för ett tag. Som en konsekvens av det blir jag lika tillfreds varje gång jag oköper en klocka. Men det blir likväl stadigt fler i samlingen.

Dock har jag kommit till ett läge där det inte lockar lika mycket att köpa fler, så kanske ändå att det kan funka att hålla igen. Men noll lär det inte bli. Och en i halvåret lär jag heller inte klara. Men ska vi säga en i kvartalet? Så max 4 st in på hela året. Undrar om det kommer att gå... 😂
Jag håller tummarna att det går bättre för dig än vad det kommer gå för mig 🤓

Tillbaka
Topp