• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lämnat in min omega pie pan på service.

POO

Panerai
Har klockan varit hos Bergstöms kan du nog vara lugn att det är ordentligt gjort, att de skulle skicka den till Omega som i Schweiz låter ju dock lite otroligt.
Du har kvitto och garanti så tat lugnt och njut av klockan. En glasring går förmodligen att hitta på annat håll.
 

.dh

Breitling
kanske en dum fråga.. men är inte glasringen där för att trycka på glaset inåt, och "tension ringen" utåt.. och på så sätt hålla glaset på plats.. kan man verkligen använda klockan vardagligt utan glasringen?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
@ Yesper
Det där är i mitt tycke den absolut snyggaste Connien. Gratulerar! Guldisarna är litet kurvigare med mjukare kanter än de i stål. Anledningen är ju förstås att guld är mjukare. Din första omgång bilder uppvisar ju en klocka i bra skick, medan den andra omgången är av för dålig kvalité för att man skall kunna avgöra något överhuvudtaget. Så jag hoppas dom polerat med kärlek.
Du skall ju absolut, när tillfälle ges, kosta på den en ny glasring samt en korrekt krona.
mvh :)
 

Yesper

Omega
@ Yesper
Det där är i mitt tycke den absolut snyggaste Connien. Gratulerar! Guldisarna är litet kurvigare med mjukare kanter än de i stål. Anledningen är ju förstås att guld är mjukare. Din första omgång bilder uppvisar ju en klocka i bra skick, medan den andra omgången är av för dålig kvalité för att man skall kunna avgöra något överhuvudtaget. Så jag hoppas dom polerat med kärlek.
Du skall ju absolut, när tillfälle ges, kosta på den en ny glasring samt en korrekt krona.
mvh :)

Tack så mycket! Har fått svar från Omega nu som inte har haft klockan i sin verkstad. Känns lite typiskt. Ska gå tillbaka och prata med dom i nästa vecka, tycker det känns halvfult gjort att dom inte har skickat iväg den som dom sa från början, och att dom inte använder orginaldelar heller..
 

P-A

Sir Spamalot
Ingen här på forumet som känner någon där eller så som kan hjälpa en vilsen klockbroder att reda ut detta?
 

Jens

Greedo
Tack så mycket! Har fått svar från Omega nu som inte har haft klockan i sin verkstad. Känns lite typiskt. Ska gå tillbaka och prata med dom i nästa vecka, tycker det känns halvfult gjort att dom inte har skickat iväg den som dom sa från början, och att dom inte använder orginaldelar heller..

Förjävligt! Håll oss uppdaterade om hur det går för dig.
 

Yesper

Omega
Sticker förmodligen iväg i helgen. Men ni som säger att det inte är en orginalkrona, är det då inte ens en krona från omega jag har på min klocka? Och hur ska en orginalkrona se ut, bild? (Vill inte rusa in och anklaga dom för att inte ha använt orginaldelar när jag själv inte vet hur dom ser ut ;) )
 

Obeedoobe

Friends of KS
Så här ska den se ut...
pu6u8yna.jpg


Mvh
 

Obeedoobe

Friends of KS
På den modell jag har är det en kantig krona.
Piratkopia eller ej kan jag tyvärr inte svara på. Det finns connies med räfflade kronor som på din. Men kan tänka mig att det ska sitta en omega logo på dom. Finns säkert någon här på forumet som har bättre koll.
Hoppas att det löser sig för dig.

Mvh
 

Yesper

Omega
Okej tack för hjälpen iallafall! Har surfat runt lite och verkar som att den kantiga kronan ej finns längre hos omega. Det är en omegalogo på min krona också!
 

POO

Panerai
Okej tack för hjälpen iallafall! Har surfat runt lite och verkar som att den kantiga kronan ej finns längre hos omega. Det är en omegalogo på min krona också!

Det verkar mer än rimligt.
Och du har förmodligen inte blivit lurad på något sätt, Bergströms är Omegaåterförsäljare och inga skummisar direkt. Med skicka till Omega kan de ju ha menat ett servicecenter i Sverige, om det finns ett sådant vill säga?
 
C

China

Guest
Det verkar mer än rimligt.
Och du har förmodligen inte blivit lurad på något sätt, Bergströms är Omegaåterförsäljare och inga skummisar direkt. Med skicka till Omega kan de ju ha menat ett servicecenter i Sverige, om det finns ett sådant vill säga?

Swatch Group (där Omega ingår) har sitt servicecenter i Stockholm på Årstaängsvägen, och jag tror heller inte att det rör sig om några konstigheter.
 

bya

Omega
Servicen kostade 5400 kr!

Johan Bergström är reko, du har fått en bra service av ditt ur. Priset känns inte helt "off", med tanke på vad nyinvesteringarna kostar för omegahandlare runt om i landet. Värre kommer det även o bli. Omega är rätt unikt och tacksamt o jobba med för de har nytillverkade reservdelar till de gamla referenserna. Byter man reverseringshjulet (dyr reservdel - lilla förpackningen med nummer: 550-1464 på din bild), som det ser ut o va gjort , blir priset lite högre också...

Orginalkrona, den kantiga är skitsvår o få tag på, ersätts med andra orginalkronor. Så det är inget fel med det.

Såg inte riktigt på dina bilder, är det stålbaksida eller är den helguld?

Fin omegamodell för övrigt!

Mvh

Magnus
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Johan Bergström är reko, du har fått en bra service av ditt ur. Priset känns inte helt "off", med tanke på vad nyinvesteringarna kostar för omegahandlare runt om i landet. Värre kommer det även o bli. Omega är rätt unikt och tacksamt o jobba med för de har nytillverkade reservdelar till de gamla referenserna. Byter man reverseringshjulet (dyr reservdel - lilla förpackningen med nummer: 550-1464 på din bild), som det ser ut o va gjort , blir priset lite högre också...

Orginalkrona, den kantiga är skitsvår o få tag på, ersätts med andra orginalkronor. Så det är inget fel med det.

Såg inte riktigt på dina bilder, är det stålbaksida eller är den helguld?

Fin omegamodell för övrigt!

Mvh

Magnus
Välkommen in i värmen! :)
 

Yesper

Omega
Det verkar som att allt är grönt! Jag har garanti på servicen och klockan går mycketochttre än förväntat nu när jag haft den ett tag. Anledningen till att de drog iväg med kostnaden sa hon i kassan var pga hjulet som bya skrev. Jag är allt som allt nöjd och letar nu efter en guldring, hojta gärna till om du ser en.

Vill också passa på att säga att min erfarenhet hos Bergströms ur har varit positiv och att jag gärna återvänder! Bara min nojjighet som ställer till det ibland! ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det verkar som att allt är grönt! Jag har garanti på servicen och klockan går mycketochttre än förväntat nu när jag haft den ett tag. Anledningen till att de drog iväg med kostnaden sa hon i kassan var pga hjulet som bya skrev. Jag är allt som allt nöjd och letar nu efter en guldring, hojta gärna till om du ser en.

Vill också passa på att säga att min erfarenhet hos Bergströms ur har varit positiv och att jag gärna återvänder! Bara min nojjighet som ställer till det ibland! ;)
Låter bra även om jag önskat att de återställt boettens plana ytor lite bättre och fixat visarna.

Angående glasring undrar jag om inte de guldbelagda uren har glasringar i solitt guld? Kan vara värt att kolla upp om inget annat.
 

Yesper

Omega
Johan Bergström är reko, du har fått en bra service av ditt ur. Priset känns inte helt "off", med tanke på vad nyinvesteringarna kostar för omegahandlare runt om i landet. Värre kommer det även o bli. Omega är rätt unikt och tacksamt o jobba med för de har nytillverkade reservdelar till de gamla referenserna. Byter man reverseringshjulet (dyr reservdel - lilla förpackningen med nummer: 550-1464 på din bild), som det ser ut o va gjort , blir priset lite högre också...

Orginalkrona, den kantiga är skitsvår o få tag på, ersätts med andra orginalkronor. Så det är inget fel med det.

Såg inte riktigt på dina bilder, är det stålbaksida eller är den helguld?

Fin omegamodell för övrigt!

Mvh

Magnus

Tack för din hjälp! Baksidan är i guld!
 
Topp