• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länktips Vintagebutiker online

FredrikAlf

Breitling
Theoandharris.com
Otroligt trevligt företag med väldigt fina klockor. De har en Youtube kanal där de svarar på frågor om klockor och pratar om klockor. (De provar även vin där). De kommer nya klockor varje Fredag. Det som jag gillar mest med butiken är att de är så oerhört entusiastiska, de sa på Youtube att de lagar alla klockor som går sönder för att hålla uppe deras rykte vilket är väldigt bra
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Theoandharris.com
Otroligt trevligt företag med väldigt fina klockor. De har en Youtube kanal där de svarar på frågor om klockor och pratar om klockor. (De provar även vin där). De kommer nya klockor varje Fredag. Det som jag gillar mest med butiken är att de är så oerhört entusiastiska, de sa på Youtube att de lagar alla klockor som går sönder för att hålla uppe deras rykte vilket är väldigt bra

https://theoandharris.com/vintage-watch-shop/vintage-watches/tudor-prince-oysterdate-12/

16 lax för en oysterdate känns däremot sådär. Vad missar jag?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Theoandharris.com
Otroligt trevligt företag med väldigt fina klockor. De har en Youtube kanal där de svarar på frågor om klockor och pratar om klockor. (De provar även vin där). De kommer nya klockor varje Fredag. Det som jag gillar mest med butiken är att de är så oerhört entusiastiska, de sa på Youtube att de lagar alla klockor som går sönder för att hålla uppe deras rykte vilket är väldigt bra
Otroligt otrevligt företag skulle jag säga.
 

Skalman76

Omega
Manoftheworld.com Har just nu rea på vintage-klockor och lite andra saker som man anser sig vara nödvändiga efter att ha surfat runt lite på sidan! :) Jag är inte så insatt på vintage klockor men en del verkar intressanta!
 

JB_XII

Rolex
Vet inte om det är rätt tråd att fråga i, men någon som vet vart man kan tänka sig hitta en jubilee länk som passar en skx033?

Alternativt om någon sitter inne på en :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Vet inte om det är rätt tråd att fråga i, men någon som vet vart man kan tänka sig hitta en jubilee länk som passar en skx033?

Alternativt om någon sitter inne på en :)
Länken från en SKX007/009 passar om man böjer till ändlänkarna lite.
Den länken har jag på min 033, och den sitter med perfekt passform.

BTW, Vintage?
 

JB_XII

Rolex
Länken från en SKX007/009 passar om man böjer till ändlänkarna lite.
Den länken har jag på min 033, och den sitter med perfekt passform.

BTW, Vintage?

Jo, också hört det. Men vet inte hur svårt det är. Kan iofs prova :)

Kanske inte vintage, men 90-tal är väl semi vintage iallafall? ;)

Hahahahaha "länktips"

Haha, ja, det blev i dubbelbemärkelse.
Jag tänkte mer på förslag på sida/ställe där man kunde hitta en länk.

Men jag bjuder på den :D
 

Brahms

Breitling
Tips på sjyssta butiker/säljare på ebay? Inte bara Breitling och Rolex. Jag är en fattiglapp.

Uppdatering: Alltså, om någon skulle känna till några säljare på ebay, kopplade till fysisk verksamhet eller ej, som är pålitliga? Dvs med både samvete och kunnande. De säkert alldeles utmärkta butikerna i den här tråden har inte så hemskans mycket som är nåbart för undertecknad. Såvida han inte säljer en njure. Och jag antar att det är ebay som gäller då? Svag för udda märken, 50-tal, 60-tal.

Sen vill jag, måste jag, förstås, ha en Wakmann. Men det är en annan historia. Tyvärr.

Och ja, jag kan förstå om man inte vill dela med sig av den här typen av tips ;)
 
Senast ändrad:

Erik83

Cartier
Jag kom precis hem från Budapest, där jag utöver att dricka öl i 30-gradig värme även passade på att besöka 10 óra 10 (10 över 10 ;)). En mycket trevlig liten butik!
När jag kom in i första rummet blev jag besviken, för där fanns DW och armbandsur i trä, men i nästa lilla rum hade de alla godbitar! Trevliga killar med bra engelska, allt från ryssklockor, Doxa och Marvin till Rolex, Omega, UG mm. Priserna är inte hutlösa, tavlorna är inte "restaurerade", urverken är servade. Påstår dom i alla fall.

Det blev inget köp den här gången, men alla ur finns på hemsidan och fri frakt. Kommer man bara över det faktum att det inte finns nån engelsk variant av hemsidan, och att man får översätta m.h.a. webläsarens inbyggda funktioner så kan man nog hitta nåt skoj! Går säkert att dra ett mail till dom också för att få hjälp med köp.

Priser i Ungerska forinter, 30000 Ft är ca 1000 spänn. Just nu alltså klockor mellan 450 och 26000 kr.

https://www.10ora10.hu/

Kan varmt rekommendera ett besök om ni har vägarna förbi Budapest!
 
Topp