Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kommer snart bli kötider att serva sina rolex klockor .....
Nae, jäkligt tråkigt att det ska vara sån väntan...Nu är du ironisk...
Men
Färre auktoriserads återförsäljare och kanske med det färre auktoriserade servicecenter och ännu fler klockor årligen ute på marknaden genom nyförsäljning. Det kanske inte minskar ledtid på service i framtiden.
Ett tänkbart senario bland många.
Ja, tror de blir att skicka ner klockan till dem nästa gång. Var där jag servade en DJ och det tog lite mindre än 2 veckor och då var en dessutom uppskickad till mig igen!Jag har lämnat in två Rolex på service hos Rob och båda gångerna har det tagit ca. 2 veckor om jag minns rätt.
Ingen än så länge verkar det som...VEM VARE SOM SERVA?
Jag servade DJ hos Nymans och det tog också 2 veckor. Det var dock en 116200 med cal 3135 som fortfarande tillverkas.Ja, tror de blir att skicka ner klockan till dem nästa gång. Var där jag servade en DJ och det tog lite mindre än 2 veckor och då var en dessutom uppskickad till mig igen!
Hahaha!Ingen än så länge verkar det som...
Det har helt gått mig förbi att Rolex har servicecenter, som inte är auktoriserade återförsäljare. Jag har alltid trott att det går hand i hand.Som jag skrev så vill jag inte säga det i nuläget, men kan säga att det inte är en AD men ska vara ett Rolex Service Center om jag inte missförstått det hela så de beställer delarna direkt från Rolex själva
Det är framtiden det, går du in och köper en cellini så kan du nog välja fritt bland sportstålet senDet är nästa steg: du får inte ens kostnadsförslag på service om du inte har köpt minst två guldare. Vill du ha tillbaka klockan samma år måste du köpa en Cellini och lite skrot från Pre-owned.
Det tar ju rätt lång tid att serva en Tesla också - premium...
Det finns ett antal RSC som inte är återförsäljare men det finns ingen i Sverige så frågan är var @A.Edfalk lämnat in sin klocka någonstans?Det har helt gått mig förbi att Rolex har servicecenter, som inte är auktoriserade återförsäljare. Jag har alltid trott att det går hand i hand.
Kan du berätta mer om det?
Förresten, kan ingen länka till den där tråden om PP eller vad det nu var där beräknad servicetid var typ fem år?![]()
Precis så som jag tänkte och svaret bör således ligga gömd i frågan.Om det varken är en AD eller RSC verkar det mest sannolikt att butiken/urmakaren i fråga har svårt att få tag i delar vilket skulle förklara den långa väntetiden [...]
Äsch, en PP ska man ändå bara förvalta till nästa generation.Har hört om långa tider, men det där tar priset. Tänk att vara 60+ år gammal och få beskedet att få klockan 5 år senare... stackare. Kanske har man tålamodet som ingen 20- 40 åring har.
Patek hade gått bort helt om det vore normala ledtider för service på några år. Helt oacceptabelt.
Äsch, en PP ska man ändå bara förvalta till nästa generation.
Så kan det mycket väl vara, jag får ju helt enkelt bita i det sura äpplet och vänta men tror jag servar hos AD nästa gång iaf...Det finns ett antal RSC som inte är återförsäljare men det finns ingen i Sverige så frågan är var @A.Edfalk lämnat in sin klocka någonstans?Om det varken är en AD eller RSC verkar det mest sannolikt att butiken/urmakaren i fråga har svårt att få tag i delar vilket skulle förklara den långa väntetiden och det känns väldigt oseriöst om man påstår sig ha kopplingar till Rolex om man i själva verket inte har det.