• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt avundsjukan flöda...stora husrenoveringstråden

Du lever fan drömmen.

Sa jag förresten att du fan lever drömmen?
Jävla gottegris e va du e. :cigar:

Lol, idag när jag bilade och sågade bort gamla gjutjärnsavlopp så kändes det mer som en mardröm än dröm. :confused:

Samt när jag bilade ned murstocken och slängde ut den sten för sten igenom fönstret. Det var helt seriöst det sämsta jobb jag gjort i något renoveringssammanhang, det var till och med värre än då jag tog upp dörröppningar med rondell och stenskiva i en betongkällare. Jag hade inte tillgång till vatten.... :mad::confused::clown:

Jag snöt betongdamm ur snoken en vecka efteråt samt att jag hostade typ ut lungorna varje kväll i en månad efteråt.
 

JayJay

Rolex
Lol, idag när jag bilade och sågade bort gamla gjutjärnsavlopp så kändes det mer som en mardröm än dröm. :confused:

Samt när jag bilade ned murstocken och slängde ut den sten för sten igenom fönstret. Det var helt seriöst det sämsta jobb jag gjort i något renoveringssammanhang, det var till och med värre än då jag tog upp dörröppningar med rondell och stenskiva i en betongkällare. Jag hade inte tillgång till vatten.... :mad::confused::clown:

Jag snöt betongdamm ur snoken en vecka efteråt samt att jag hostade typ ut lungorna varje kväll i en månad efteråt.
MEN du har en egen minigrävare och ett eget gym. Just sayin.
 
Ursäkta för felstavningen, skyller på mobilen och vinet :D

Var har du alla fordonen :D, hade inte du en massa roligt Norrlänningen


Nej inte nu längre, jag har så många projekt igång att jag har downsizat rejält på den fronten.

Har iofs skaffat en Volkswagen E-Golf som är jävligt häftig för mig som jobbar i elbranschen.

Inte för att den är direkt het, men det är kul att köra elbil. Men det är inte direkt en Tesla om man säger så...
 
Åker man elbil så känns det tryggast med en klocka som inte berörs av bilens magnetfält. Man vill ju inte att klockan ska spåra ur så att man kommer för sent eller för tidigt till jobbet! :woot:
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    156.1 KB · Visningar: 354

MaziK

Rolex
2-Faktor
Nej inte nu längre, jag har så många projekt igång att jag har downsizat rejält på den fronten.

Har iofs skaffat en Volkswagen E-Golf som är jävligt häftig för mig som jobbar i elbranschen.

Inte för att den är direkt het, men det är kul att köra elbil. Men det är inte direkt en Tesla om man säger så...


Tjena

Jag förstår, gäller att prioritera rätt (när det behövs).

Men en GTE måste vara helt ok ändå, kunde varit mycket värre :).

Haha en 15000 gauss passar bra
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Vår "renovering/utbygge" har pågått i snart 2½ år nu. Äntligen börjar jag se ljuset i tunneln.
I princip "bara" ett badrum kvar samt att måla om utvändigt.
Va fan ska jag göra sen? Umgås med barnen?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Haha fy fan. Jag har iaf ingen spånisolering att jobba med, :confused:

Hur omfattande är projektet? Samt vilket moment var det värsta?

Gjort : städat ur 11 kubik skit från vinden samt tilläggsisolerat. Gjort två nya badrum från det du såg nyss, byggt nytt värmesystem på övervåningen, nya avloppsstammar i båda ändarna av huset, ny varm/kallvattenkulvert under huset till den ända där det nya badrummet ligger, rivit bort ditsatta innerväggar och återställt ursprungliga rum (32 kubik byggavfall), och-så-vidare.

Kvar: ytskikt på tvåhundra kvadrat och slipa golv.

Lejt för att bygga badrum, resten har jag gjort. Lite less, men till midsommar bör det i alla fall vara halvklart.
Värst? Omfattningen...

 
Senast ändrad:
Gjort : städat ur 11 kubik skit från vinden samt tilläggsisolerat. Gjort två nya badrum från det du såg nyss, byggt nytt värmesystem på övervåningen, nya avloppsstammar i båda ändarna av huset, ny varm/kallvattenkulvert under huset till den ända där det nya badrummet ligger, rivit bort ditsatta innerväggar och återställt ursprungliga rum (32 kubik byggavfall), och-så-vidare.

Kvar: ytskikt på tvåhundra kvadrat och slipa golv.

Lejt för att bygga badrum, resten har jag gjort. Lite less, men till midsommar bör det i alla fall vara halvklart.
Värst? Omfattningen...


Jag måste ändå beundra folk som inte räds jättestora projekt där man nästan jobbar ihjäl sig för att få ett slut på eländet. :confused:

Det ser iaf väldigt bra ut, så tummen upp från mig!
 

Mr.Chang

Audemars
Sweet!

Vad är det för storlek? 30x30? Samt vilken fog ska du köra?

Jag har satt klinker i ett garage en gång och mina knän är fortfarande paj. :woot:
Ja,30x30 och fogarna skall vara svarta.Alltså,jag lägger det inte själv,har en hantverkare som fixar det.Postar en bild när allt är färdigt i slutet av veckan.
Visst blir det snyggt?
 
Grymt! Imponerad över att man kan få det där till ett hus alltså. Synd man är begåvad utan tumme...(den är inte ens mitt i handen)

Kämpa på och lycka till!

Ps. Bor ni i någon del av huset under tiden? Ds.
 
Topp