Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska beställa ett utekök under kommande vecka,
Någon som testat dessa, eller har liknande att dela med sig av ?
Denna är från myoutdoorkitchen.se
Behöver lite inspiration på inbyggnad av dessa och liknande..
![]()
Maila till elbutik.se och fråga. Det gjorde jag och fick bra svar och förslag direkt på utbytesprodukt. Bara plug and play i mitt fallSorry om fel tråd… Någon som kan hjälpa en dum jävel om vadfan jag ersätter denna med? Söker på ref och den verkar ha utgått?
Oändligt tack
Ska beställa ett utekök under kommande vecka,
Någon som testat dessa, eller har liknande att dela med sig av ?
Denna är från myoutdoorkitchen.se
Behöver lite inspiration på inbyggnad av dessa och liknande..
![]()
Se där, det blev ju riktigt braFick precis hem mitt utekök i serien Stainless från Myoutdoor. Kvalitén känns riktigt gedigen och bra. Trevligt också att det går att bygga vidare med fler sektioner i efterhand. Har dock inte hunnit testa grillen än, återkommer med det.
Såhär byggde jag min.
![]()
Husköp på G och tyvärr har gamla ägaren lagt på svarta akustikplattor på ett fint tak.
De är limmade med akustiklim.. är taket förstört?
Håller med om att det inte ser så snyggt ut!![]()
Husköp på G och tyvärr har gamla ägaren lagt på svarta akustikplattor på ett fint tak.
De är limmade med akustiklim.. är taket förstört?
Håller med..Håller med om att det inte ser så snyggt ut!
Men, det finns troligen en bra anledning att fd ägaren har satt dit plattorna? Mao bra att dubbelkolla med dem innan rivning påbörjas kanske?
Håller med om att det inte ser så snyggt ut!
Men, det finns troligen en bra anledning att fd ägaren har satt dit plattorna? Mao bra att dubbelkolla med dem innan rivning påbörjas kanske?
Jepp, det ekar men svarta plattor tar över så extremt. Kanske man slipper enklast undan av att byta plattor till annan färg när man bott in sig!Håller med..
Jag har 5 meter högt i tak i vardagsrum och kök, det ekar väldigt mycket och blir ganska jobbigt ibland.
Så dem sitter nog där av en anledning.
Finns även självhäftande tyg, i olika varianter så kanske kan dra på något sådant i mer diskret färg? Då behåller man även funktionen av akustikpanelerna.Jepp, det ekar men svarta plattor tar över så extremt. Kanske man slipper enklast undan av att byta plattor till annan färg när man bott in sig!
Tack för tipset! Ska checka.Finns även självhäftande tyg, i olika varianter så kanske kan dra på något sådant i mer diskret färg? Då behåller man även funktionen av akustikpanelerna.
Jag köpte själv en rulle ljusgrått linne tyg som jag klädde in en sänggavel med. Kanske något mer avancerat att montera det på en stege över huvudet men troligen inga konstigheter.
Tack! Håller tummarna för det.Akustiklim brukar sitta bra efter härdning, risken är större att ni inte får bort plattorna helt utan rester som blir kvar i panelen.
Kan vara smidigast av byta ut mot nya.
Första steget kan vara att man kör med någon typ av värme, hårfön el. liknande mot plattorna och kolla om limmet släpper, har du tur så har dem endast limmat kanterna, vilket brukar räcka på såna här plattor med låg vikt.
Bland många andra projekt för året planerar jag att måla om huset i vår/sommar och kan inte bestämma mig för vilken färg...
Vi har alla dörrar och fönster i svart och vi vill nog gå i gråskala. Jag provade S8000N i ChatGPTs nya bildgenerator då vi har S8500N på sommarhuset som vi gillar, men kan tänka oss något mindre mörkt. Tycker det ser helt ok ut men är osäker. Några tips och råd?
Teglet är brunt och vi har inga planer på att måla om det, även om det skulle ändra helhetsintrycket markant.
![]()
![]()
![]()
![]()
+1 på den, här kommer dom tvinga en husägare som bytte färg på taket att byta tillbaka till ursprungs färgen.Tänk på att måla om fasaden kan kräva byggnadslov, vilket gör att det då måste passa in i helhetsintrycket i området vilket helt enkelt kanske gör att vissa färger inte kan/får användas.
Kan räcka med fel grannar också. Jag fick brev från kommunen nyligen att jag som närboende hade rätt att överklaga bygglov för en garage tillbyggnad. Så frågade grannen vad han tänkt bygga och sa att han skulle bredda och höja lite för att få in motorbåten över vintern.Tack. Medveten om detta. Det bör dock inte vara något problem så länge jag inte väljer att måla huset limegrönt - det sagt kommer jag ändå söka bygglov för säkerhets skull. Sedan huset byggdes har det varit laxrosa, ljusblått och nu beiget.
Inga hus i området ser likadana ut, så oavsett (typ) vilken färg jag väljer påverkar det inte helhetsintrycket. I det större närområdet radie 500m) finns andra mer eller mindre liknande hus målade i alla möjliga färger.
Har du länk till det som du använt?Finns även självhäftande tyg, i olika varianter så kanske kan dra på något sådant i mer diskret färg? Då behåller man även funktionen av akustikpanelerna.
Jag köpte själv en rulle ljusgrått linne tyg som jag klädde in en sänggavel med. Kanske något mer avancerat att montera det på en stege över huvudet men troligen inga konstigheter.
AliExpress länkHar du länk till det som du använt?