Mycket kunskap här i tråden så jag slänger ut en fråga. Som jag postat tidigare i denna tråd renoverade vi ett hus från 60-talet för något år sedan. Jag bevarade dörrhandtagen till innandörrarna och planen har varit att försöka få liv i de igen. Första steget var att jag köpte en ultraljudstvätt+rengöringsmedel vilket gjorde stor skillnad. Testade i helgen med en polertrissa färst på en skruvdragare och random bilpolermedel att polera upp de. Skillnaden blev stor men det finns fortfarande mycket repor kvar.
Tanken jag har nu är att köpa en bänkpolermaskin och tillhörande bra medel. Resultatet nu är tillräckligt bra för att använda de men när jag ändå är igång vill jag ha det så bra som möjligt. Anledningen till bänkmaskin vs. Skruvdragare är att det var rätt omständigt att hålla i handtaget och skruvmaskinen samtidigt. Inbillar mig att resultatet blir bättre om man kan använda båda händerna.
Fråga: Är polermaskin rätt väg att gå? Finns det något annat sätt? Tips på medel/teknik? Andra tips?
Orignalskick till vänster. Tvättade + polerade till höger. Svårt att se på bilden men den högra är repigare än det ser ut.
Vänligen,
Martin