• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Låt avundsjukan flöda...stora husrenoveringstråden

Igår var nån konstig golvmänniska på landet och praimade samt klottrade en massa på golvet..
45A3994B-2555-4DFB-8E52-3CF5EC6D6721.jpeg

Det var rätt ojämt som han sa vid inspektion men det viste vi om. Dock inte det minsta problem mer än att det går åt mer betong. Större problem var det med snön så igår ringde jag och lilla mamma som galningar för att få tag på någon som kunde ploga så pumpbilen inte fastnar imorgon (det gjorde golvkillarna igår). 200 spänn ville han ha för besväret men det var på tok för billigt så han fick 1.000 pix att bjuda frugan på middag på stan för (så kan man ringa i framtiden om man skulle behöva hjälp utan att skämmas).
156DE5B9-9AAC-4843-8C4B-75F9A0A2BA64.jpeg

Husen är målade nu med men jag har bara en bild på vinkelbonanza hörnet i vardagsrummet.
D7199BC6-7406-4583-A6BC-42AF1B3830F8.jpeg

Till helgen kommer golvet att ytbehandlas med någon form av polish (kan återkomma med vad för den som är intresserad) sen är det ”bara” kök, badrumsinredning, dörrar, foder, golvlister och att koppla in all el kvar. Avloppet ska iof göras med...

Igår var nån konstig golvmänniska på landet och praimade samt klottrade en massa på golvet..

Det var rätt ojämt som han sa vid inspektion men det viste vi om. Dock inte det minsta problem mer än att det går åt mer betong. Större problem var det med snön så igår ringde jag och lilla mamma som galningar för att få tag på någon som kunde ploga så pumpbilen inte fastnar imorgon (det gjorde golvkillarna igår). 200 spänn ville han ha för besväret men det var på tok för billigt så han fick 1.000 pix att bjuda frugan på middag på stan för (så kan man ringa i framtiden om man skulle behöva hjälp utan att skämmas).

Husen är målade nu med men jag har bara en bild på vinkelbonanza hörnet i vardagsrummet.

Till helgen kommer golvet att ytbehandlas med någon form av polish (kan återkomma med vad för den som är intresserad) sen är det ”bara” kök, badrumsinredning, dörrar, foder, golvlister och att koppla in all el kvar. Avloppet ska iof göras med...
Snygga vinklar !

Vad blir det för badrum?

Tack!
Vart riktigt bra känner vi och lite kul med alla vinklar med. En miss blev det dock i att dörrhålet man skymtar i högerkanten inte är i linje med det "lilla" taket ovanför dörren i mitten. Inget mayor då vi först upptäckte det i helgen.. :)

Vad blir det för badrum?

Det går i rätt så klassisk stil.
82043102-5E95-4A6B-A4AD-7832E2508C8C.jpeg

Svart mosaik och vita 20x20 plattor som inte går hela vägen upp annat än i duschhörnan. Just nu Är det dock bara klart ytskitsmässigt. Vakuum toa, handfat, tättmaskin, vatten osv saknas dock ännu..

Senast ändrad:
Ser otroligt slätt och fint ut.
Så ser det INTE ut när jag flytspacklar, det kan jag lova. :woot:

Jag var med när själva plattan gjöts och du kan ju se på bilden när dom pumpar ut betongen hur det såg ut då. Katastrof på mitten men milimeterdiff utmed kanten där stommen står sa jag och gubbarna bara garva. :D

Senast ändrad:
Börjar likna något.

Går inte att se på bilderna men marknivån kommer att bli rätt så mycket högre än förut.
Stenkista gjord med

Gjutning förhoppningsvis nästa fredag
Där grävaren står, 40cm ovanför den höjden kommer toppen av syllbalken vara höjdmässigt, färdigt golv 30cm över
20180314_192213.gif

20180314_163616.jpg
20180314_163627.jpg
20180314_163640.jpg
20180314_163704.jpg
20180314_163710.jpg
20180314_163716.jpg

Senast ändrad:
Börjar likna något.

Går inte att se på bilderna men marknivån kommer att bli rätt så mycket högre än förut.
Stenkista gjord med

Gjutning förhoppningsvis nästa fredag

20180314_163616.jpg
20180314_163627.jpg
20180314_163640.jpg
20180314_163704.jpg
20180314_163710.jpg
20180314_163716.jpg
Det ser stabilt ut! Hoppas på bra väder på fredag då! Jag behöver också höja tomten framöver och eventuellt också bygga en stenkista. Jorden vi byggt på är en lerig morän och den är jävligt tät. Så fort det regnar lite extra så blir det pölar.

Plattan ser väldigt slarvigt gjuten ut, skall ni flyta?

Plattan ser väldigt slarvigt gjuten ut, skall ni flyta?

Edit: såg nu att min fråga var överflödig ;) Ser ju kanon ut efter lite ”fix” med slangpump!

Så kan det bli när amatörer är med och leker "proffs". :)
Nej men planen var alltid att flyta i slutändan då det annars skulle varit ett rent helvete (om inte omöjligt) att fixat till slutresultatet innan man ens rest huset utan att skada ytan..

Senast ändrad:
Så kan det bli när amatörer är med och leker "proffs". :)
Nej men planen var alltid att flyta i slutändan då det annars skulle varit ett rent helvete (om inte omöjligt) att fixat till slutresultatet innan man ens rest huset utan att skada ytan..

Aj då, hade ni otur med byggarna? Helt sant, skitjobbigt utan att slipa ytan tillförbannelse... Var bygger ni nånstans? :)

Aj då, hade ni otur med byggarna? Helt sant, skitjobbigt utan att slipa ytan tillförbannelse... Var bygger ni nånstans? :)

Nja alltså, amatören är jag. :D
Byggarna var grymma men just gjutning var inte deras och min (eller våran) specialitet. Planen var just att flyta i slutet och då spelade det inte någon roll om det blev lite fult på mitten av plattan. utmed kanterna diffar det maximat 1mm och det var helt perfekt. Anledningen varför det sket sig lite på mitten är för att vi fick att lyfta ut ett rådjur som fastnat och efter det var vi tvungna att kontrollera alla golvslingor han kanske klivit på (alltså stoppa ner händerna i betongen..). Efteråt så skulle vi ha satt upp viltstängsel innan vi gjöt men vem tusan tänker på det??
I syrrans hus var det en älg som klampade ner i ena hörnet. Syns inte nu då stommen täcker det men det finns där. :)

Det är ute på Lisö, Nynäshamn.

Tillbaka
Topp