that is just sickEtt av fyra. Det där är störst, lilla skotergaraget är typ 30, festlogen är 150 (med garage under, så totalt 300) och gäststugan är väl typ 25. Sedan har vi förråd i huset på runt 30.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
that is just sickEtt av fyra. Det där är störst, lilla skotergaraget är typ 30, festlogen är 150 (med garage under, så totalt 300) och gäststugan är väl typ 25. Sedan har vi förråd i huset på runt 30.
25 kvadrat alltså. Jag skulle med anda ord få in i runda slängar 36 stycken, @MaziK . Och ändå funderar jag på att bygga ut litet.
@Norrlänningen om du schaktar först, så kommer jag ned och gjuter, och så har jag med mig en lada på ett maskinflak. Borde vara klart till april, om du kommer ned i mars?
Det är på riktigt en bra plan. Tror att @MaziK 's grannar i villområdet kanske skulle ta illa upp?Jag kommer ned med en back öl, två 75or och sen improviserar vi.
Jag gillar iden med att dricka men iden gällande improvisationen .....Det är på riktigt en bra plan. Tror att @MaziK 's grannar i villområdet kanske skulle ta illa upp?
Vilken utsikt, riktigt jäkla braFörresten, jag har ju gjort lite nytta (fast mest farsan). Nere i min vik var det igenbuskat, nu ligger kanske 30 ton ris i en prydlig hög på isen, och väntar på våren.
Utsikten blev klart bättre!
Där min improviserade bänk är nu ska det bli en grillplats. Kanske också en altan från den blivande gäststugan till vänster i bild.
Grymt löst, slipper man se åbäket
Det här är min garderob och som ni ser har jag monterat en luftvärmepump inne i garderoben. Det är en splitmodell och det var order från högre ort som krävde att om jag ville ha kallt inomhus på sommaren så får det inte synas mer än i absoluta nödfall. När det är normal temp ute slår jag bara av den oh stänger garderobsdörren.
Denna splitmodell kyler enkelt hela huset även mitt i den varmaste och jåvligaste sommaren, ytterligare en viktig detalj tycker jag! Sovrummet är nästan klart, bara matta som ska ut.
Idag gjorde jag en tilluftskanal till Lillans rum. Gamla hus har dålig ventilation och när jag kastade ut vedpannan och bilade ned murstocken så fanns det inte heller någon frånluft.
Jag monterade en köksfläkt med extern fläktmotor på husets tak och tog hål för en tilluftsventil i alla husets rum. Med dessa kan man justera flödet utefter behov. Det är viktigt med frisk luft i huset tycker jag.
Annars så har jag gjort en ytterst provisorisk arbetsplats till sambon så att hon kan rita lite åt mig i helgen. Hennes arbetsplats fick bli i hennes garderob, där får hon vara i fred och arbeta.
Arbetsplatsen ser ut som skit men den är bara provisorisk under någon månad.
25 kvadrat alltså. Jag skulle med anda ord få in i runda slängar 36 stycken, @MaziK . Och ändå funderar jag på att bygga ut litet.
@Norrlänningen om du schaktar först, så kommer jag ned och gjuter, och så har jag med mig en lada på ett maskinflak. Borde vara klart till april, om du kommer ned i mars?
Det kan jag inte. Det blir lätt många bra-att-ha-saker...Man va i!?
Jag har ett litet lägenhetsförråd och har rensat ganska friskt för att inte ha massa skit. Hur i hela ... kan du klara dig från att inte spara massa skräp och samla på dig för på tok för mycket roligt/konstigt??
Tycker dom var schyssta som dom står, fotpallar hade kanske varit schysst
Vad ska vi säga om fåtöljerna då?
Rätt fula, 3/10 skulle jag säga. Dock rätt storlek och framför allt väldigt sköna.
Dom kostade inget och tvärt emot vad man kanske kan tro så gillar jag när man kan reparera och återanvända sådant som bara står. Men det måste ju förstås funka och inte bara göras för att göra det.
Jag har pratat med en tapetserare idag om att renovera fåtöljerna. Vad tror ni om mellangrått tyg, eller något annat bra kanske? Själva storleken och ergonomin får 10/10 av mig.
Jag är ingen fötöljconnesieur men jag tänker för mig själv när jag sitter och njuter av kaffet i dom att om dessa hade varit designade av typ Knudt Stefan Jensen i slutet av 60 eller början av 70-talet så hade dom lika gärna kunnat kosta 25 kakor beggade. Hög kvalitet på lädret verkar det vara hursomhelst.
Bra köp av mugg Köpte samma modell nyligen och monteringen var enkel. Se bara till att du inte glömmer att montera vattenbromsen, kan bli blött på golvet annars Jag fick köra en i skålen och en inne i tanken(beroende av vilken höjd man har på fixturen).
Jaaaa?
Vad får man då för nästan 6000:- i dagens Sverige? En stycke porslinsskål till vägghängd WC-fixtur. Dyrt kan tyckas, men avsaknad av spolkant är något jag imponeras av. Den har också en speciell easy-clean yta som gör att rengöring sällan behövs och när den väl behövs så tar det bara ett par sekunder.
5/5 för funktioner
2/5 för pris
4,5/5 för design
?/5 för installation (den är inte gjord ännu)
Edit: Konstigt egentligen att man tvekar inför ett inköp av WC-skål och dess pris, det är trots allt hemmets viktigaste sittplats.
Vart har du köpt uttagen? Är ute efter en liknande lösning till vår köksö som ska till under sommaren.
Det är alltid spännande att ta hål i bänkskiva/stomme/skåp osv.
Fördelen med denna placering är att vi kan ha bänkskivan helt fri från små ställen där smuts och damm samlas. Placeringen är förvånansvärt lättillgänglig när man ska köra elvisp/hushållsassistent/mackjärn osv.
Nu till andra sidan av ön!
Klart du ska ha rimfree. Synd att du inte köpte den av mig. Förvisso ännu dyrare
Jaaaa?
Vad får man då för nästan 6000:- i dagens Sverige? En stycke porslinsskål till vägghängd WC-fixtur. Dyrt kan tyckas, men avsaknad av spolkant är något jag imponeras av. Den har också en speciell easy-clean yta som gör att rengöring sällan behövs och när den väl behövs så tar det bara ett par sekunder.
5/5 för funktioner
2/5 för pris
4,5/5 för design
?/5 för installation (den är inte gjord ännu)
Edit: Konstigt egentligen att man tvekar inför ett inköp av WC-skål och dess pris, det är trots allt hemmets viktigaste sittplats.
Klart du ska ha rimfree. Synd att du inte köpte den av mig. Förvisso ännu dyrare
Skicka gärna PM till mig. Vi har förvisso köpt nyprod men det där såg väldigt trevligt ut.
Kan man installera det på badrum med vattenburet golvvärme eller limmas direkt på kakel??
Äntligen fanns tid för detta, bygga ram till köksön. Skivan som kommer på blir för tung för ben ansåg både säljaren och jag så reglade upp ordentligt med 45*170 som sågades till rätt höjd.
Vårt golv är det rakaste snickaren sätt på sina 19 år, det faller 1 millimeter på 3,5 meter.
Perfekt bara smälla ihop och sen på med skåp. Skriva ihopskåpen och ner i ramen. Nu vänta in skivan och sedan täcksidor samt sockla.
Ser väldigt stort ut för själva utrymmet. Men det kanske är bilden.