BadkarsPiraten
Guld
Huset sålt, kontrakt skrivet, hyresrätt fixad.
Vad gör man nu?...
Vad gör man nu?...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köper lantställe!Huset sålt, kontrakt skrivet, hyresrätt fixad.
Vad gör man nu?...
Köper lantställe!
Du får skaffa en lott från kommunen, det brukar finnas på de flesta orter. Liten och kräver inte så mycket, och lägger man ner lite kärlek kan det bli bra. Finns allt från en kvadratmeter upp till ett par hundra med stuga påVill inte ha grusvägar. Ingen av mina bilar klarar av sånt...
Vill inte ha grusvägar. Ingen av mina bilar klarar av sånt...
Du får skaffa en lott från kommunen, det brukar finnas på de flesta orter. Liten och kräver inte så mycket, och lägger man ner lite kärlek kan det bli bra. Finns allt från en kvadratmeter upp till ett par hundra med stuga på
Byt till RAM SRT-10. Fixat.
Montera den 30cm högre än specifikation så har du en tvärgo pissoar
Jaaaa?
Vad får man då för nästan 6000:- i dagens Sverige? En stycke porslinsskål till vägghängd WC-fixtur. Dyrt kan tyckas, men avsaknad av spolkant är något jag imponeras av. Den har också en speciell easy-clean yta som gör att rengöring sällan behövs och när den väl behövs så tar det bara ett par sekunder.
5/5 för funktioner
2/5 för pris
4,5/5 för design
?/5 för installation (den är inte gjord ännu)
Edit: Konstigt egentligen att man tvekar inför ett inköp av WC-skål och dess pris, det är trots allt hemmets viktigaste sittplats.
MattlackSka lägga ekparkett i lägenheten och funderar fall jag ska ha oljad istället för lackad. Vad jag läst mig till åldras det bättre och skönare att gå på men kräver dock mer jobb med underhåll. Någon här som vill dela med sig av sina erfarenheter?
Ska lägga ekparkett i lägenheten och funderar fall jag ska ha oljad istället för lackad. Vad jag läst mig till åldras det bättre och skönare att gå på men kräver dock mer jobb med underhåll. Någon här som vill dela med sig av sina erfarenheter?
Usch. Krya på digSakta går det framåt,
Tar galen tid att återfyllnaden för hand!
Tur då att grävmaskiner dök upp!
Framför allt när jag själv slog en frivolt i röran och bröt handleden!
Så nu gärna allt om möjligt ännu långsammare!
Hoppas att armen blir okej snart och tack för all inspiration!Nu är reningen igång, nu återstår att flippa in värmepumpen, allt tar sån tid när man e gipsad! Blir tokig!
Den läker på några veckor!Hoppas att armen blir okej snart och tack för all inspiration!
Ser härligt ut, vi ska bygga nytt inom något år och funderar själva på en pool i den storlekenDen läker på några veckor!
Nu är det premiär badat! Kallt som f#n men ungarna kunde inte vänta på värmepumpen!
Kul med projekt! Hör bara av dig om du har frågor!Ser härligt ut, vi ska bygga nytt inom något år och funderar själva på en pool i den storleken
Fann ett nytt ställe man tydligen skulle sota pelletspannan på med.
Inte konstigt att det rök in som ett ånglok.
Före:
Efter:
Man lär sig nya saker varje dag, tyvärr lärde jag mig detta nu efter 1 år och 1 vecka i kåken. Och om 3 veckor lämnar jag över nycklarna till nästa ägare...
Men, bra för honom är väl att nu kan jag lära honom allt jag kan om underhållning av pelletspannan, för det är något jag aldrig fick veta när jag tog över huset.
Tog mig över 6 månader innan jag kunde få pannan att gå utan fel i fler än 3 dagar.
Nu tuffar hon på perfekt, förutom denna lilla incident som jag nu fann ut varför.
Hm, det där ska jag kolla också!
Flytta, "redan"? Blir det ett nytt ämne för denna tråden, eller flyttar du in i bilen?
Det jobbas på! Framför allt med hjälp av fantastiska vänner och en grym fru samt svärfar som steppar in när man har armen i gips!
Bra avstånd till ölkylen från poolen!
Tack! Ja håller man ändå på så är det lika bra att göra det stortMåste säga det blir väldigt snyggt! Bra val att göra så stort trädeck.
Hade själv barn litet barn ni vi renoverade en del här hemma, inget att rekommendera.Ok hoppas jag postar i rätt tråd. Först och främst, jäklar vad duktiga ni är! Min lilla lägenhetsrenovering bleknar i jämförelse...
Eftersom det verkar hänga en del kunnigt folk här tänkte jag höra om nån vet om man kan flytspackla/ handspackla typ med fix på på ett golv med kvartsvinyl plattor, ( bestående av mestadels sand och lite pvc.. )
ser ut såhär
(inte mitt golv på bilden)
handlar om en svacka på ca 1kvm som skulle behöva avjämnas innan golvläggning
Hade gärna sluppit riva upp dem pga att småbarn, svartlim, och betongslip känns som en dålig kombo