Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en fog som spruckit, plattan är hel. Lite konstigt för plattsättaren har grymt bra rykte och hos grannen och svågern är det felfritt, allt är spikrakt. Han har ju dessutom gjort hall, tvättstuga och badrum 2 hos mig som är utan anmärkning. Måste ha låtit en praktikant göra duschen..Låter inte så bra när badrummet är så pass nytt, men en sprucken platta behöver som sagt inte betyda att det läcker.
Ser ytskiktet ut som skit så gör nog tätskiktet det också tyvärr..
Ta in en besiktningsman som är duktig på våtrum
Den är skräp, alldeles för grund för att få plats med något vettigt.Elfa rekommderas i denna tråd. Men har någon IKEA's BOAXEL? Copy-cat-ish, till ett bättre pris så klart.
Behöver till skafferi, klädkammare och delvis i tvättstuga.
Okej måste läst fel.Det är en fog som spruckit, plattan är hel. Lite konstigt för plattsättaren har grymt bra rykte och hos grannen och svågern är det felfritt, allt är spikrakt. Han har ju dessutom gjort hall, tvättstuga och badrum 2 hos mig som är utan anmärkning. Måste ha låtit en praktikant göra duschen..
Den är skräp, alldeles för grund för att få plats med något vettigt.
BOAXEL finns bara 40. Elfa 400 eller 500. Gör de 100mm så mycket, eller är det något annat som är skräp?Det är en fog som spruckit, plattan är hel. Lite konstigt för plattsättaren har grymt bra rykte och hos grannen och svågern är det felfritt, allt är spikrakt. Han har ju dessutom gjort hall, tvättstuga och badrum 2 hos mig som är utan anmärkning. Måste ha låtit en praktikant göra duschen..
Den är skräp, alldeles för grund för att få plats med något vettigt.
Vi kollade aldrig mått men vi tittade på boaxel, en annan variant hos ikea, elfa och en variant på jem & fix. Boaxel avfärdade vi direkt för den upplevdes sjukt trång.BOAXEL finns bara 40. Elfa 400 eller 500. Gör de 100mm så mycket, eller är det något annat som är skräp?
Utrymmena är 1500x1100mm och 2100mmx1500mm.
Det är en fog som spruckit, plattan är hel. Lite konstigt för plattsättaren har grymt bra rykte och hos grannen och svågern är det felfritt, allt är spikrakt. Han har ju dessutom gjort hall, tvättstuga och badrum 2 hos mig som är utan anmärkning. Måste ha låtit en praktikant göra duschen..
Håller inte med @jla, har varianten nedan till klädkammaren och lådorna är ok, får plats med en del kläder.Elfa rekommderas i denna tråd. Men har någon IKEA's BOAXEL? Copy-cat-ish, till ett bättre pris så klart.
Behöver till skafferi, klädkammare och delvis i tvättstuga.
+1 har också denna i barnens klädkammare och vi är nöjda.Håller inte med @jla, har varianten nedan till klädkammaren och lådorna är ok, får plats med en del kläder.
BOAXEL garderobskombination, vit, 125x40x201 cm - IKEA
BOAXEL garderobskombination, vit, 125x40x201 cm Du kan få plats med mer än du tror på begränsad yta. Det vägghängda förvaringsssystemet BOAXEL är enkelt att montera och tar hand om alla dina kläder och skor i sovrummet och i mindre walk in-garderober.www.ikea.com
Jag släcker Verisure inom kort. Tänkt börja titta på eget. Lessnat på att roddat med månadskostnad och deala hela tiden. Inte orkat klura något på det..Flyttar snart in i hus och har börjat kolla på olika larmalternativ. Innan jag börjar gräva djupare hos alla operatörer, någon här med erfarenhet och kan rekommendera något bra?
Flyttar snart in i hus och har börjat kolla på olika larmalternativ. Innan jag börjar gräva djupare hos alla operatörer, någon här med erfarenhet och kan rekommendera något bra?
Vad ska en väktare som förmodligen inte dyker upp göra?Jag släcker Verisure inom kort. Tänkt börja titta på eget. Lessnat på att roddat med månadskostnad och deala hela tiden. Inte orkat klura något på det..
Vad har du tänkt? Yale doorman? Garage? Många dörrar och fönster? Viktigt med utryckningsbolag? Många inbrott i närområdet? Många grannar som kan se ert hus? Kameror inne/ute? Installera själv? Låta experter styra upp?
Ajax om du vill installera och drifta själv. Siemens SPC eller liknande om du vill gå all in. Verisure om det redan sitter monterat.Flyttar snart in i hus och har börjat kolla på olika larmalternativ. Innan jag börjar gräva djupare hos alla operatörer, någon här med erfarenhet och kan rekommendera något bra?
Vad som helst utom Verisure, de är hopplösa att ha och göra med. Konstanta smyghöjningar etc. Räknade ut hur mycket jag betalt in till dem under 12-13 år men förträngde det lika fort :-( Dessutom har jag inget förtroende för väktartjänsten, inställelsetiden är en halv evighet…Flyttar snart in i hus och har börjat kolla på olika larmalternativ. Innan jag börjar gräva djupare hos alla operatörer, någon här med erfarenhet och kan rekommendera något bra?
Håller inte med @jla, har varianten nedan till klädkammaren och lådorna är ok, får plats med en del kläder.
BOAXEL garderobskombination, vit, 125x40x201 cm - IKEA
BOAXEL garderobskombination, vit, 125x40x201 cm Du kan få plats med mer än du tror på begränsad yta. Det vägghängda förvaringsssystemet BOAXEL är enkelt att montera och tar hand om alla dina kläder och skor i sovrummet och i mindre walk in-garderober.www.ikea.com
Absolut att det får plats med en del kläder, men har ni haft några andra att jämföra med? Boaxels lådor är bara 40cm djupa och det tycker vi gjorde stor skillnad mot andra tillverkare som har 50cm. Många köper Boaxel så det är klart att det funkar och att man har olika behov, men ska man ändå upp med ett sådant system hade jag valt ett med större lådor.+1 har också denna i barnens klädkammare och vi är nöjda.
Exakt så. Vi hade också ett par skjutdörrar där det behövdes inredning innanför. Pga det dåliga djupet så får du helt enkelt inte plats med lika mycket när man väljer Boaxel. Men det är ju en prioritering man får göra såklart.Absolut att det får plats med en del kläder, men har ni haft några andra att jämföra med? Boaxels lådor är bara 40cm djupa och det tycker vi gjorde stor skillnad mot andra tillverkare som har 50cm. Många köper Boaxel så det är klart att det funkar och att man har olika behov, men ska man ändå upp med ett sådant system hade jag valt ett med större lådor.