MartinSWE
Basic
Ingen gillar en Messersmith.....
På tal om Messersmith. Spencer66, kan du låta mig byta bild är du söt.
Annars lägger jag ut solariebilden på dig igen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen gillar en Messersmith.....
Davvan, du äcklar mig...
Här snackar vi om att köra med raka puckar.!Du är bland mkt annat....tjock och konstig....
Den tavlan är ju helt magisk!!
Royal marine är så jäkla läcker. Alarm och vattentät till 300 meter.Gillar dessa två, riktigt snygga!!
Royal marine är så jäkla läcker. Alarm och vattentät till 300 meter.
Fast fa* vet om man skulle våga vada med den ändå.
Breguet gör fantastiskt fina klockor, här är en klocka som jag tycker är helt perfekt, ägaren är såklart John Goldberger
Jättefin klocka. Snyggt armband med, vad kallas de och var kan man hitta liknande?Breguet gör fantastiskt fina klockor, här är en klocka som jag tycker är helt perfekt, ägaren är såklart John Goldberger
Jättefin klocka. Snyggt armband med, vad kallas de och var kan man hitta liknande?
Förresten Jakobb, är inte första bilden i tråden på XX-kronografen en riktig vintage och Alfredo Paramicos? Tycker mig ha sett den i Hodinkees Talking Watches.
Den var väl inte helt lättsåld, du hade väl den ute nästan ett år..Sålde precis min Type XX Transatlantique till Sami på forumet, grymt fint skick om någon är köpsugen I princip aldrig varit så nöjd med en klocka, dessutom en gedigen historia bakom
Den var väl inte helt lättsåld, du hade väl den ute nästan ett år..
Om det var den, varför är det ett svårsålt märke. Förutsatt att priset var ok?
Är det för att den är ovanlig?
Yes det stämmer!Är det den som bara tillverkades i ett ex som Goldberger menar Breguet inte visste om fanns?
Mycket trevlig tillverkare som storsatsar på att hitta tillbaka till märkets ursprung, dvs horologiska innovationer! De har en ständigt växande forskningsavdelning, som bla ligger i framkant när det gäller nya material som silikon...
Tror att det beror på kunskap, känner mig själv osäker på dem.För att det inte är en Rolex?!
Likadant med andra finmärken som t.ex. GP.
Bristanda kunskap?
För att det inte är en Rolex?!
Likadant med andra finmärken som t.ex. GP.
Bristanda kunskap?
Jo såklart det är! Kolla längre upp i tråden så har jag redan krupit till korset... Det blir alltid såhär eftersom allt man läser är på engelska...Inte för att det spelar någon roll, men jag misstänker att det är kisel (på engelska "silicon") man experimenterar mkt med? Det verkar som många klocktillverkare jobbar med kisel just nu. Bla Omega har väl någon uppdaterad variant av sitt 8500 baserad på någon detalj gjord i kisel som kom för några år sedan.
Är jäkligt svar för Marine serien... helt galet skön på armen, men min plånbok tyckte jag överdrev lite.
Är det någon som vet hur man verkligen läser den sub dialien?You and me both... jag förstår knappt hur Type XX räknar minuter på sin kronografdial :S 6mins-markeringar eller är jag helt ute och cyklar?
Svarar åt mig själv. Ibland är man bra korkad. 4 minuters intervaller är minuterna på. Frågan är varför?Är det någon som vet hur man verkligen läser den sub dialien?
Det är inte 3,5 eller 6 minuts intervaller.