• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt oss prata Breguet

Ronnie

Rolex
"Dressiga" Breguet verkar göra sig bäst på bild.[...]

Jag undantar 5157 från det uttalandet. Ack!

breguet_image.2455733.jpg
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Den mäter 42mm. Tycker dem är sjukt undervärderade, speciellt på den begagnade marknaden. Gav själv 40' för denna som i princip är i nyskick och fullset, förmodligen det bästa klockköpet jag någonsin gjort :)
Jag är helt böjd att hålla med. Fingrade på en äldre i Malaysia (39mm vill jag minnas) men föll på att länken var precis på gränsen och att med största sannolikhet hade behövts en service som lär kosta duktigt.

Men med det sagt så kommer jag någon gång köpa en flyback då de är så snygga :)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
E0A1220D-6670-4DAA-BECE-F7A99E78A5BF.jpeg
F764541C-6400-4B06-B919-108BE87D839B.jpeg
Breguet är utan tvekan ett mycket intressant klockmärke, fantastisk finish rätt igenom. Jag provade denna nyligen på Malta, fick ett offer på 16K EURO med ev. ytterligare utrymme på att sänka priset. Var väldigt sugen på att slå till, kanske får bli nästa inköp i framtiden?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
E0A1220D-6670-4DAA-BECE-F7A99E78A5BF.jpeg
F764541C-6400-4B06-B919-108BE87D839B.jpeg
Breguet är utan tvekan ett mycket intressant klockmärke, fantastisk finish rätt igenom. Jag provade denna nyligen på Malta, fick ett offer på 16K EURO med ev. ytterligare utrymme på att sänka priset. Var väldigt sugen på att slå till, kanske får bli nästa inköp i framtiden?
Ser lite stor ut? Köp en äldre i solitt guld istället!
 

Uret24

Cartier
E0A1220D-6670-4DAA-BECE-F7A99E78A5BF.jpeg
F764541C-6400-4B06-B919-108BE87D839B.jpeg
Breguet är utan tvekan ett mycket intressant klockmärke, fantastisk finish rätt igenom. Jag provade denna nyligen på Malta, fick ett offer på 16K EURO med ev. ytterligare utrymme på att sänka priset. Var väldigt sugen på att slå till, kanske får bli nästa inköp i framtiden?
Riktigt fin! Men måste hålla med Aurum, för dom pengarna hade jag köpt en äldre i solitt guld istället. Sen tycker jag att den hade passat mycket bättre på gummi men oavsett en trevlig klocka :)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Ser lite stor ut? Köp en äldre i solitt guld istället!

Riktigt fin! Men måste hålla med Aurum, för dom pengarna hade jag köpt en äldre i solitt guld istället. Sen tycker jag att den hade passat mycket bättre på gummi men oavsett en trevlig klocka :)
Ja lite stor var den allt, synd att luggarna sticker ut så mycket, kanske blir bättre på gummi? Det var dock det fantastiska urverket som syntes genom display caseback som jag blev mest imponerad av :)
 

Uret24

Cartier
Ja lite stor var den allt, synd att luggarna sticker ut så mycket, kanske blir bättre på gummi? Det var dock det fantastiska urverket som syntes genom display caseback som jag blev mest imponerad av :)
Kan vara så att det blir bättre på gummi. Ja urverken är riktigt nice med riktigt hög finish, slår dem flesta i branschen imo :)
 

watchen

Cartier
Hej på er!
Kanske fel tråd att ställa denna på. Men hittade inget mer passande tråd.
Har precis hittat en Type XX cal 3820 i en liten butik som säljer begagnade klockor.
Box, inget cert. Cert ifrån butiken ingår och 1 års garanti. Ny servad. Tyvärr saknas original spännet. Nu till min fråga..
Har prutat rejält.. Ca: 1000 Euro!
Med den prutningen så har jag inte hittat något billigare exemplar på webben..
Ska jag våga slå till trots att spännet saknas?
Vad tycker ni.
 
Senast ändrad:

ScubaKing

Audemars
Hej på er!
Kanske fel tråd att ställa denna på. Men hittade inget mer passande tråd.
Har precis hittat en Type XX cal 3820 i en liten butik som säljer begagnade klockor.
Box, inget cert. Cert ifrån butiken ingår och 1 års garanti. Ny servad. Tyvärr saknas original spännet. Nu till min fråga..
Har prutat rejält.. Ca: 1000 Euro!
Med den prutningen så har jag inte hittat något billigare exemplar på webben..
Ska jag våga slå till trots att spännet saknas?
Vad tycker ni.

Svårt att tro att den är äkta för det priset. Brukar väl gå för tre gånger dem pengarna minst?
 

Abrakadabra

Cartier
Är inget större fan av kronografer (Känns menlöst med en funktion som man använder väldigt sällan) men type xxi har fått mig på andra tankar! :)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Är inget större fan av kronografer (Känns menlöst med en funktion som man använder väldigt sällan) men type xxi har fått mig på andra tankar! :)
Personligen använder jag Kronograf funktionen dagligen.
Jag är också en ivrig kronografanvändare. Allt ifrån den dagliga matlagningen till lite diskret kolla hur lång tid det har passerat sedan jag beställde "den där ölen". Kronograf är förmodligen den komplikation jag har mest nytta av, även om GMT går i perioder också!
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Aha kanske jag som missade. Jag fick intrycket han prutat ner den till 1000 Euro, dvs att han skulle få köpa klockan för 1000 euro.
Formuleringen i frågan var väl inte på topp kanske därav missförstånd, men känns väl mest rimligt att priset inte var 1000 euro iallafall.
Speciellt nyservad från en seriös handlare, som säkerligen kostar mer än det :D
 
Topp