• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

dodds

Omega
2-Faktor
Kan det ha varit för att klockan låg i fickan och inte på armen?
Kanske, men GPSen bråkade innan dess också så känns inte som hela boven ändå 🫤
Min 245 har börjat bete sig konstigt också. Springer exakt samma runda på 5km. Men senaste gångerna har jag haft 300-400m kvar där 5km var tidigare.
Jag fick just en tanke. Det pratas mycket om Ryssland och elektronisk krigföring med att de stör navigering för bl a flygplan här i söder. Kan det rent av vara det som påverkar träningsklockorna också för oss som bor i Skåne?
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Kanske, men GPSen bråkade innan dess också så känns inte som hela boven ändå 🫤

Jag fick just en tanke. Det pratas mycket om Ryssland och elektronisk krigföring med att de stör navigering för bl a flygplan här i söder. Kan det rent av vara det som påverkar träningsklockorna också för oss som bor i Skåne?
Haha tanken har slagit mig med. Garmin kör väl dessutom med GLONASS också som är ryskt.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Någon som har tips på bra löparshorts med plats för mobil + nycklar, och som inte skumpar runt under löptur? Dvs gärna luren där bak i ficka med dragkedja
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon som har tips på bra löparshorts med plats för mobil + nycklar, och som inte skumpar runt under löptur? Dvs gärna luren där bak i ficka med dragkedja

Är nöjd med mina från Satisfy. Har flera modeller. Mobilen är i en ”svettresistent” ficka. Nycklarna går att haka i, som har ett innerband så att de ej skaver mot huden. Finns även ficka med dragkedja. Finns flera modeller med olika typer av fickor.



C0BB1FD1-C3D9-42D5-98BE-25A3F93C6E82.jpeg
6D58AA64-D51F-4197-9C13-24F642F43484.jpeg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Är nöjd med mina från Satisfy. Har flera modeller. Mobilen är i en ”svettresistent” ficka. Nycklarna går att haka i, som har ett innerband så att de ej skaver mot huden. Finns även ficka med dragkedja. Finns flera modeller med olika typer av fickor.



C0BB1FD1-C3D9-42D5-98BE-25A3F93C6E82.jpeg
6D58AA64-D51F-4197-9C13-24F642F43484.jpeg
Wtf, över 2k kr för ett par shorts!? Det var det jävligaste ärligt talat.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har tips på bra löparshorts med plats för mobil + nycklar, och som inte skumpar runt under löptur? Dvs gärna luren där bak i ficka med dragkedja
Fick just hem dess med ficka i innerbyxan. Luren sitter klistrad.Riktikt trevliga!

 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som har tips på bra löparshorts med plats för mobil + nycklar, och som inte skumpar runt under löptur? Dvs gärna luren där bak i ficka med dragkedja
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tycker ärligt talat att kläderna är värda priset. Använder knappt mina Nike och adidas längre.
Each to their own och diminishing returns o.s.v... men en helt ärlig fråga från min sida; vad är det som gör dessa shorts 2000 kr bättre än t.ex. ett par Nike Dri-Fit? (jag försökte läsa på deras hemsida vad som var USPen men hittade inget mer än möjligen låg vikt).

(Och jag undrar, för jag är helt klart en sån person, som skulle kunna köpa något så här vansinnigt överprisat förutsatt att det finns en markant skillnad till det bättre.)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Each to their own och diminishing returns o.s.v... men en helt ärlig fråga från min sida; vad är det som gör dessa shorts 2000 kr bättre än t.ex. ett par Nike Dri-Fit? (jag försökte läsa på deras hemsida vad som var USPen men hittade inget mer än möjligen låg vikt).

(Och jag undrar, för jag är helt klart en sån person, som skulle kunna köpa något så här vansinnigt överprisat förutsatt att det finns en markant skillnad till det bättre.)
Håller med. Jag är ju även lite inne i ultra-svängen. Där får man ju gärna ha gammalt o inkört. Ju mer uteliggare, ju mer cred. 🤘🏼
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Each to their own och diminishing returns o.s.v... men en helt ärlig fråga från min sida; vad är det som gör dessa shorts 2000 kr bättre än t.ex. ett par Nike Dri-Fit? (jag försökte läsa på deras hemsida vad som var USPen men hittade inget mer än möjligen låg vikt).

(Och jag undrar, för jag är helt klart en sån person, som skulle kunna köpa något så här vansinnigt överprisat förutsatt att det finns en markant skillnad till det bättre.)

Till en början har jag varit en Nike fan boy i över 20 år.

Personligen tycker jag att Satisfy’s attention to detail är extremt mycket bättre än Nike. T.ex. hur de syr sömmen i deras innertights i shortsen för att motverka chafing och hur fickorna är utformade att få plats med upp till sex gels på deras långdistansshorts. Deras midjeväska för trail är riktigt cool i min mening, och smart - allt på bilden går i. De tillverkar kläderna i olika nytänkande material/designer. Känslan på jämfört med, i mitt tycke ofta plastiga material från konkurrenterna, är oslagbar. Deras AuraLite känns som siden mot kroppen och med Nikes polyester kan du behöva tejpa bröstvårtorna…

90F2DA69-D0E1-4E44-B0F0-320EA6DD078E.jpeg
2D7ED914-0307-4E0D-80FE-F17CE2D4BE61.jpeg

8D607FCC-45F3-4035-BAC1-EAC9149D754C.jpeg


Sen är det skillnad i tillverkningsland där Satisfy tillverkas i Europa. Nike - not so much va? Satisfy designas i bland annat Japan och Schweiz. De är heller inte massproducerade. Det ger lite högre kostnad. Grundaren kommer från mode- och musikvärlden och färgvalen är mer ”mode” än ”elljusspår”. Finns rätt mycket att läsa och lyssna om Satisfy samt grundaren Brice. De gör regelbundna samarbeten med märken som står högt inom sin genre. T.ex. Our Legacy, District Vision och Hoka.

De erbjuder numera fria returer. Finns mycket mer att säga och enklast är att prova! För mig är priset värt 2000 kr mer än Nike Dri-Fit, utan tvekan.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Appropå shorts, nån som testat dessa? Verkar ticka många boxar.

 

spruff

Omega
Till en början har jag varit en Nike fan boy i över 20 år.

Personligen tycker jag att Satisfy’s attention to detail är extremt mycket bättre än Nike. T.ex. hur de syr sömmen i deras innertights i shortsen för att motverka chafing och hur fickorna är utformade att få plats med upp till sex gels på deras långdistansshorts. Deras midjeväska för trail är riktigt cool i min mening, och smart - allt på bilden går i. De tillverkar kläderna i olika nytänkande material/designer. Känslan på jämfört med, i mitt tycke ofta plastiga material från konkurrenterna, är oslagbar. Deras AuraLite känns som siden mot kroppen och med Nikes polyester kan du behöva tejpa bröstvårtorna…

90F2DA69-D0E1-4E44-B0F0-320EA6DD078E.jpeg
2D7ED914-0307-4E0D-80FE-F17CE2D4BE61.jpeg

8D607FCC-45F3-4035-BAC1-EAC9149D754C.jpeg


Sen är det skillnad i tillverkningsland där Satisfy tillverkas i Europa. Nike - not so much va? Satisfy designas i bland annat Japan och Schweiz. De är heller inte massproducerade. Det ger lite högre kostnad. Grundaren kommer från mode- och musikvärlden och färgvalen är mer ”mode” än ”elljusspår”. Finns rätt mycket att läsa och lyssna om Satisfy samt grundaren Brice. De gör regelbundna samarbeten med märken som står högt inom sin genre. T.ex. Our Legacy, District Vision och Hoka.

De erbjuder numera fria returer. Finns mycket mer att säga och enklast är att prova! För mig är priset värt 2000 kr mer än Nike Dri-Fit, utan tvekan.
Dom där shortsen hade varit perfa för Micke Ekvall på Göteborgsvarvet 2008. 😄
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har inga problem att betala 1500kr eller mer för ett par Salomon SLab shorts som jag vet är utprovade proffesionellt och under tuffa förhållanden.
Angående Satisfy. Jag skulle vilja se hur lång tid det tar innan de 6 gelen hoppar ur fickorna vid lite skumpigare trail. Jag har visserligen ingen aning, kanske bara är fördommar mot såna trend-märken. Men förekommer märket på några elitlöpare? Ser inga ambassadörer på deras hemsida.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag har inga problem att betala 1500kr eller mer för ett par Salomon SLab shorts som jag vet är utprovade proffesionellt och under tuffa förhållanden.
Angående Satisfy. Jag skulle vilja se hur lång tid det tar innan de 6 gelen hoppar ur fickorna vid lite skumpigare trail. Jag har visserligen ingen aning, kanske bara är fördommar mot såna trend-märken. Men förekommer märket på några elitlöpare? Ser inga ambassadörer på deras hemsida.

Vore kul om du testar! Vi köper ändå klockor för flera 100k. Ett par shorts för 2k är ingenting i jämförelse, tänk om du hittar din nya favorit? ;)
Dyrt träsk, jag har köpt runt 15-20 grejer från de senaste månaderna. Hade inte gjort det om jag inte gillade det.

De har några ambassadörer. Inom trail bland annat Max Jolliffe som springer extrema race såsom 100k-miles trail (med shortsen som har bakfickorna) och svenske Jakob Åberg.

Inte heller riktigt deras stil att sponsra löpare som Almgren, Kipchoge och den typen av löpare. De springer för runners high, inte OS.
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Vore kul om du testar! Vi köper ändå klockor för flera 100k. Ett par shorts för 2k är ingenting i jämförelse, tänk om du hittar din nya favorit? ;)

Det här är mitt problem när det kommer till shorts. Tänk om det är min nya favorit har jag gjort många gånger. Men min fail streak har varit lång nu! Shorts är banne mig svårt! Jag har använt samma shorts sen 2014 och de börjar bli rätt slitna, alla tänkta ersättare misslyckas! Ofta med passform eller sömmar som skaver.

Sen kan någon förklara för mig varför ingen kan göra 2-in-1 shorts som har bra passform i midjan?! Allt jag har testat här får jag inte att sitta bra!
 

falten

Cartier
Appropå shorts, nån som testat dessa? Verkar ticka många boxar.

Jepp! Har den modellen! Trevlig med fickor, enda minus skulle väl vara lite mindre stretch i yttre tyget och kännas lite långa ibland men jag gillar dem starkt! Annars har craft jäkla fina shorts också 👍
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Då så var premiärmilen avklarad. Riktigt knepigt lopp med grus, kurvor och backar.
Då detta lopp blivit seedningslopp för Marathon så drar det mer och mer löpare.
Jag brukar alltid starta i första grupp som brukar vara Sub 40, så även denna gång.
Men jag kan lova att jag blev frånsprungen, sprang nog inte om någon.
Men jag klarade mitt årliga premiärmilen mål som är sub40, så nöjd med det.
Även lite prat och lyckatillkram av @VanDusen var mycket värt.
Shortspremiär blev det också.

IMG_8959.jpeg
IMG_8960.jpeg
IMG_8965.jpeg
IMG_8963.jpeg
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Då så var premiärmilen avklarad. Riktigt knepigt lopp med grus, kurvor och backar.
Då detta lopp blivit seedningslopp för Marathon så drar det mer och mer löpare.
Jag brukar alltid starta i första grupp som brukar vara Sub 40, så även denna gång.
Men jag kan lova att jag blev frånsprungen, sprang nog inte om någon.
Men jag klarade mitt årliga premiärmilen mål som är sub40, så nöjd med det.
Även lite prat och lyckatillkram av @VanDusen var mycket värt.
Shortspremiär blev det också.

IMG_8959.jpeg
IMG_8960.jpeg
IMG_8965.jpeg
IMG_8963.jpeg
Bra kört på en klurig bana med mycket rullgrus och 90 graderskurvor. Jag missade tyvärr mitt mål med seedningen till maran med 12 sekunder. Surt men å andra sidan är jag ändå hyfsat nöjd med tanke på att jag mest stakat längdskidor i vintern och började löpträna för typ 3-4 veckor sedan

IMG_0528.jpeg
IMG_0529.jpeg
 
Någon som har tips på bra löparshorts med plats för mobil + nycklar, och som inte skumpar runt under löptur? Dvs gärna luren där bak i ficka med dragkedja
ficka utan dragkedja men håller stabilt. Inne på 3:e året utan problem

 
Topp